scherper bit!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: scherper bit!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:25

zijn lip tuit hij inderdaad bij spanning. Hij was daar als een balletje omdat we dus met 154 paarden t strand op gingen. Bij spannende dingen heeft hij dit of een trillend been bij stilstand. Maar goed we houden t bij onze eigen meningen Lachen

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Re: scherper bit!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:29

runningkawa schreef:
Ik denk idd dat de mening daarover verdeeld is...
En ja , ik ben eigenwijs, ga ook niet zomaar van die mening af Haha! Tong uitsteken
Er zijn idd meer wegen naar rome...maar de weg scherper bit vind ik te ver om Haha!


En ja, hier ben ik het helemaal mee eens! Haha!

Joepju

Berichten: 565
Geregistreerd: 04-01-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: scherper bit!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:38

@ Sandro; Leuke foto hoor, maar dit is alleen maar een momentopname.
Als je paard vreselijk fris is, schrikt ergens van, en hij gaat er vandoor...dan ben je nergens met dat scherpe bit van je.
Dat je denkt dat je daardoor meer "controle" hebt, zit alleen maar tussen je oren. Net als bij zoveel mensen met een fris paard...zo jammer.... (volgens mij had ik dit al eerder gezegt)

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: scherper bit!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:38

ja zou kunnen. Nogmaals daar verschillen de meningen over. Kom m een keertje proberen zou ik zeggen Lachen

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Re: scherper bit!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:39

Even voor de goede orde, ik ben tegen het verruilen van een scherper bit ipv het probleem aan pakken. Wat ieder in zijn paard aan ijzer waren hangt, moet ie zelf weten. En ik kan me ook voorstellen dat je als ruiter nieuwsgierig bent naar de werking van bepaalde bitten en andere hulpmiddelen, maar je moet niet verwachten dat een hulpmiddel de oorzaak van het probleem wegneemt. En dat verwachten veel ruiters wel! Daar kan ik niet tegen. Soms zou het best kunnen helpen om eens iets anders te proberen, maar dan bedoel ik wel "eens" in de zin van 1x, niet in de zin van regelmatig, laat staan vaak of structureel. Maar ik geloof dat de TS haar mening al heeft gevormd en heeft besloten om er niet een scherper bit in te hangen, dus zij heeft al genoeg reacties op har topic geloof ik. Knipoog

Joepju

Berichten: 565
Geregistreerd: 04-01-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: scherper bit!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:46

sandr0 schreef:
ja zou kunnen. Nogmaals daar verschillen de meningen over. Kom m een keertje proberen zou ik zeggen Lachen


Ja! leuk! ben ik wel voor in.... Haha! lekker het strand op.... OK dan! Hyper! Hyper!
P.S. ik zie een fris paard alles behalve als een 'probleem' ....maar dat is weer een andere discussie.... Haha!

love_speedy
Berichten: 50
Geregistreerd: 22-10-07

Re: scherper bit!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 12:30

Lara_Silver schreef:
love_speedy schreef:
Afbeelding

hier heb ik een foto weet niet of jullie er iets mee kunnen.
maar nadat ik vanvond op me pony heb gereden ben ik eigenlijk wel van een scherper bit gedachten af Haha!


Super keuze, echt waar. Op de foto staat niks om aan te merken.. Een enkel of dubbelgebroken watertrens met correct passend en aangebracht hoofdstel. Lachen Maar je bit lijkt me erg groot of je trekt het door de mond heen, een van de twee. Een te groot bit is iig nooit zo handig. (dat laatste natuurlijk ook niet) Mischien als je een nieuwe gaat kopen, een maatje kleiner?


ja idd:-)
ik ga gewoon een maatje kleiner kopen en dan wou ik gelijk een leuk nieuw hoofdstel Haha!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: scherper bit!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:31

Bij deze een slotje. De vraag van de TS is ruim beantwoord.