Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Tyrza schreef:Ikzelf heb ook zo'n paard staan.
Ik dacht dat ik hem aardig ingeschat had, maar na een jaar zit ik daar dus nog steeds mee te stoeien. In die zin, dat ik het dier nog steeds niet doorgrond heb. Dat kan. En dat is geen schande.
KiWiKo schreef:Bienotje schreef:Zonde dat jijzelf wat meer zelfvertrouwen nodig hebt door wel een slof eraan te hangen terwijl deze toch niet inwerkt. Maar ieder zijn eigen ding daarmee.
..
Inderdaad, het is puur een tekortkoming van mij![]()
![]()
KiWiKo schreef:ik heb zo het vermoedde dat het twee negentien jarige zijn die een deksel op de neus hebben gekregen![]()
KiWiKo schreef:mwah ik denk dat je je eigen posts maar even terug moet lezen
:D en neem regelmatig een pauze, daarnaast ben ik in eerste instantie moeder en dus regelmatig met dochterlief thuis
saaraah schreef:Zouden jullie er misschien even om willen denken dat Whisperramse dit
topic heeft geopend om antwoord te krijgen op haar vragen over de slofteugel? Jullie zijn nu namelijk behoorlijk bezig met je eigen gelijk te behalen, en daar heeft whisperramse volgens mij niet zoveel aan.
gr sarah

Woodstock schreef:Dat ze de slof eraan heeft en zich daardoor veiliger/sterker voelt, mag ze totaal zelf weten...
Beter met een slof die niet gebruikt wordt, dan met minder zelfvertrouwen, want dan gaat t gegarandeerd fout.
Iig is de algemene conclusie dat de slof iig niet zoals op de foto's gebruikt dient te worden
Woodstock schreef:Maargoed gister dus ff kennis bijgespijkerd op t symposium met oa tineke bartels en lammert haanstra. Kzal ff tinekes vizie op slofgebruik geven (waar k me btw 100% in kan vinden) :
Het paard is een prooidier, de mens een roofdier. Als het roofdier er een slof aan hangt en het prooidier daarmee opsluit maak je hem alleen maar angstiger....
zit wat in wat je zegt, maar als je de slof eraan hangt heb jij de de 'macht' -en die wordt ook gebruikt zodra je de slof oppakt- om je paard te dwingen. En dwingen is imo gelijk aan opsluiten, maar op dat punt kun je natuurlijk van mening verschillen
-, maar in zo'n geval vind ik een slof nog steeds niet fijn. Ik rij liever vooruit dan dat k hem met de slof op de rem zet oid -waardoor er alleen nog maar meer spanning ontstaat-.
ben k helemaal met je eens
Mja we vinden het nu eenmaal leuk en kdenk en hoop de paarden ook wel
En GP rijden kan idd niet met een dier dat zichzelf niet wil onderwerpen aan jou, maar dat neemt niet weg dat je het beter op samenwerking kunt houden. In gevallen van nood moet echter wel duidelijk zijn dat jij boven hem staat en hij jou beslissing dient te accepteren, maar zoals al gezegd zijn er meerdere wegen die naar rome leiden
Tyrza schreef:Als ik een zadel op een paard leg, een hoofdstel in doe en erop ga rijden, sluit ik het dier ook op...
MISTRAL94 schreef:Dat heb je hier op bokt, dat zijn vaak pittige discussie's maar ook hier kan de TS wat mee
Citaat:ik heb gehoord dat ze les krijgt van dr moeder die grand prix heeft gereden