Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cinnepin schreef:Een goede ruiter rijd het paard in de aanleuning ZONDER slof!
Ben het dus met Annelies eens
Astragirl schreef:Toch gebruiken teveel mensen de slof in de training zelf als het paard owee eventjes durft erboven te komen bij wijze van spreken, terwijl het voor bijna alle gevallen de ruiter is die een fout maakt, en het paard reageert hierop.
ik wil niet leren hoe ik er mee om moet gaan want ik gebruik hem gewoon niet

lotjj92 schreef:ik vind slofteugel een waardeloos hulpteugel.. ik zoiezo echt iets tegen hulpteugels en zeker als het zo dwingend gaat als dit..
Natasja_ schreef:Sja zolang je er goed mee omgaat zie ik het probleem niet zo, het viel me laatst ook al op dat in 9 van de 10 gevallen je hier met een slof foto's plaatst er commentaar op is.
bij goed gebruik is het een fijne hulpteugel en als je er niet mee kunt rijden laat hem dan in de kast hangen
en idd hier op bokt word zo enorm veel gezeikt over die slof, das echt niet normaal meer... dus voor de zoveelste keer bij goed gebruik is er niks aan de hand
Lennon schreef:En wat dan als je op aanraden van je instructeur bij een manegepaard een slof om moet hangen omdat ie anders als een raket door de bak schiet en hij bokt (en niet kinderachtig maar echt hard) alsof zn leven er vanaf hangt???
Zo heb ik geleerd met slof te rijden, heb m nu niet meer nodig, maar dat paard was zo sterk dat ie zonder slof de hele les op zn kop zette met zn acties....