Gewichtshulpen in wending nav mening Aqua8horse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:56

Romkabouter schreef:
Juist ja! En BEIDE systemen werken!

Zal ik gaan turfen Knipoog

Turf maar hoor, vind het best interessant.

Ik blijf er bij dat hetgeen ik beweer, werkt. Lekker eigenwijs ja, maar ik stap niet snel van hetgeen ik vind af.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:57

Romkabouter schreef:
Het is dus niet helemaal de ene kant op of de anmdere kant op hangen he Haha!

zover was ik wel Haha! Morgen volgt verslag

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:01

DePennyBitch schreef:
Ik blijf er bij dat hetgeen ik beweer, werkt.

*zucht* dat klopt ook wel!
Ik zeg ook nergens dat het niet werkt Haha!

Volgens mij was dat 10 keer ofzo Tong uitsteken

edit: de zevende keer *LOL*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:06

DePennyBitch schreef:
Lekker eigenwijs ja, maar ik stap niet snel van hetgeen ik vind af.

Dat hoeft toch ook niet?
Alles wat ik zeg is: Probeer het eens Lachen

En meningen zijn er om bijgesteld en kritisch bekenen te worden Knipoog

Wat jij doet is niet fout ofzo, het werkt prima.
Maar wat ik zeg dus ook Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:08

Romkabouter schreef:
Wat jij doet is niet fout ofzo, het werkt prima.
Maar wat ik zeg dus ook Haha!

stijfkop *LOL*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:12

Nee hoor, maar ik weet uit ervaring dat het werkt. En ook dat jouw manier werkt. Ik heb beide manier geprobeert. Jij niet als ik het goed begrijp?
No offence als dat wel zo is Knipoog
Je hebt het niet geprobeerd, maar beweert wel dat het niet goed is of niet werkt? Dat vind ik heel gek.

Ik vind het juist erg leuk om nieuwe dingen uit te proberen

Ik heb ooit ergens gezegd:

"Verzamel inzichten, geen rijstijlen"

En daar blijf ik nog steeds bij Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:16

Romkabouter schreef:
Nee hoor, maar ik weet uit ervaring dat het werkt. En ook dat jouw manier werkt. Ik heb beide manier geprobeert. Jij niet als ik het goed begrijp?

Nee, ik heb het inderdaad nooit uitgeprobeerd. Het druist tegen mijn gevoel in en dat kan ik niet zomaar opzij zetten.

No offence als dat wel zo is Knipoog
Je hebt het niet geprobeerd, maar beweert wel dat het niet goed is of niet werkt? Dat vind ik heel gek.

Gevoelsmatig dus. een kwestie van 1+1=2. Misschien mijn fout of kortzichtigheid, maar wat dat betreft ben ik redelijk volhardend.

Ik vind het juist erg leuk om nieuwe dingen uit te proberen

Ik heb ooit ergens gezegd:

"Verzamel inzichten, geen rijstijlen"

En daar blijf ik nog steeds bij Lachen

Ik ben meer van het type: als het werkt, werkt het. Ik ga niet sleutelen aan iets wat goed is. Dus vandaar dat ik geen reden zie om te veranderen in mijn rijstijl of manier van rijden. Wat voor mij werkt, is goed genoeg en heb dus niet het idee of behoefte om dat te veranderen.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:17

In draai mijn heupen in bij een wissel of landing.

Als ik leun op links land mijn paard rechts Lachen

DePennyBitch schreef:
Ja, maar jij lijkt er vooral op uit te zijn om mijn theorie onderuit te halen.

Ken jij een andere Rom als ik Lachen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:17

Ja dat kan wel zijn idd, maar het werkt niet altijd bij alle dieren, paard van penny is zeer gevoelig, dat wil niet zeggen dat je zomaar alles uit kunt voeren. Het zelfde geldt voor mijn paard, als ik zelf maar net iets uit mijn eigen balans zit (onbewust!), kan mijn paard er enorm fel op reageren, omdat deze overgevoelige rug heeft. Dus je kunt niet zomaar ook alles uitproberen Schijnheilig . Wil niet zeggen dat je er niet voor open kunt staan voor nieuwe methodes Ach gut

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:20

Bets schreef:
Ja dat kan wel zijn idd, maar het werkt niet altijd bij alle dieren, paard van penny is zeer gevoelig, dat wil niet zeggen dat je zomaar alles uit kunt voeren.

En dat is dus precies waarom je een heel scala aan technieken moet verzamelen Haha!

Dan heb je wat om te proberen en doe je wat het best past bij dat specifike paard Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:20

Bets schreef:
Ja dat kan wel zijn idd, maar het werkt niet altijd bij alle dieren, paard van penny is zeer gevoelig, dat wil niet zeggen dat je zomaar alles uit kunt voeren. Het zelfde geldt voor mijn paard, als ik zelf maar net iets uit mijn eigen balans zit (onbewust!), kan mijn paard er enorm fel op reageren, omdat deze overgevoelige rug heeft. Dus je kunt niet zomaar ook alles uitproberen Schijnheilig

Ook dat telt nog eens mee natuurlijk!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:21

Romkabouter schreef:
En dat is dus precies waarom je een heel scala aan technieken moet verzamelen Haha!

Dan heb je wat om te proberen en doe je wat het best past bij dat specifike paard Lachen

En gelukkig heb ik dat bij Matador helemaal gevonden

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:23

DePennyBitch schreef:
k ben meer van het type: als het werkt, werkt het. Ik ga niet sleutelen aan iets wat goed is. Dus vandaar dat ik geen reden zie om te veranderen in mijn rijstijl of manier van rijden. Wat voor mij werkt, is goed genoeg en heb dus niet het idee of behoefte om dat te veranderen.

Er is niemand die zegt dat je nu opeens anders moet gaan rijden. Ik zeg gewoon dat het wel leuk is om het eens te proberen. Nieuwe dingen doen en de effecten daarvan op je paard en jezelf ontdekken. DAT is intressant aan paardrijden.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:23

Romkabouter schreef:
Sorry, maar ik vind de meeste barrages gereden worden op alles behalve hoge snelheid. Daar versta ik toch echt iets anders onder Lachen

Ik rijd mijn barrage's altijd eerst op kort draaien als ik kort draai en hem door de wendig laat doorgalopperen. Dus niet draaien en stilvallen.

Win ik meer tijd mee, als een bezettende door het parcours te sturen.
Bovendien als ik vol gas rijd, moet ik hem altijd terugnemen voor de hindernis omdat hij anders vlak gaat. En terugnemen kost weer tijd.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:24

Bets schreef:
Dus je kunt niet zomaar ook alles uitproberen Schijnheilig

Dat kan wel, want op die manier kom je er juist achter wat er wel of niet werkt bij je paard Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:25

Romkabouter schreef:
Er is niemand die zegt dat je nu opeens anders moet gaan rijden. Ik zeg gewoon dat het wel leuk is om het eens te proberen. Nieuwe dingen doen en de effecten daarvan op je paard en jezelf ontdekken. DAT is intressant aan paardrijden.

Alleen laat ik dat soort dingen liever aan mijn zeer ervaren en fijne instructrice over, die mij wekelijks kan verassen met enorm veel tips.
Ik denk dat als ik iemand moet noemen die gevoel heeft voor paarden en zeker paarden ala Matador, zij dat wel is!

Dus eigenlijk ben ik heel tevreden en zie dus - nogmaals - geen reden om dat te veranderen. Alle goede bedoelingen ten spijt.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:26

DePennyBitch schreef:
En gelukkig heb ik dat bij Matador helemaal gevonden

Dat is natuurlijk super! Maar het gaat hier om een algemene zienswijze en opstelling ten opzichte van rijden. Niet om een specifiek paard Knipoog

Oorspronkelijk ging het topic ergens anders over geloof ik Haha!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:27

Romkabouter schreef:

Ja verschillende technieken verzamelen oke, kies wat bij je past. Maar niet zomaar klakkeloos wat proberen zonder goede begeleiding! Een gevoelig paard moet je op goede manier rijden, maar kun je absoluut niet alles mee uitproberen. Ik spreek nu even namens. Als ik mijn paard door wending ga rijden en ik breng net wat teveel gewicht naar buiten, zet hij spanning in de rug, dat is wat ik dus "onbewust" soms deed maar dus verkeerd effect had voor mijn paard. Dus kies ik daar niet voor. Ik krijg begeleiding in klassieke methode zoals hier al eerder vermeld is volgens de bekende boeken en theoriemethodes van diverse bekendheden. DAAR heb ik baat bij.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:28

DePennyBitch schreef:
Alleen laat ik dat soort dingen liever aan mijn zeer ervaren en fijne instructrice over, die mij wekelijks kan verassen met enorm veel tips.

Je zeer ervaren instructie is ook ooit eens ergens begonnen Lachen

Citaat:
Ik denk dat als ik iemand moet noemen die gevoel heeft voor paarden en zeker paarden ala Matador, zij dat wel is!

Laat haar het dan eens proberen

Citaat:
Dus eigenlijk ben ik heel tevreden en zie dus - nogmaals - geen reden om dat te veranderen. Alle goede bedoelingen ten spijt.

Niet meteen veranderen, nergens voor nodig.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:28

Romkabouter schreef:
Dat is natuurlijk super! Maar het gaat hier om een algemene zienswijze en opstelling ten opzichte van rijden. Niet om een specifiek paard Knipoog

Oorspronkelijk ging het topic ergens anders over geloof ik Haha!

Nou, het topic gaat over het rijden conform de A8H methode. Ik betwist deze.

En blijf bij mijn mening. Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:30

Romkabouter schreef:
Niet meteen veranderen, nergens voor nodig.

Oh, maar ik durf gerust te stellen dat mijn instructrice wel zó enorm veel paardengevoel in haar heeft..... geweldig gewoon.

Ik begrijp dat je mij wilt overtuigen, maar helaas kaboutertje... ik houd het lekker bij het oude.... even goede vrienden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:31

Bets schreef:
Ja verschillende technieken verzamelen oke, kies wat bij je past. Maar niet zomaar klakkeloos wat proberen zonder goede begeleiding!

Dat klopt, maar ik ging ervan uit dat we in dit topic te maken hadden met gevorder ruiters die best wat zelf kunnen zonder dat hun handje vastgehouden wordt door een instructeur Lachen

Citaat:
Een gevoelig paard moet je op goede manier rijden, maar kun je absoluut niet alles mee uitproberen.

Hoe weet je dan wat de goede manier is voor de gevoelige paard?

Citaat:
Als ik mijn paard door wending ga rijden en ik breng net wat teveel gewicht naar buiten, zet hij spanning in de rug, dat is wat ik dus "onbewust" soms deed maar dus verkeerd effect had voor mijn paard. Dus kies ik daar niet voor.

Teveel is nooit goed he Knipoog
Het is nog steeds een subtiel verschil

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:33

DePennyBitch schreef:
Oh, maar ik durf gerust te stellen dat mijn instructrice wel zó enorm veel paardengevoel in haar heeft..... geweldig gewoon.

Wat is dan tegen om het haar eens te laten proberen?

Citaat:
Ik begrijp dat je mij wilt overtuigen, maar helaas kaboutertje... ik houd het lekker bij het oude.... even goede vrienden.

Jammer dat je er niet zo open tegen overstaat dan. Maar goed, hoe kun je nu een bepaalde stijl betwisten als je niet weet hoe het voelt en zit en werkt?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:39

Romkabouter schreef:
Jammer dat je er niet zo open tegen overstaat dan. Maar goed, hoe kun je nu een bepaalde stijl betwisten als je niet weet hoe het voelt en zit en werkt?

*zucht*

Ik houd het hier bij hoor. Ik voel niet de behoefte om mij en mijn standpunten te verdedigen, nergens voor nodig. Jouw gedachte is de mijne niet, prima.

Maar ik blijf niet aan de gang om maar steeds discussie te voeren over iets wat we al pagina's geleden hebben besproken.

No offence.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:46

Nou ik vind mezelf best ervaren en gelukkig hoeft mijn instructeur niet mijn hand vast te houden Tong uitsteken .

Je weet zo wanneer je aan goede eind zit bij paard dat gevoelig is. Als deze blokkeert op de een of andere manier (ook al staan er instructeurs bij van Prix St George niveau... dan denk je weleens aan het goede eind te hebben of niet dan?) maar helaas heb ik dat ook uit moeten zoeken. Tuurlijk moet je weleens proberen Bloos , maar je word er zeer voorzichtig in als je overgevoelig paard hebt. En denk dat PennyBitch dat mij ook kan beamen Ach gut . Gelukkig heeft zij goeie instructrice momenteel en ik goede instructeur! Dus met ons komt wel goed! OK dan!

Teveel is idd nooit goed, maar ja gebeurd ook niet altijd expres. Het is juist een kunst om goed te leren/kunnen rijden Lachen .

Ik kan me dus ook niet (tot nu toe)vinden in de reacties/uitleg van methode van AH8. Het begint bij duidelijk en goed uitleg en ik heb daar nog mijn vraagtekens bij. Daarom is deze topic ook over begonnen. Vingers aflikken