Mijn paard klapt achterover

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:49

dus mensen die de hele dag op kantoor zitten hebben geen verstand of minder verstand van paarden?? Mooi dat jij wel je geld kan verdienen in de paarden. Niet iedereen kan of WIL dat, die kiezen er voor naast de paarden ook nog gewoon te werken. Dat jij dat niet doet is jou probleem, daar hoeft kundigheid over paarden niet van af te hangen.

Wat heb jij eigenlijk tegen Riant? Al die andere mensen met dezelfde mening, daar reageer je helemaal niet zo fel op.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 15-12-04 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:50

Jammer dames, vond het wel een interessante discussie....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:53

Is het mogelijk om hier gewoon een normale discussie te voeren? Meningen kunnen verschillen, maar toon dan wel respect voor de ander.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:54

Kaja schreef:
Helaas zitten mijn taken er voor vandaag op en is het weer een dag van de administratie! Het hebben van een eigen stal is geen bewijs van kunde zeker niet, maar waarom word daar naar gevraagd als dat er toch niet toe doet! Er word gevraagd naar advies en niet naar je staat van dienst, maar volgens Riant is dat toch wel belangrijk... blijkbaar kun je anders geen advies geven anders vraag je daar niet naar toch???

Riant heeft het helemaal niet over het hebben van een eigen stal.Ik denk dat zij (net als heel Bokt trouwens) wel beniewd is van wie je een advies krijgt.

Ik zou toch eerder iets van G&K,Solide,Riant(en misschien Kaja wel) aannemen dan van iemand die 14 is en ooit een keer op een stijgerende manegepony heeft gezeten Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:57

Het is ook nog steeds een interessante discussie...
En ik heb niets tegen Riant, ik vind alleen dat zij slecht tegen kritiek kan en ik deel niet dezelfde mening als haar!!!
Je hebt mij niet zien schrijven dat als je niet full time in de paarden zit je er ook geen verstand van hebt!!! En dat bedoel ik nou met goed lezen, sommige wijzen mij hierop terwijl zij het zelf af laten weten!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:59

Kaja schreef:
Ik heb hier bereikt wat ik wou bereiken want zelfs Riant draait haar mening beetje bij beetje bij.... Wanneer men vraagt mij goed te lezen dan doe ik dat ook maar telkens wijzen zij mij hier weer op. Terwijl ik toch echt goed lees en alleen maar mijn mening plaats... Misschien dat het helpt wanneer ik zeg dat ik precies bedoel wat klomp hierboven bedoelt???

Natuurlijk sputtert Riant weer als vanouds tegen door te zeggen dat zij haar mening niet bijstelt maar op haar manier meerdere varianten van haar mening te geven terwijl zij in het begin toch vrij duidelijk was dat er maar een manier is.... Maar goed, mijn advies is aangenomen en door meerdere doorgenomen... Er zijn er zelfs die gaan twijfelen aan zichzelf en het nu op mijn wijsheid af schuiven..??!!!

En Riant: Maakt mijn eigen stal, mijn leeftijd en staat van dienst zoveel uit dat jij mijn mening wel begrijpt of aanneemt???
Dat lijkt mij toch niet relevant, het gaat er hier toch om het geven van adviezen en een mening in het belang van het door ons zo geliefde paard? Wat doet het er dan toe dat ik dagelijks mijn eigen stal run en mijn paarden train terwijl jij op kantoor een beetje internet in de baas zijn tijd????

Ken je Riant al langer dan vandaag en ben je nu even je frustraties aan het botvieren of baseer je je mening over Riant alleen op dit topic? (ik weet niet wat erger is ? ) Lachen

edit:typpo
Laatst bijgewerkt door ruitje op 15-12-04 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Solide

ruitje schreef:
Riant heeft het helemaal niet over het hebben van een eigen stal.Ik denk dat zij (net als heel Bokt trouwens) wel beniewd is van wie je een advies krijgt.

Ik zou toch eerder iets van G&K,Solide,Riant(en misschien Kaja wel) aannemen dan van iemand die 14 is en ooit een keer op een stijgerende manegepony heeft gezeten Knipoog

Dank je.... En Randy01 natuurlijk ook niet te vergeten, van haar kan je ook zeker iets aannemen. Het is hier duidelijk dat iedereen zijn eigen mening heeft over dit soort gevallen als de pony van de TS. Iedereen probeert hier met een oplossing te komen, in ieder geval de oplossing waar de TS iets zou mee kunnen doen.

Het is duidelijk dat de TS iemand erbij moet halen die er wat meer verstand van heeft een prof is natuurlijk een groot woord en niet voor iedereen betaalbaar. Maar iemand die al jaren rijdt en zelfs ooit paarden heeft ingereden kan haar natuurlijk ook advies geven. Alleen jammer Kaja van jou hebben we eigenlijk geen advies gezien, alleen dat ze naar een prof moet. Daar kan je tig berichten vies over maken maar daar heeft de TS niks aan.
Laatst bijgewerkt door Solide op 15-12-04 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Loutjelou

Maar kaja, zelf kun je toch net zo slecht tegen kritiek op jouw werkwijze of zie ik het nou zo verkeerd?

Citaat:

Ik zou toch eerder iets van G&K,Solide,Riant(en misschien Kaja wel) aannemen dan van iemand die 14 is en ooit een keer op een stijgerende manegepony heeft gezeten

*Applaus*

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:01

Sorry ik vind dit geen discussie meer, ik heb verder al geen zin meer om hierin te reageren. vind dit gewoon achterlijk, het is meer een 2 strijd en een afbek topic als ik zo kan lezen dan een discussie topic, mensne dit gaat niet over elkaar of je nou een handelstal africhtingstal heb of op kantoor zit, Dat heeft niks met dit topic te maken, de TS wil gewoon meningen en hoe zei dit het beste op kan lossen, ik zie de laatste paar paginas niks meer hoe zei dit op kan lossen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:03

De laatste pagina's gaan er wel degelijk over.Er worden geen nieuwe manieren meer aangedragen(volgens mij zijn de meeste wel genoemd).Nu worden de manieren besproken.Nouja,besproken.....dat betekend meestal dat je niet alleen iemands manier afkat maar ook met betere oplossingen komt Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:05

gijsenkim schreef:
goed op dr sodemieter geven, iemand bij je in de bak met een longeerzweep die goed kan zien wanneer het paard terugkomt. Hij moet eerst terugkomen in tempo en gaat dan pas steigeren. Diegene in de bak moet pas inkomen als JIJ het niet meer op kan lossen. Ik ersoonlijk heb een reflex dat ik met de rechterhand automatisch een paar dreunen om de oren geef bij steigeren of dreigen daarmee

Hier ben ik volledig mee ens, dat deden we bij geesink ook, casco stijgerde ook telkens was er niet uit te krijgen dan maar op zon manier.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:05

ruitje schreef:
De laatste pagina's gaan er wel degelijk over.Er worden geen nieuwe manieren meer aangedragen(volgens mij zijn de meeste wel genoemd).Nu worden de manieren besproken.Nouja,besproken.....dat betekend meestal dat je niet alleen iemands manier afkat maar ook met betere oplossingen komt Knipoog

Iedereen probeert zijn manier te verduidelijken. Dus het is en blijft toch een discussie. Alleen volgens mij heeft iedereen al redelijk zijn best gedaan en dringt het niet helemaal tot elkaar door Knipoog

Toch hoop ik dat de TS er wat aan heeft gehad.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:06

ruitje schreef:

Vind dit meer geruzie onder mekaar dan besproken, wat heeft dit alles er mee te maken of je nu een stal heb, ruiter bent of op kantoor zit, dat noem ik niet besproken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:07

Ik denk dat de TS een beetje opziet tegen 4 pagina's bijlezen Haha!

Morris

Navidad schreef:
Vind dit meer geruzie onder mekaar dan besproken, wat heeft dit alles er mee te maken of je nu een stal heb, ruiter bent of op kantoor zit, dat noem ik niet besproken.

Laten we on-topic blijven, . .. toch?

SAKKIA

Van mij mag de discussie weer gewoon doorgaan met waar hij gebleven was hoor, we waren al een advies aan het samen stellen voor de TS.

OKe zal ik even verder gaan met het advies om ons weer een beetje op een goed spoor te brengen.

Naar MIJN mening: TS moet de pony met behulp van iemand dit gedrag afleren, afhankelijk van de aard waardoor het steigeren ontstaat moet een oplossing gezocht worden. Zoals ik kan lezen is dit pure dominantie, van mij mag mag dit paard dan flink gestraft worden. Het is gevaarlijk om bij zulke situaties half werk te leveren. En van een flinke tip of huh wordt het paard echt niet minder.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:08

Maar goed ik haak hier af... Dit is geen dicussie meer in het belang van TP! En het gaat niet meer over haar steigerende paard, terwijl dat wel de bedoeling was...
Het gaat jullie goed en zorg goed voor jullie paarden!
Neem niet zomaar klakkeloos advies aan via een computer, maar ga jezelf te raden wat er mis kan zijn! Als er iets mis is met mijn paarden kan ik daar nachten van wakker liggen..!!!

Toon respect voor je dier en behandel hem op de manier waarop hij jou behandelt, maar denk eraan dat je paard niet zomaar begrijpt wat je bedoelt, hij snapt jou taal niet dus geef hem tijd om te leren..!! Zo'n proces kan jaren duren en gaat gepaard met respect en vertrouwen en begrijpen...

LEER ELKAAR BEGRIJPEN!!!

En iedereen loopt wel eens tegen een probleem aan die je met je handen in het haar doet staan, sta dan open voor adviezen, ga ergens anders kijken vraag hoe het op te lossen is, maar breng jezelf er niet door in gevaar, wees ook bereid om je paard uit handen te geven om een ander het op te laten lossen!! Daar zijn zulke mensen voor..!!
En je kan zeggen wat je wilt, we willen allemaal veilig en zonder zorgen paardrijden en zo is er voor TP geen donder meer aan.....

Tp, ik hoop dat je hier lering uit trekt en op een juiste manier weer met jou paard aan de slag kunt!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:10

Navidad schreef:

Ik vind het er wel degelijk bij horen.Nouja,niet het feit of dat je op kantoor zit dan Schijnheilig !

Ik wil gewoon heel graag WETEN van wie een advies krijg,op die manier kan ik een advies plaatsen!Stel je voor je vraagt iets over stij/ei/geren,waar je zelf totaal geen ervaring mee hebt.Je kent de mensen op Bokt niet en weet dus niet hoe je iemand moet inschatten(zeker niet als iemand 15 berichten heeft)

Als iemand dan zegt: je paard heeft een trauma,je moet hem dagelijks groentensoep voeren en stroop onder zijn voeten smeren want dan kan hij niet meer stijgeren.

Dan wil ik toch wel graag weten van wie het komt om het in te schatten(Wie weet hebben G&k,Solide,Randy&Riant ineens wel een hele andere manier van paarden beleren,You Never Know Haha! )

edit: mezelf ingedekt na het commentaar over de spelling Haha!
Laatst bijgewerkt door ruitje op 15-12-04 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:13

Is het nou steigeren of stijgeren hahahaha Cool

*grapje*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:13

MaestroE schreef:
Dit is dan geen "hulpteugel" en het is dan ook zeker niet de bedoeling dat je die bijzet strak zet. Zodra ze der hoofd te ver omhoog doet, moet hij spannen.

Je moet zodra ze gaat protesteren/stijgeren je ene teugel schuin achter je been krijgen. Dus laag naar achter en der hoofd naar 1 kant draaien. Als het goed is kan ze dan niet stijgeren. Dan voorwaarts rijden.
succes ermee.

dit is wel gevaarlijk hoor, als ze dan toch steigert kan
ze haar nek breken, doordat ze vast staat

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:17

daantjuhhh schreef:
dit is wel gevaarlijk hoor, als ze dan toch steigert kan
ze haar nek breken, doordat ze vast staat

Het is zo ie zo gevaarlijk om hier in dit topic te komen want het gaat er hard aan toe Haha! Haha! Knipoog

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:21

Dit topic moeten we onthouden,als er dan weer een 9 jarige besluit om zijn paard truukjes te leren kunnen we het verbieden vanwege de trauma's die bokkers eraan overhouden als het weer opgelost moet worden Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:24

Kel2004 schreef:
Het is zo ie zo gevaarlijk om hier in dit topic te komen want het gaat er hard aan toe Haha! Haha! Knipoog

okey,, ik peer m al

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:15

Ik ga ook even off topic:

ik wil het als onpartijdig iemand (ik ken niemand van jullie) toch even opnemen voor Katja: Riant heeft meerdere malen aan Katja gevraagd wat zij 'doet' in de paarden of anders gezegd: wat zijn haar ervaringen.

Uiteindelijk heeft Katja dus gezegd, na herhaaldelijk aandringen, dat zij een eigen stal heeft.
Ze heeft hier dus niet van te voren mee lopen opscheppen maar Riant heeft haar behoorlijk uit de tent gelokt.

Wat betreft het advies: Mijn mening is al gegeven, en ik ga dus in grote lijnen met Randy mee.
Nog een advies aan velen: lees eerst de hele topic goed door voordat je allerlei commentaar levert.

(hij is wel spannnend hoor) Haha!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:28

Shan het is Kaja. En echt uit de tent gelokt? Er werd gewoon op elkaars manieren gezeken. Iedereen heeft (zoals al eerder is verteld) zijn eigen mening om zoiets op te lossen. Het liep wat uit de hand omdat elkaars meningen niet werden geaccepteerd en daarbij Kaja in 1e instantie grotendeels zij ga naar een prof of wat dan ook.

De TS heeft hier veel opties voorbij zien vliegen waar men ook allemaal commentaar op heeft gegeven. Misschien heeft ze wel iets gevonden wat in haar straatje past en waar ze mee kan werken. Alleen was iedereen het er wel mee eens dat ze er iemand bij moet halen en niet zelf door moet sukkelen.

Maar dat Riant Kaja uit de tent heeft gelokt door haar bijna te verplichten om te zeggen wat ze doet vind ik overdreven.