Romkabouter schreef:Juist ja! En BEIDE systemen werken!
Zal ik gaan turfen
Turf maar hoor, vind het best interessant.
Ik blijf er bij dat hetgeen ik beweer, werkt. Lekker eigenwijs ja, maar ik stap niet snel van hetgeen ik vind af.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Romkabouter schreef:Nee hoor, maar ik weet uit ervaring dat het werkt. En ook dat jouw manier werkt. Ik heb beide manier geprobeert. Jij niet als ik het goed begrijp?
Nee, ik heb het inderdaad nooit uitgeprobeerd. Het druist tegen mijn gevoel in en dat kan ik niet zomaar opzij zetten.
No offence als dat wel zo is
Je hebt het niet geprobeerd, maar beweert wel dat het niet goed is of niet werkt? Dat vind ik heel gek.
Gevoelsmatig dus. een kwestie van 1+1=2. Misschien mijn fout of kortzichtigheid, maar wat dat betreft ben ik redelijk volhardend.
Ik vind het juist erg leuk om nieuwe dingen uit te proberen
Ik heb ooit ergens gezegd:
"Verzamel inzichten, geen rijstijlen"
En daar blijf ik nog steeds bij
Ik ben meer van het type: als het werkt, werkt het. Ik ga niet sleutelen aan iets wat goed is. Dus vandaar dat ik geen reden zie om te veranderen in mijn rijstijl of manier van rijden. Wat voor mij werkt, is goed genoeg en heb dus niet het idee of behoefte om dat te veranderen.
. Wil niet zeggen dat je er niet voor open kunt staan voor nieuwe methodes
Bets schreef:Ja dat kan wel zijn idd, maar het werkt niet altijd bij alle dieren, paard van penny is zeer gevoelig, dat wil niet zeggen dat je zomaar alles uit kunt voeren.

Bets schreef:Ja dat kan wel zijn idd, maar het werkt niet altijd bij alle dieren, paard van penny is zeer gevoelig, dat wil niet zeggen dat je zomaar alles uit kunt voeren. Het zelfde geldt voor mijn paard, als ik zelf maar net iets uit mijn eigen balans zit (onbewust!), kan mijn paard er enorm fel op reageren, omdat deze overgevoelige rug heeft. Dus je kunt niet zomaar ook alles uitproberen
DePennyBitch schreef:k ben meer van het type: als het werkt, werkt het. Ik ga niet sleutelen aan iets wat goed is. Dus vandaar dat ik geen reden zie om te veranderen in mijn rijstijl of manier van rijden. Wat voor mij werkt, is goed genoeg en heb dus niet het idee of behoefte om dat te veranderen.
Romkabouter schreef:Sorry, maar ik vind de meeste barrages gereden worden op alles behalve hoge snelheid. Daar versta ik toch echt iets anders onder
Romkabouter schreef:Er is niemand die zegt dat je nu opeens anders moet gaan rijden. Ik zeg gewoon dat het wel leuk is om het eens te proberen. Nieuwe dingen doen en de effecten daarvan op je paard en jezelf ontdekken. DAT is intressant aan paardrijden.
Romkabouter schreef:En dat is dus precies waarom je een heel scala aan technieken moet verzamelen
Dan heb je wat om te proberen en doe je wat het best past bij dat specifike paard
DePennyBitch schreef:Alleen laat ik dat soort dingen liever aan mijn zeer ervaren en fijne instructrice over, die mij wekelijks kan verassen met enorm veel tips.

Citaat:Ik denk dat als ik iemand moet noemen die gevoel heeft voor paarden en zeker paarden ala Matador, zij dat wel is!

Citaat:Dus eigenlijk ben ik heel tevreden en zie dus - nogmaals - geen reden om dat te veranderen. Alle goede bedoelingen ten spijt.
Romkabouter schreef:Dat is natuurlijk super! Maar het gaat hier om een algemene zienswijze en opstelling ten opzichte van rijden. Niet om een specifiek paard
Oorspronkelijk ging het topic ergens anders over geloof ik
Romkabouter schreef:Niet meteen veranderen, nergens voor nodig.
Bets schreef:Ja verschillende technieken verzamelen oke, kies wat bij je past. Maar niet zomaar klakkeloos wat proberen zonder goede begeleiding!

Citaat:Een gevoelig paard moet je op goede manier rijden, maar kun je absoluut niet alles mee uitproberen.
Citaat:Als ik mijn paard door wending ga rijden en ik breng net wat teveel gewicht naar buiten, zet hij spanning in de rug, dat is wat ik dus "onbewust" soms deed maar dus verkeerd effect had voor mijn paard. Dus kies ik daar niet voor.

DePennyBitch schreef:Oh, maar ik durf gerust te stellen dat mijn instructrice wel zó enorm veel paardengevoel in haar heeft..... geweldig gewoon.
Citaat:Ik begrijp dat je mij wilt overtuigen, maar helaas kaboutertje... ik houd het lekker bij het oude.... even goede vrienden.
Romkabouter schreef:Jammer dat je er niet zo open tegen overstaat dan. Maar goed, hoe kun je nu een bepaalde stijl betwisten als je niet weet hoe het voelt en zit en werkt?
.
, maar je word er zeer voorzichtig in als je overgevoelig paard hebt. En denk dat PennyBitch dat mij ook kan beamen
. Gelukkig heeft zij goeie instructrice momenteel en ik goede instructeur! Dus met ons komt wel goed!
.