MirandaFuego schreef:En ook wat betreft de jury, dat wil ik nog een keer benadrukken, tjonge, tjonge, je zou je bijna schamen dat je daardoor beoordeeld moet worden!( dat hebben ze nu zélf ook door, vandaar de 'nieuwe manier' van jureren..)
Ik heb nog wel zo mijn twijfels over de jury met de nieuwe proeven. De top heeft (eindelijk!!!) de proeven veranderd, alleen nu de jury nog.
Die moet ook anders gaan denken en gaan beoordelen en dat lijkt mij ook nog een moeilijk punt om te veranderen.
Er kunnen dan wel bijscholingscursussen gegeven worden, maar nu moet in de praktijk nog blijken of deze nut hebben gehad.
MirandaFuego schreef:[naam verwijderd] schreef:
Ik rijd een Kia Picanto
Whahaha!
Haha, ja ik vroeg dit ook een keer aan mijn instructeur toen ik voor het eerst met hem kennis maakte en later legde hij mij uit dat hij dit echt een belachelijke vraag vond. Mensen denken alleen maar aan wedstrijdniveau's. Wat maakt dat nou uit? Als je maar fijn, verantwoordelijk en respectvol met je paard kunt werken.
Wij werken tijdens de les ook wel eens naar de piaffe toe, welliswaar met een andere doelstelling (vanuit de lossigheid en om je paard sterker te maken). Maar omdat dit zogenaamd een hoger dressuuronderdeel is ga ik niet zeggen dat ik op Z niveau rijd of wat dan ook. Andere onderdelen voeren we namelijk niet uit tijdens de training.
Dus sommige mensen krijgen ook wel eens te horen in wat voor auto of op wat voor motor hij rijdt

Ik vond het wel een goede grap!!
Namelijk hun EIGEN kunnen. Wijzen doen ze hier heel erg graag, maar naar zichzelf kijken, dat niet. Leuk wijzen naar anky die haar paarden vroeg laat werken, en oh en ah zeggen dat is zielig en dat kan niet. Onder HUN zou het niet kunnen, onder iemand als anky wel. Nu krijg ik ook het nodige over me heen natuurlijk, valt te verwachten he