steigeren.. hoe af te leren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quillemette

Re: steigeren.. hoe af te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:47

ik heb zelf ook een pony die heel vaak stijgerd. ze zeggen dat het helpt om een ei op zn hoofd tussen zn oren kapot te slaan dan denken ze dat je ze zo hard slaat dat ze bloeden en dan moet het stijgeren over gaan. dat heb ik zelf nog nooit gedaan dus die leert het denk ik noit meer af Tong uitsteken

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:10

dat met dat ei in zo'n onzin he... het blijft gezegd worden, maar probeer het maar eens...

Voordat dat ei tussen zijn oren zit, heb je al de complete inhoud van een eierdoos gebroken...
waar ga je dat ei laten tijdens het rijden...
in je rijbroek: helaas dat gaat breken...
onder je cap: Forget it.. haha het loopt binnen 5 min. over je hoofd.
in je hand: Not done... breekt ook...

het is echt geen doen.

Er is maar 1 goude tip voor paarden die sterigeren (als het niet medisch is)
***BLIJVEN RIJDEN***

je moet je paard niet de kans geven om te gaan steigeren! als je blijft rijden en hem constant bezig houd denk hij er niet 1,2,3 aan om te gaan steigeren... (is mijn ervaring)

zoals ik al eerder heb gezegd in dit topic, op een gegeven moment voel je het aankomen en kan je het voor zijn.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 03:25

Zou graag willen weten hoe het met Wigiandra gaat... Ik heb haar zien opgroeien, zadelmak gemaakt en tevens is ze het halfzusje van Zigiandra. Ik heb begrepen dat ze enkele jaren geleden naar de slacht zou zijn gebracht? Iets wat ik me niet voor kon stellen, aangezien ze nog zo jong was......

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 06:58

Ts. Heb je het paard door een da of osteopaat laten kijken?? Hoe zijn zijn tanden?? Ik ben van mening dat een paard niet steigert om "vervelend" te doen! Een paard geeft iets aan. Als alles is uitgesloten zou ik een tijdje niet meer rijden en les nemen in grondwerk. Zo krijgt hij weer respect voor jou.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 07:08

Bij mij gave zo ooit een tip om. Zweep tusse de oren (als je er op zit) te tikken(niet slaan). Zodat ie daar van schrikt. Of een waterballon. Kapot maken boven zijn hooft

Ik heb het nooit uitgeprobeerd. Vond het een rare tip

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 07:18

Oud topic jongens! B-)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 07:49

Cioccolato schreef:
Oud topic jongens! B-)

Oh oepsie! :') }:0

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 07:52

Ik dacht al.. Jeetje een topic uit 2007 haha.

OnzeToppers schreef:
Zou graag willen weten hoe het met Wigiandra gaat... Ik heb haar zien opgroeien, zadelmak gemaakt en tevens is ze het halfzusje van Zigiandra. Ik heb begrepen dat ze enkele jaren geleden naar de slacht zou zijn gebracht? Iets wat ik me niet voor kon stellen, aangezien ze nog zo jong was......

Als ik de berichten van TS lees in dit topic, ben ik bang dat dit uiteindelijk het gevolg is van onkunde. Dus het zou mij niet verbazen als dit paard inderdaad naar de slager is gebracht. Ookal hoop ik van niet := .