Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tatort schreef:Ik weet niet hoeveel jonge paarden ze zo heeft gereden, maar ik zou zo iemand nooit meer op mijn paard laten. In principe ben ik ook niet tegen slof, maar dan wel zo gebruikt:
en niet zo:
Verder ben ik het ook met midgie eens.

vivana schreef:Tatort schreef:Ik weet niet hoeveel jonge paarden ze zo heeft gereden, maar ik zou zo iemand nooit meer op mijn paard laten. In principe ben ik ook niet tegen slof, maar dan wel zo gebruikt:
en niet zo:
Verder ben ik het ook met midgie eens.
Tja en weet je waar de meeste paarden t meeste moeite mee hebben??!!
Lopen zoals op de 2e foto. Bovenin en dan inbuigen met de kin tegen de schouder.
Zoals op de eerste foto rijdt je ze naar de ontspanning ONDERIN. Niks mee...Super
Maar...Bovenin kan best meegenomen worden en jong geleerd is oud gedaan !!!!
luf_horses schreef:Ik ben het met je eens tatort, zoals op de eerste foto loopt het paard goed, maar op de 2e zie je veel spanning en druk.
Het is gewoon dat de slof te kort is, en het paard daardoor opkropt.
KiWiKo schreef:Ik vind de tweede foto ook nog niet schokkend hoor
hij loopt op de rechter hand kreupel(teugel)
Prisca schreef:Citaat:beste mensen..
Mijn amandelen zijn er uit gegaan donderdag dus
moest ik iemand zoeken van me paardje,
eidelijk heb ik iemand. ze heeft vele jonge paarden door gereden en beleerd
Nu sprak ik haar net en heeft ze hem gereden met slof??
Wat vinden juliie er van..???
Groetjes Tatjana
Sorry voor de spel fouten maar ik ben dislexties..sam_amore schreef:ik ben van menig dat je elk paard kan rijden met slof maar is dat wel een rij kunst ... snap je wat ik bedoell
Dit is een beetje vaag?. Je vraagt iemand die dus veel ervaring heeft maar je en toch vertrouw je haar niet met een slof?.
Ik denk dat je het anders moet zien. Mensen die vele jonge paarden rijden weten ook heel goed dat ze erg onverwachts kunnen reageren met een sprong opzij of een bok enz. Nu kan je dan wel een martingaal omdoen maar die doet eigenlijk gewoon niets. Met een slof kan je net wat sneller ingrijpen om ongelukken te voorkomen.
VERGEET NIET: dat als ze valt en ze overkomt wat JIJ verantwoordelijk bent voor de schade.
Dus ik zou zeggen liever dat slofje er omheen totdat haar gevoel zo is dat het veilig is dan niet er omheen en ze beland in het hek met alle gevolgen van dien.
Waarom zien mensen een slof gelijk als een martel middel ipv ook een stuk veiligheid op een jong paard.
Trouwens als een paard goed gereden is heb je hem na zijn 4de jaar al HELEMAAL niet meer nodig.
sam_amore schreef:Ik heb voor het eerst weer gereden,
Ging niet lekkerhij loopt op de rechter hand kreupel(teugel)
maar hoe ga ik dat nou weer oplossen.....![]()
![]()
![]()
plus dat hij aardig zijn rug weg drukt en loopt te krabben...
Heb er zooo spijt van![]()
![]()
lindake schreef:sam_amore schreef:Ik heb voor het eerst weer gereden,
Ging niet lekkerhij loopt op de rechter hand kreupel(teugel)
maar hoe ga ik dat nou weer oplossen.....![]()
![]()
![]()
plus dat hij aardig zijn rug weg drukt en loopt te krabben...
Heb er zooo spijt van![]()
![]()
Oei klinkt niet goed! Het heeft dus met die slof te maken?
Een paar stapjes terug doen en het weer rustig aan opakken.
Dat zou ik doen in u geval. En niemand er meer op laten rijden
die je niet vertrouwd!
Ben je zeker dat ze geen blessure heeft i.v.m manken?