daantjuhhh schreef:Aangezien jullie hier zoveel verstand hebben van de juiste manier van rijden.
Heb ik een vraag:
Mijn paard zit vast in de rug en loopt maar al te graag opwaards.
Ik ben de gehele training bezig met LDR proberen te klrijgen.
(Ze wil ook niet hals strekken..)
ALs ik een paard met een longeertuigje op zie lopen en hem laag naar beneden zie gaan, zie ik dat z'n rug spieren bewegen.
Ik denk dus dat voor mijn paard om haar rug sterker te maken laag diep en rond belangrijk is.
Mijn vorige paard had ook last van zijn rug (niet heel erg)
En daar ben ik 3 maand LDR mee gaan rijden, na die 3 maand kon ik oprichting vragen laag vragen, hals strekken.. ik kon hem zo instellen als ik zelf wou.
Naar mijn idee goed dus.
Maar is LDR goed??
En is LDR niet het zelfde VWNW?
Ik laat haar mijn hand volgen.
OP het moment dat het voor een paard niet meer goed zou zijn zou mijn paard mijn hand toch ook niet meer volgen?
Ik vind dit heel moeilijk.
Maar ik denk echt dat de juiste manier LDR goed is voor een paard (niet achter de teugel)
Als ik een paard behoorlijk opwaards zie lijkt het net of zijn rug hol is en hij hem dus niet of nauwelijks gebruikt, waardoor zijn binnenbeen minder ondertreed (wat voor mij ook een belangrijk punt is)
Ik ben misschien hier wat vaag, maar dat komt omdat ik het heel ingewikkeld vind.
Maar wat is jullie advies voor mijn paard?
LDR?? of klassiek.
Ik zet hem maar op de volgende pagina anders word mijn vraag nooit meer gelezen en overgeslagen.