Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaja schreef:Helaas zitten mijn taken er voor vandaag op en is het weer een dag van de administratie! Het hebben van een eigen stal is geen bewijs van kunde zeker niet, maar waarom word daar naar gevraagd als dat er toch niet toe doet! Er word gevraagd naar advies en niet naar je staat van dienst, maar volgens Riant is dat toch wel belangrijk... blijkbaar kun je anders geen advies geven anders vraag je daar niet naar toch???
Kaja schreef:Ik heb hier bereikt wat ik wou bereiken want zelfs Riant draait haar mening beetje bij beetje bij.... Wanneer men vraagt mij goed te lezen dan doe ik dat ook maar telkens wijzen zij mij hier weer op. Terwijl ik toch echt goed lees en alleen maar mijn mening plaats... Misschien dat het helpt wanneer ik zeg dat ik precies bedoel wat klomp hierboven bedoelt???
Natuurlijk sputtert Riant weer als vanouds tegen door te zeggen dat zij haar mening niet bijstelt maar op haar manier meerdere varianten van haar mening te geven terwijl zij in het begin toch vrij duidelijk was dat er maar een manier is.... Maar goed, mijn advies is aangenomen en door meerdere doorgenomen... Er zijn er zelfs die gaan twijfelen aan zichzelf en het nu op mijn wijsheid af schuiven..??!!!
En Riant: Maakt mijn eigen stal, mijn leeftijd en staat van dienst zoveel uit dat jij mijn mening wel begrijpt of aanneemt???
Dat lijkt mij toch niet relevant, het gaat er hier toch om het geven van adviezen en een mening in het belang van het door ons zo geliefde paard? Wat doet het er dan toe dat ik dagelijks mijn eigen stal run en mijn paarden train terwijl jij op kantoor een beetje internet in de baas zijn tijd????
ruitje schreef:Riant heeft het helemaal niet over het hebben van een eigen stal.Ik denk dat zij (net als heel Bokt trouwens) wel beniewd is van wie je een advies krijgt.
Ik zou toch eerder iets van G&K,Solide,Riant(en misschien Kaja wel) aannemen dan van iemand die 14 is en ooit een keer op een stijgerende manegepony heeft gezeten
Citaat:Riant heeft het helemaal niet over het hebben van een eigen stal.Ik denk dat zij (net als heel Bokt trouwens) wel beniewd is van wie je een advies krijgt.
Ik zou toch eerder iets van G&K,Solide,Riant(en misschien Kaja wel) aannemen dan van iemand die 14 is en ooit een keer op een stijgerende manegepony heeft gezeten
gijsenkim schreef:goed op dr sodemieter geven, iemand bij je in de bak met een longeerzweep die goed kan zien wanneer het paard terugkomt. Hij moet eerst terugkomen in tempo en gaat dan pas steigeren. Diegene in de bak moet pas inkomen als JIJ het niet meer op kan lossen. Ik ersoonlijk heb een reflex dat ik met de rechterhand automatisch een paar dreunen om de oren geef bij steigeren of dreigen daarmee
ruitje schreef:De laatste pagina's gaan er wel degelijk over.Er worden geen nieuwe manieren meer aangedragen(volgens mij zijn de meeste wel genoemd).Nu worden de manieren besproken.Nouja,besproken.....dat betekend meestal dat je niet alleen iemands manier afkat maar ook met betere oplossingen komt
ruitje schreef:De laatste pagina's gaan er wel degelijk over.Er worden geen nieuwe manieren meer aangedragen(volgens mij zijn de meeste wel genoemd).Nu worden de manieren besproken.Nouja,besproken.....dat betekend meestal dat je niet alleen iemands manier afkat maar ook met betere oplossingen komt
Navidad schreef:Vind dit meer geruzie onder mekaar dan besproken, wat heeft dit alles er mee te maken of je nu een stal heb, ruiter bent of op kantoor zit, dat noem ik niet besproken.
MaestroE schreef:Dit is dan geen "hulpteugel" en het is dan ook zeker niet de bedoeling dat je die bijzet strak zet. Zodra ze der hoofd te ver omhoog doet, moet hij spannen.
Je moet zodra ze gaat protesteren/stijgeren je ene teugel schuin achter je been krijgen. Dus laag naar achter en der hoofd naar 1 kant draaien. Als het goed is kan ze dan niet stijgeren. Dan voorwaarts rijden.
succes ermee.