ik niet zo vandaag haha.
had mijn hoofdstel onder het stof vandaan geplukt , en heb wel ervaring met groentjes die voor het eerst een hoofdstel om krijgen, maar meestal is het dan vooral het kopstuk wat een probleempje is..
mijn dame liet het bit in de buurt komen,
na een half uur had ze hem in, doormiddel van een hap hooi. maar ik was niet snel genoeg met het bakstuk, en daarna trapte ze daar natuurlijk never nooit meer in
maar ik zit nu dus even in dilemma. ga ik haar bitloos beleren?
en het bitje over een paar maanden samen met de pensionhouder doen ( die is vele malen handiger dan ik )
ik ben bang dat als ik alleen blijf "aanprutsen" ze verkeerde associaties maakt met het bit.
of toch elke dag even een vinger in haar mond krijgen en haar er zo aan laten wennen?
verder is ze helemáál niet kopschuw. je kunt haar overal kriebelen en daar geniet ze ook van. maar bij haar lippen vind ze dus niet okai.
feit was wel, na een uur rustig proberen het hoofdstel in te doen
( gelukkig heb ik wel bergen geduld) was ze helemáál niet meer rillerig van de longeersingel, deken en voetjes optillen :J
Maar een auto met aanhanger was dan weer niet eng
). Dus hadden we een mooi patroon: Naar achteren, stil staan, paar passen naar voren, naar achteren enz. Ondertussen waren de zwanen dusver bij ons gekomen dat ze nu naast ons zaten. Om dat moment bleef madam staan, en leek heel hard na te denken
En na de optie's in overweging te hebben genomen, ging ze dan toch maar de weg gewoon vervolgen, en weer voorwaarts
Hier en daar wat schrik reactie's, maar dat is dan 1 sec. schrikken, om vervolgens weer compleet aan de hand te staan. En groot blauw zwembad was niet eng, en een bruggetje waar we langs liepen ook niet noemenswaardig. Ik heb meer en deel gestapt, bos liet qua modder ook niet meer draf toe, maar de stukjes die we draafde voelde fijn, en controleerbaar.
Daarna telkens halster erover en daarop longeren zodat ze toch het bit al gewoon was. Ondertussen is het al niets meer om dat bit aan te nemen. Ik ben wel blij dat ik voor zo'n appelbitje heb gekozen, ze reageert er erg goed op en nu met het rijden ook heeft ze op het einde altijd net mooie witte lipstick
(dat die van mij daar nog steeds intrapt vind ik echt heel bijzonder
dikke hals, niet van de grond kunnen eten, hoge koorts. zo zielig. ik ga nu weer temperaturen hoop dat het beter is..