Wanneer gebruiken jullie je slof?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy18
Berichten: 1054
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: Mol belgie

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:51

Iedereen zijn eigen mening hoor maar wil nog 1 ding zeggen heb ooit 1 keer een paard over de kop zien gaan paard gaat er vandoor op buitenrit en echt hard en madam (amazone dus) trekt ineens die slof aan kin op de borst paard struikelt en vliegt over kop... amazone in het zieken huis met een gebroken rug en paard een zwaar trauma. Reden genoeg om geen slof te gebruiken als je niet weet wat je doet en hem gebruikt voor een ongeldige reden.

greetz

Steph1989
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:00

Op jumpings (ook grote concours) zie je vaak ruiters (meestal goede ruiters) die met (meestal ook jonge paarden) op concours komen, en die paarden zijn bij het losrijden dan vaak erg kijkerig en luisteren niet echt meer naar hun bereider omdat ze te veel met de rest bezig zijn. (Je kent dat wel, kop in de lucht, staart omhoog, ...). Dan zie je ook veel ruiters naar een slofje grijpen, gewoon om de paarden eventjes onder "appel" te brengen (zoals ze dat dan noemen), zodat ze ff weten van: "oké je moet nog wel ff luisteren !". En ze zo inrijden, en nadien, als ze beginnen met inspringen, die slofs er (natuurlijk) wel gewoon af.

Ik vraag me af wat daar dan zo verkeerd aan is bv. ?
(vooral bedoeld voor de mensen die overtuigd roepen: NOOIT)

Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:39

Margytje schreef:
Op jumpings (ook grote concours) zie je vaak ruiters (meestal goede ruiters) die met (meestal ook jonge paarden) op concours komen, en die paarden zijn bij het losrijden dan vaak erg kijkerig en luisteren niet echt meer naar hun bereider omdat ze te veel met de rest bezig zijn. (Je kent dat wel, kop in de lucht, staart omhoog, ...). Dan zie je ook veel ruiters naar een slofje grijpen, gewoon om de paarden eventjes onder "appel" te brengen (zoals ze dat dan noemen), zodat ze ff weten van: "oké je moet nog wel ff luisteren !". En ze zo inrijden, en nadien, als ze beginnen met inspringen, die slofs er (natuurlijk) wel gewoon af.

Ik vraag me af wat daar dan zo verkeerd aan is bv. ?
(vooral bedoeld voor de mensen die overtuigd roepen: NOOIT)


ja oke daar kan ik me wat bij voorstellen,, daarvoor neem ik mijn mening terug hoor Knipoog maar voor diegenen die hun paard niet naar beneden willen en daarom de slof er maar aan zetten...

dollie83
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:59

ik reed op een zeer bekende stal(noem geen naam) en moest daar ook met jonge dingen springen met slof.
hierdoor zelf over de kop geslagen met paard en al.
voor mij geen slof meer.
of het paard moet het kennen, dat het voor corrigering is.
dan vind ik het iets anders.