met slof rijden om te voorkomen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: met slof rijden om te voorkomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:06

booster schreef:
[ach denk jij maar zo je weet neit hoe het echt zit he en als je goed terug leest en ook goed ipv steeds zelfde antwoorden te geven heb ik 1 keer een slof gebruikt en daarna niet meer en hoeft hij niet in een krul te lopen en geloof me maar iedereen ken veel tegen mij zeggen maar je ken ook te ver gaan

KiWiKo schreef:
een slof voorkomt steigeren niet!!!!! sterker nog een paard moet een bepaalde mate van nageeflijkheid hebben om uberhaupt te kunnen steigeren......... een paard KAN niet steigeren met zijn kop in de lucht........

!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:08

Heb je het peerd niet gewoon vliegjes in de oren gestopt? zodat hij die er weer uit moet schudden tijdens het rijden?

Nee even zonder dollen, mijn paard had het aangeleerd door zomer eczeem (hoofd gooien), dit ging door wanneer ze iets moest doen wat ze moeilijk vond = staken.

Staakt je paard niet gewoon? Ik heb namelijk vermoedens.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:08

unamie schreef:
booster schreef:
ik ben wakker genoeg ik heb hem al na laten kijken door meerder mensen zoals tandarts etc

Nou volgens mij ben je nog in winterslaap!!!
Een tandarts doet niets aan spier en wervelproblemen
En laat dat nu nét vaak voorkomen, bij paarden met rijtechnische problemen
Begrijp ik nu goed dat je iemand hobbymatig aan de wervels laat komen zonder opleiding???? Koe

Dit paard heeft iemand nodig die dit dier eens goed onderzoekt!!
Hoe lang geleden is dit paard klinisch onderzocht door een dierenarts? (incl buigproeven)
Is hij wel eens gemasseerd?
Het kan zo maar zijn dat hij bv ocd of artrose heeft of flink spierpijn....en de ruiter maar doorrijden met tiedeman of slof, en wat voor rotzooi nog meer Boos!
Goh, nu weet ik ook al weer waarom ik nooit een veulen wil verkopen.......

atrose sluit ik af want heb een pony gehad die dat had en heb veel energie ingestoken om er alles over te weten te komen
hij is 4 maanden geleden gekeurt geweest incl buigproef
heb een masseur gehad bij hem die hem goed gemaseert heeft

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:10

Steigeren kun je toch beter anders oplossen...
Een hulpteugel kan het paard in dit soort situaties uit balans brengen, en in geval van steigeren of er vandoor racen zowel paard als ruiter ten val brengen.
Ik zou gaan zoeken naar andere oplossingen, neem de tijd, wees geduldig en zorg voor voldoende hulp.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:11

Equidea schreef:
Heb je het peerd niet gewoon vliegjes in de oren gestopt? zodat hij die er weer uit moet schudden tijdens het rijden?

Nee even zonder dollen, mijn paard had het aangeleerd door zomer eczeem (hoofd gooien), dit ging door wanneer ze iets moest doen wat ze moeilijk vond = staken.

hij heeft ook zomer exceem en heb er weleens aan zitten denken dat dat een rede ken zijn

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:12

unamie schreef:
Op deze foto zijn iig de spierproblemen overduidelijk
Die rug....en de rest
Afbeelding

die foto is een moment opnamen
en 1tje zegt au en de rest volgt..
die foto is genomen op het moment dat hij aan het gek doen was en aan het uitdagen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:12

booster schreef:
Equidea schreef:

hij heeft ook zomer exceem en heb er weleens aan zitten denken dat dat een rede ken zijn

Nou kijk eens, doet je paard het ook in de wei? En wanneer doet je paard het tijdens het rijden? (als hij zin heeft of juist als hij geen zin heeft of als hij moet gaan werken?)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:13

booster schreef:
atrose sluit ik af want heb een pony gehad die dat had en heb veel energie ingestoken om er alles over te weten te komen

Met röntgefoto's ?

Citaat:

Zo ziet het er niet uit, die mag zijn schoolgeld wel terughalen
Hoe vaak en welke masseur? (mag ook via pb)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:13

Ninx schreef:
Steigeren kun je toch beter anders oplossen...
Een hulpteugel kan het paard in dit soort situaties uit balans brengen, en in geval van steigeren of er vandoor racen zowel paard als ruiter ten val brengen.
Ik zou gaan zoeken naar andere oplossingen, neem de tijd, wees geduldig en zorg voor voldoende hulp.

hij heeft al weken niet gesteigerd en gebokt maar soms voelt het nog wel dat ie dat gaat doen door zijn hoofd omhoog te gooien

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:15

booster schreef:
die foto is een moment opnamen
en 1tje zegt au en de rest volgt.. .
die foto is genomen op het moment dat hij aan het gek doen was en aan het uitdagen

Op álle foto's in dat topic zie dat hij problemen heeft
maar ik kan de kwalijk allemaal gaan plaatsen Clown

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:16

Equidea schreef:

hij heeft ook zomer exceem en heb er weleens aan zitten denken dat dat een rede ken zijn[/quote]

Nou kijk eens, doet je paard het ook in de wei? En wanneer doet je paard het tijdens het rijden? (als hij zin heeft of juist als hij geen zin heeft of als hij moet gaan werken?)[/quote]

in de wei is hij altijd relex tijdens het rijden als hij het zat is begint hij als hij bv echt aan het werk moet.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:18

unamie schreef:
booster schreef:

Met röntgefoto's ?

Citaat:

Zo ziet het er niet uit, die mag zijn schoolgeld wel terughalen
Hoe vaak en welke masseur? (mag ook via pb)

geen rontgefoto's.

ik heb haar toen iedere week laten komen en toen heb ik gevraagt of ze het me ook wou leren dat ik het zelf kon en daarna heb ik het zelf overgenomen dit doe ik 1x per week uitgebreid

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:19

booster schreef:
Equidea schreef:

Nou kijk eens, doet je paard het ook in de wei? En wanneer doet je paard het tijdens het rijden? (als hij zin heeft of juist als hij geen zin heeft of als hij moet gaan werken?)[/quote]

in de wei is hij altijd relex tijdens het rijden als hij het zat is begint hij als hij bv echt aan het werk moet.[/quote]

heb je een berichtje gestuurd, ik heb dit ook gehad namelijk.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:21

bedankt heb hem ontvangen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:21

Mmm, ik vind hem wel een beetje schraal en hij zit nog wat 'dikkig' in zijn vacht als ik dat zo zie?
Kan zijn dat het er niks mee te maken heeft, maar is hij wel helemaal 'fit'?
De bespiering oogt ook niet helemaal gelijkmatig, al laat ik het liever aan de iets meer kundigen om dit te beoordelen.
Wellicht heeft dit er ook iets mee te maken?
Vind het wel een ontzettend leuke pony om te zien, en hoop dan ook dat je eruit komt wat er nu speelt...

ps: oormijt ook al gechecked?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:25

deze foto is van een aantal maanden geleden.
toen zaten veel pony's nog een beetje in de wintervacht.
en dat hij schraal is ljkt omdat hij hele ruime gangen heeft. hij was toen een beetje dunner dan nu maar deze foto's zijn genomen 2 dagen voor de tandarts kwam en hij had haken en daar lagt het aan
Laatst bijgewerkt door booster op 31-07-08 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:26

Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:28

Hoe oud is je mannetje eigenlijk?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:31

booster schreef:
ik heb haar toen iedere week laten komen en toen heb ik gevraagt of ze het me ook wou leren dat ik het zelf kon en daarna heb ik het zelf overgenomen dit doe ik 1x per week uitgebreid

Een masseur die elke week moet komen lost geen (diepe) spierproblemen op!
Zelf kun je echt niet "even" leren masseren
Is misschien wel lekker voor de ontspanning, maar niet om (diepe en dus serieuze) spierproblemen op te lossen.
Dat is dus duidelijk op de foto's te zien.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:39

die foto is niet zo omdat hij aan het dollen is...hij is schraal, maar ook die rug, dat klopt niet, en ook zijn billen kloppen niet, zo enorm ingevallen.

OP zo'n paard dacht ik nog niet aan rijden, maar eerst eens aansterken, kijken wat er mee is...want dat is niet goed

Niet om je te katten (wat ik al het hele topic niet doe) maar om je wakker te schudden.
Laat alub een goede da komen en trek bloed.
Dit ziet er echt niet goed uit...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:58

TS, denk jij nou echt dat ik het fijn vind om even een 'pispaaltje' te zoeken??? Meid, ik heb wel wat anders te doen in het leven, hoor..... Knipoog
Verder ben ik daar ook wat te oud (en te lief) voor. Clown
Maar paarden zijn mijn passie, om paarden maak ik me druk en al helemaal om paarden die schreeuwen om hulp en een baasje hebben die wel doof lijkt. Nogmaals, ik kan niet begrijpen dat je je paard zo benaderd. Kan ik niet. Wil ik ook niet.

Je kunt veel van me zeggen, maar ik ben vriendelijk begonnen in dit topic. Ik wilde je paard helpen. Als ik dan tegen zoveel eigenwijsheid en domheid aanloop, tja...... Nogmaals, het gaat me niet om JOU, het gaat me om je PAARD.

Die foto, tja, ik kan niet zeggen dat je Haf er geweldig uitziet. Er zijn wat 'rare' dingen te zien, maar goed........ Jij weet het vast allemaal beter. Masseren is heerlijk voor een paard, maar helaas is het resultaat ook vaak van korte duur, als je zelf niets verandert bij het berijden, het tuig enzovoort.
Helaas zie ik dit zoveel om me heen, dat ik er gewoon niet zo goed meer tegen kan. Het maakt me te verdrietig...... Verdrietig

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:28

Wat een topic zeg! Persoonlijk ben ik niet zo van de hulpteugels, dat lost op den duur niets op vind ik. Je kunt beter eerste de oorzaak achterhalen.
Misschien is je pony steegs (weigert te werken) en moet jij er wat harder aan trekken? Ik ben wel benieuwd wat de osteopaat te melden heeft.
Ik vraag me af waarom je trouwens zo fel reageert op wel/geen diploma. Als het gaat om gezondheid van mens en dier, zou ik er liever iemand bij hebben met een diploma, dat geeft jou als klant ook meer recht van spreken naderhand dan bij een beun de haas (om het maar even kort door de bocht te zeggen).

Verder denk ik dat alle posters het beste met je voor hebben en je je niet zo aangevallen hoeft te voelen. Vragen om reacties/tips kan ook betekenen dat mensen ergens anders over denken dan jij, dat moet je wel kunnen incasseren en soms kun je dingen ook gewoon naast je neerleggen zonder er zo fel op te reageren. Maar dat is mijn bescheiden mening. Clown

Sterkte ermee in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:57

Ik doe ook maar weer even een poging. Nors opkijken

@booster: je paardje ziet er nièt goed uit!! Er zit echt wat mis in z'n lijf!
En wat deze opmerking betreft:
booster schreef:
in de wei is hij altijd relex tijdens het rijden als hij het zat is begint hij als hij bv echt aan het werk moet.

Hoe bedoel je 'als hij het zat is'??
Je bedoelt: als hij niet kan doen wat jij van hem vraagt. Het niet kàn dus.

Zolang jij je niet openstelt voor je paardje, heb ik echt enorm met hem te doen. Verdrietig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:05

ben het niet vaak met JOvi eens Lachen Lachen

maar hier "helaas" wel........... beessie verteld je iets....... luister naar zijn gefluister........ anders wordt zijn gefluister geschreeuw........ en dan heb je een slof nodig om het even tijdelijk op te lossen....... en daarna een varkensprikker........... en daarna een handelaar......