Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
broerie schreef:Heylaba
Ik rijd nu zo een jaar met mijn paard ,en in het begin kon je er niets meedoen,dan was dat verbeterd en liep die op momenten echt fijn aan teugel enzo maar omdat mijn zadel niet meer paste werd hij wild en deed hij niets anders meer dan bokken en steigeren.Nu heb ik een ander zadel maar als ik nu een beetje vraag, begint hij terug te vechten en wordt hij zot in z'n hoofd en dan is het rijden voor heel de dag verpest .Wat kan ik hier aan doen?
WildWings schreef:broerie schreef:Heylaba
Ik rijd nu zo een jaar met mijn paard ,en in het begin kon je er niets meedoen,dan was dat verbeterd en liep die op momenten echt fijn aan teugel enzo maar omdat mijn zadel niet meer paste werd hij wild en deed hij niets anders meer dan bokken en steigeren.Nu heb ik een ander zadel maar als ik nu een beetje vraag, begint hij terug te vechten en wordt hij zot in z'n hoofd en dan is het rijden voor heel de dag verpest .Wat kan ik hier aan doen?
Hoe 'vraag' jij, en wat doe jij om een paard nagevelijk te rijden?
Hollybolly schreef:ik zal wel beginnen, mijn paard heeft hackneybloed in dr en wil daarom nog al graag met opgeheven hoofd lopen, als je een tijdje niet dressuur gereden heeft duurt het flink wat trainingen voordat ze haar hoofd weer wat wil laten zakken en weer ontspannen aan de teugel gaat, maar als ze iets interessants ziet gaat dat koppie weer omhoog, doorvragen helpt dan niet, Longeren in die hoek ook niet. MOet ik gewoon vaker in die hoek gaan rijden, het kan vanalles zijn, ze ziet opeens wat, ook tijdens een proef en dan kop omhoog, daar worden je punten niet beter van. wie heeft dit meer of kan een tip geven? ik kan andere ook wel tips geven dus wie nog meer een vraag, probleem heeft kom maar hoor.. ik heb al wat tips voor mijn probleempje, maar ben benieuwd wat jullie zeggen
kusjj_evaa schreef:Hollybolly schreef:ik zal wel beginnen, mijn paard heeft hackneybloed in dr en wil daarom nog al graag met opgeheven hoofd lopen, als je een tijdje niet dressuur gereden heeft duurt het flink wat trainingen voordat ze haar hoofd weer wat wil laten zakken en weer ontspannen aan de teugel gaat, maar als ze iets interessants ziet gaat dat koppie weer omhoog, doorvragen helpt dan niet, Longeren in die hoek ook niet. MOet ik gewoon vaker in die hoek gaan rijden, het kan vanalles zijn, ze ziet opeens wat, ook tijdens een proef en dan kop omhoog, daar worden je punten niet beter van. wie heeft dit meer of kan een tip geven? ik kan andere ook wel tips geven dus wie nog meer een vraag, probleem heeft kom maar hoor.. ik heb al wat tips voor mijn probleempje, maar ben benieuwd wat jullie zeggen
Heejj, ]
Ik weet niet, maar mischien kan je een keer proberen om met een slofteugel te rijdenmisgien heb je er wat aan