stijgeren - staken - bokken - hoofd te hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: stijgeren - staken - bokken - hoofd te hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:10

Ik heb het hele topic gelezen en ik heb ook gelezen dat het paard weg gaat. Toch wil ik nog 1 opmerking maken. Ik ben geen fotoreader of iets dergelijks ook nog nooit ervaring mee gehad. Maar vanaf de allereerste foto die ik zie van dit dier heb ik het idee dat hij onder het zadel verschrikkelijk last van zijn rug heeft. Combineer dat met een ruiter die niet los kan laten en die absoluut te weinig ervaring heeft dan krijg je dit. Ik hoop dat de nieuwe eigenaren van dit dier hem goed gaan longeren en dan lang en laag houden met rijden. De rug goed laten controleren en een mfsc-er laten komen om een zadelcheck te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:44

Ik vind het weer zo'n triest verhaal van "paard voldoet niet, weg er maar weer mee".
Ze hebben dit dier slechts een maand. Het dier heeft overduidelijk pijn met rijden, maar in plaats van dit goed te laten onderzoeken en te investeren in dit paard, moet het maar weer weg, "want vriendje wil toch wel graag rijden".
Dit paard heeft geen kans gekregen. En dat vind ik triest. What's next? Volgende eigenaar wil 'al dat gedoe' ook niet, doet 'm ook maar weer weg. De handel in, van eigenaar naar eigenaar, en uiteindelijk...?
Heel jammer vind ik dit!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:37

kellykeuhh schreef:
ow, vertel?

nou als deze vlot vooruit wil........... dan heb je binnen no time weer dezelfde ellende Lachen

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:39

Ik vind het niet slecht dat ze hem wegdoen. Ze hebben overduidelijk het verkeerde paard gekocht. een 4-jarige voor iemand die half gevorderd is op manegepaarden... das toch een recept voor een ramp?

De enige manier om dit op te lossen was het paard wegdoen en een ouder leerpaard kopen. Wat ze nu gelukkig gedaan hebben.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:45

kellykeuhh schreef:
vandaag gaan we naar de 1ste zien..
11jarige licht dressuur aangereden.. nog veel mensen leren rijden..
zou niet bokken en steigeren, maar wel vlot vooruit gaan..

Na lange zoektocht voor een geschikt paard leer je advertenties lezen... LICHT dressuur aangereden = weet net wat een volte inhoud
Niet bokken en steigeren, wel vlot vooruit = gaat niet snel de lucht in, maar vliegt dr wel snel vandoor...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:53

Klinkt niet goed inderdaad...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:59

zou zelf idd ook even verder zoeken naar 'n paard waar de basis al in bevestigd is, en waar JIJ maar ook vooral je vriend mee verder kunnen zonder al te groten brokken er van te maken..
en ik ga mee met dat wat Zwerte zegt.. neem de tijd en zoek rustig verder...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:02

kellykeuhh schreef:
nieuws :
ze gaat weg..
we hebben haar helemaal laten onderzoeken en er is niets mis met haar..
we hebben er zelf niet meer mee gereden, maar onze instructeur ( die zelf kampionruiter is ) en africhter heeft ermee gereden.. hier is ze ook absoluut niet braaf bij.. altijd omhoog gaan , bokken , ...
we zijn nu aan het probere of ze terug mag naar de vorige eigenaars en we gaan een ouder en braver paardje zoeken.

Ik ben heel benieuwd wie dit paard onderzocht heeft.
Dit paard heeft nl (o.a.) een flink spierprobleem! (en dit is heel goed oplosbaar)
vooral de hals is er erg aan toe!
Voor mij is het n.l. onbegrijpelijk dat iemand dát over het hoofd ziet!
Jammer dat je er niet even iemand naar heb laten kijken,
Die vinden nl altijd wat Tong uitsteken
Ik snap helemaal waarom dit paard "flipt" hij kan gewoon niet anders....

edit:typefout
Laatst bijgewerkt door Apple op 27-07-08 08:21, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: spamlink verwijderd

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:03

TS: een paar kernwoorden die je moet vermijden in advertenties:
LICHT aangereden
VOORWAARTS
ATTENT
LEVENDIG

Wijzen er allemaal op dat je niet met een braaf leerpaard te maken hebt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:04

lief ik heb zoveel meegelopen.............. en ik kan de advertenties lezen als geen ander....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:44

Grinnik, ben je advertentiereader?
Een paard wat licht dressuurmatig is aangereden kan voor hetzelfde geld slechts een keer of zes een ruiter op de rug hebben gehad.
Ik hoop voor de TS dat ze onder deskundige begeleiding een goed doorgereden paard gaan kopen en die van de advertentie laten staan want daar heb ik in combinatie met deze mensen geen goed gevoel bij omdat het kunnen rijden voorlopig nog ver te zoeken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:43

Klara16 schreef:
Ik vind het niet slecht dat ze hem wegdoen. Ze hebben overduidelijk het verkeerde paard gekocht. een 4-jarige voor iemand die half gevorderd is op manegepaarden... das toch een recept voor een ramp?

De enige manier om dit op te lossen was het paard wegdoen en een ouder leerpaard kopen. Wat ze nu gelukkig gedaan hebben.

Eens.
Soms doe je er gewoon beter aan een dier weg te doen, dan is dat voor alle partijen beter Lachen

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 04:24

het paard hebben we laten staan..
had iets raars met zen achterbenen.. hij liep niet correct.. voor te rijden war hij doodsbraaf maar liep hij wel goed vooruit.. maar was zeer makelijk in te houden..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 05:53

Is al bekend waar de pony naar toe gaat?

Zoals al eerder gezegt, misschien een idee om een ouder manege paard op te kopen?

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:00

Ik zou het paardje zeker laten nakijken, fysio erbij misschien? Heb je dat iig uitgesloten. Maar het paardje is ook niet gek; ze komt zo onder het werk uit! Lijkt me erg vervelend voor de ruiter. Mijn paardje probeert door te bokken onder het rond lopen uit te komen. 1x doorgepakt (blijven zitten en doen alsof mn neus bloed, kuit eraan en gaan...) was dat over!

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:02

btw klopt helemaal dat paard en ruiter een klik moeten hebben enhet nivo niet al te ver uit elkaar moet liggen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:23

Klara16 schreef:
TS: een paar kernwoorden die je moet vermijden in advertenties:
LICHT aangereden
VOORWAARTS
ATTENT
LEVENDIG

Wijzen er allemaal op dat je niet met een braaf leerpaard te maken hebt.

Waar je wel naar moet kijken in een advertentie -> goed leerpaard!

beetje dom om weer dezelfde fout te gaan maken als je gaat kijken bij een paard wat licht aangereden is.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:28

Ken het allemaal wel een beetje,
Wij hebben een op stal staan die ongeveer de zelfde reacties had,
gebit en zadel was niks mis mee, wij denken nog steeds dat het zijn rug is.
Hij rijd nu echt al stukken better, gaat echt snel vooruit maar dit komt omdat we nu met extra gevuld bontje rijden
en er een ervaren ruiter op hebben.

Als de pony het ook in zijn rug zou hebben, zou je eens opmoeten letten bij het rijden.
Een goed/dik bontje proberen en goed opletten wanneer het extra reageert.
Bij die van ons zag je echt als de ruiter wat harder in het zadel kwam sprong hij weer met zijn hoofd omhoog.
nu is dat dus verbetterd en merk je het tijdens het rijden amper/tot niet meer, bij het springen als hij tog wat harder neerkomt heeft hij die reactie weer.

hoop dat het niets ernstigs is.. succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:56

Klinkt idd als een rugprobleem.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet erg geloof in al die bontjes, een bontje maakt het neit persé zachter voor de rug.

Een goedpassend zadel en een goedzittende ruiter, die fijn met de beweging mee kan gaan, is eigenlijk alles wat je nodig hebt imo Lachen

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:32

Ga naar een manege en koop daar een paard die al veeeeel ervaring heeft.
Is de pony al terug naar de vorige eigenaresse?
Je moet vooral geen voorwaarts paard kopen want als je die teveel inhoud komt ie vanzelf weer omhoog Lachen
Als ik die foto's zie van je vorige pony vond ik het eigenlijk niet vreemd dat ze in het verzet kwam, de teugels stonden zo strak, ik zou ook omhoog komen als ik die pony was..

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:39

Ik heb het hele topic gelezen en ik ben het er mee eens dat je het paardje weg doet.
en voor mij niet met het iedee van het paardje voldoet niet aan de eisen dus weg ermee maar gewoon het feit dat het paardje eigenlijk voor je vriend is die nog niet zo veel ervaring heeft. Koop een wat ouder paard. Waar al meerdere mensen op hebben leren rijden gewoon een goed beginnerspaard. En neem daar je les op Lachen