Huertecilla schreef:
@Tyrza: heb jíj enig idee van wat ík doe?? Zelfs Kim heeft slechts het begin van de weg gezien. Bandida al een stuk meer; die heeft ook een béétje kunnen ervaren hoe mijn hengst verzamelt door een cadanswissel van mij achter hem in positie 4 met de lijn los.
Is iedereen in de jacht naar snel goud Pluvinel, La Guérinière, de Saunier en zélfs Steinbrecht volledig vergeten??
Tyrza; het simpele feit of een hulpteugel gebruikt wordt is voor míj een binair diskwalificerende factor; een brevet van onvermogen. Wát zou ík daar aan moeten zien, van moeten leren?? Het doel heiligt NIET het middel en daarbij wéét ik dat dit middel niet tot mijn doel leidt.
Ik wil een paard dat begríjpt wat ik bedoel en wil wat ik wil omdat het geleerd heeft dat het voor ons sámen effectiever is als ik denk en zij/hij het lijf is.
Kom jij eens híer 'lessen'Nee, leidt niet tot een beter GP resultaat; wel tot een ruimere blik. ...en een ontspannen vakantie
Het enige wat je nodig hebt is de bereidheid 'los te laten'
Dat kan en wil ik niet uitleggen; Bandida begrijpt wat ik bedoel
Hohoho, ik val niemand hier aan, noch dat ik een "andere" trainingsmethode afval. Integendeel. Ik vind het prachtig wat je doet HC. Maar ik kan daar zelf ook eigenlijk geen mening over baseren want ik heb je nog nooit aan het werk gezien.
Datzelfde geldt dus ook voor degenen die het gros van de top GP ruiters nog nooit heeft zien trainen, dan wel de opbouw van een training heeft gezien.
En ik heb het al helemaaaaal niet over hulpteugels gehad, dus waarom je daar nu over begint???
Nee, leidt niet tot een beter GP resultaat; wel tot een ruimere blik. ...en een ontspannen vakantie
Het enige wat je nodig hebt is de bereidheid 'los te laten'
Dat kan en wil ik niet uitleggen; Bandida begrijpt wat ik bedoel
) , grote sporen, etc etc
T staat er net alsof het enkel voor LDR geld, maar geld natuurlijk voor alles, hoewel momenteel LDR er zeer vatbaar voor is, omdat het zo populair is in dressuurland.
Er werd enkel gesproken over dat de bovenlijn meer opgerekt werd en de onderlijn meer moest aanspannen en dan verder de basis van het rijden (actieve achterhand, hulpen etc) kwamen ter sprake. Dus niet echt iets over waarom je paard dan meer oprichting zou hebben oid. Beetje jammer, mja 
. Als het het kind niet lukt gaat de instructeur/trice erop. Slof eraan en tot bloedens toe de harses naar beneden trekken.