Test: Wat doe ik hier fout?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:50

Bloos Sorry verkeerde account van me zus Haha! .onderstaand bericht is van mij.
Laatst bijgewerkt door MaiNat op 09-01-05 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:55

Ik ben 1x ophol geslagen. Was een lekker stuk aan het galopperen, toen ik merkte dat ze wel erg hard ging, op zich was dat niet erg, maar toen ze ook niet stopte op mijn hulpen voor draf en gewoon over het asfalt enthousiast verder ging, zat ik wel met een probleem, want er kwam een kruising inzicht. Toen ben ik zwaar gaan zitten en beide teugels stevig een ophouding gegeven, maar dit had echt geen effect ze ging alleen maar harder. Toen heb ik de teugels wat losser gedaan, want ik was bang dat als ze het bit vastpakt je helemaal niks meer te zeggen hebt. Dat hielp beter want al ging ze nu op topsnelheid ik kon haar evengoed een heg insturen net voor heet kruispunt. Zodoende galoppeer ik enkel met bosjes in de buurt Tong uitsteken en een cap op.

Ik denk dat het per paard en situatie verschilt hoe je hem kan stoppen. Persoonlijk geloof ik niet zo in de one rein stop. EEn paard staat echt niet meteen stil als je ophol bent omdat het paard eerst snelheid moet minderen wil het stoppen. Ook al heb je het geleerd als een reflex. Al geloof ik wel dat sommige paarden dat wel kunnen leren maar voor de meeste ruiters/paarden echt onhaalbaar is.

TurboBoem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 17:35

Kaja schreef:
:D TS is 'em gepeerd Haha!
Hopelijk niet op hol...

Die kon de kritiek niet meer verwerken Bloos

Ik heb in het vorige bericht gezet:
Daar ga ik niet eens verder mee in discussie. Ik ben er klaar mee, en heb ook geen zin meer in jou. Als jij je zo kleuterachtig wilt gedragen, je doet maar tegen anderen. Ik laat me niet uitdagen.

Dit plaats ik zodat jij de moeite niet meer neemt. Als je met mij wil ruziën, doe je dat maar recht in mijn gezicht, en wees eens niet zo zwak om dat via internet te doen. Je hoeft ook geen verdere reacties van mij te verwachten als het erover gaat dat ik arrogant ben, net een juf ben, net doe alsof ik zo slim ben etc. Anderen in dit topic zeggen net zo goed: 'Dit is een slechte tip. Dat is verkeerd. Dat werkt niet, je kunt beter...doen.' Voor dat gedrag heb ik allang mijn excuses aangeboden, en als anderen het zeggen is het goed en wel, wordt ook geen punt van gemaakt. En als ik het zeg wel, en dan ben ik hier de betweter. Zo zo.. Nagelbijten / Gniffelen

Doe je best om hierop te reageren, ik reageer niet, dat heeft toch geen zin. Jij begint er toch weer iets anders van te maken, of zelf lopen zeggen dat ik dit en dat heb gezegd of bedoel. Wil je het laatste woord? Alsjeblieft, hier heb je het. Als het je alleen daarom gaat. Gaaaap

Voor het geval je erover begint, ik reageer nog even, zodat jij eindelijk eens door hebt dat ik geen zin heb om met jou door te discusseren. Reden heb ik al gezegd.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:11

Maar Turboboem, hoe kan Kaja dat recht in je gezicht doen? Het is hier nu eenmaal internet, Bokt. Je bent hier toch zélf begonnen met een discussie? Je kan de discussie toch gewoon aangaan?
En geen zin in Kaja? Meer zin in parelhoen dan(mijn avondeten) Schijnheilig?

Ahja, en nog eens voor de duidelijkheid, Kaja is niet mijn 2e account Knipoog.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:33

Tja Turboboem, je kunt niet verwachten dat mensen de discussie niet aangaan omdat het op internet is. Daarom heet het nu juist een forum Haha!

En ik ergerde me inderdaad ook aan het schooljuffentoontje: zo van reageer maar en ik zal jullie wel even vertellen wat je allemaal fout doet.

Misschien heb je het dan wel niet zo bedoeld maar daarom moet je altijd opletten met wat je plaatst. Iets kan namelijk heel anders overkomen dan je het bedoelde.

En tja je bent 14 las ik in je profiel. Dan kun je verwachten dat mensen die in sommige gevallen al wel 30 jaar in de paardenwereld zitten, er niet zo van gediend zijn om door jou op de vingers getikt te worden met theorietjes. Want tja dat zijn het.
Als je paard echt op hol slaat dan zijn alle genoemde tips en do's en don't leuk maar het geeft niet wat je doet, als het maar werkt!
Al trek je het bit overdwars nood breekt wet in dit geval.

Nou ja mijn tip aan jou is om wat meer voor jezelf te spreken! Dus ik zou dit of dat doen als mijn paard op hol slaat. En dus niet: je moet dit doen als je paard op hol slaat en al het voorgaande was fout!!!

Want er leiden meer wegen naar rome en een uitwisseling van ervaringen is doorgaans leuker dan een discussie opstarten waarin jij vraagt hoe iedereen het doet om vervolgens te gaan opdreunen wat iedereen volgens jou fout doet.
Dus start een topic als dit in het vervolg als een vraag of als een stelling. En noem hierbij de argumenten waarom jij iets op die manier zou oplossen en laat anderen met argumenten komen waarom zij het ook op die manier of juist waarom zij het anders zouden doen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:10

TurboBoem schreef:
Ik heb in het vorige bericht gezet:
Daar ga ik niet eens verder mee in discussie. Ik ben er klaar mee, en heb ook geen zin meer in jou. Als jij je zo kleuterachtig wilt gedragen, je doet maar tegen anderen. Ik laat me niet uitdagen.

Dit plaats ik zodat jij de moeite niet meer neemt. Als je met mij wil ruziën, doe je dat maar recht in mijn gezicht, en wees eens niet zo zwak om dat via internet te doen. Je hoeft ook geen verdere reacties van mij te verwachten als het erover gaat dat ik arrogant ben, net een juf ben, net doe alsof ik zo slim ben etc. Anderen in dit topic zeggen net zo goed: 'Dit is een slechte tip. Dat is verkeerd. Dat werkt niet, je kunt beter...doen.' Voor dat gedrag heb ik allang mijn excuses aangeboden, en als anderen het zeggen is het goed en wel, wordt ook geen punt van gemaakt. En als ik het zeg wel, en dan ben ik hier de betweter. Zo zo.. Nagelbijten / Gniffelen

Doe je best om hierop te reageren, ik reageer niet, dat heeft toch geen zin. Jij begint er toch weer iets anders van te maken, of zelf lopen zeggen dat ik dit en dat heb gezegd of bedoel. Wil je het laatste woord? Alsjeblieft, hier heb je het. Als het je alleen daarom gaat. Gaaaap

Voor het geval je erover begint, ik reageer nog even, zodat jij eindelijk eens door hebt dat ik geen zin heb om met jou door te discusseren. Reden heb ik al gezegd.

Bloos Ja ik moet hier echt even op reageren! Hoe kan het ook anders, deze site is daarvoor gemaakt, althans dat dacht ik Schijnheilig .
Want als een 14 jarige mij of iemand anders advies wilt geven is dat van harte welkom! Maar als iemand op 14 jarige leeftijd de les wilt lezen Bloos! ja dan kom je net een trein te laat!

Je hebt nog een hoop te leren Turbobloem en als je een discussie via een topic wilt starten wees dan voorbereid op kritiek!
En als het je dan te heet onder je voeten word moet je niet in een hoekje gaan zitten Huilen nee je moet verdedigen waar je in geloofd en ons niet verwijzen naar een website... En als je niet meer wilt discuseren kom dan niet terug om te proberen om mij of iemand anders uit de tent te lokken om iets recht in je gezicht te zeggen... Verward

Ik vind het cliche om te zeggen dat toen jij nog vloeibaar was ik al jaren in het zadel zat, maar goed een feit is een feit Bloos .
Je bent van harte welkom bij ons om deze discussie voort te zetten alleen zul je met ijzersterke argumenten moeten komen om mij de les te lezen en mij daadwerkelijk van jou kennis te overtuigen Knipoog !

Bokt.nl is om te discuseren om te leren van elkaars ervaringen en als jij mij iets daadwerkelijk kunt leren van jou ervaringen sta ik daar zeker voor open, maar iemand die bezwijkt onder de kritiek en continue afhaakt maar het dan toch niet kan laten om te reageren en te zeggen dat ik een kleuter ben is voor mij nou het proto-type van een uit de kluite gewassen penny-kleuter! OK dan!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:20

Ik zet dit topic op slot. Alle standpunten zijn aan alle kanten besproken.

Turboboem is relatief nieuw op Bokt en had wellicht niet verwacht hoe mensen zouden reageren. Het is en blijft internet, je hebt alleen de getypte tekst. Deze kan soms anders overkomen als je bedoeling was, ook kan een topic soms anders uitpakken als dat je had verwacht. Dat is nu eenmaal zo en het is niet gelijk nodig om elkaar dan maar voor kleuter uit te maken.