runningkawa schreef:Wat ik ook nu weer lees door het verhaal van woestein, is dat deze nooit fatsoenlijke les hebben gehad. (en nee een gp amazone hoeft niet direct goede les te kunnen geven)
Nu krijgen ze wel les waar aan de basis word gewerkt en is er ineens sprake van iets revolutionairs.
En ja, als je zo nooit les hebt gehad, is dat het ook

Dat zijn dus jouw woorden over het nooit fatsoenlijk les hebben gehad..
De GP amezone waar ik het over heb wordt om haar manier van les geven op handen gedragen door vele mensen, alleen paste het niet in mijn visie (een paard moet voorwaarts willen en niet enkel maar met zijn neusje over de grond lopen..)
Heb vaak en eigenlijk altijd wel aan de basis gewerkt..alleen ja ik rij nu voor het eerst in mijn leven in de wedtrijdsport ben nog maar b+9 (waarvan er wel 2 keer een proef met 2 winstpunten bij zat dus zo slecht zal de jury die basis wel niet gevonden hebben..)...en dan ook nog eens op een Haflinger
Dus ik zal verder maar niet oordelen over al die ruiters die rijden op hun rijpaarden..
En als je mijn verhaal goed lees zal ik echt niet zomaar iemand op handen dragen..
Het werkte gister gewoon bij Woes en DAT vindt ik belangrijk..
Citaat:
echter zijn er gelukkig nog wel instructeurs die op rechtrichten letten, takt letten enz voor ze aan bv een travers beginnen, dus stuit je niet zomaar op verzet, heb je ook geen slof ed nodig.
Nou dan kun je dus neem ik aan ook bij A8H kijken en evt zelfs een lesje bij rijden want die let ook daar alleen maar op..(+ natuurlijk de balans)
Citaat:
ik heb in mijn verleden allen maar les gehad waar daarop gelet werd.
En gelukkig meerdere met mij en ik denk dat deze personen nog steeds niks revolutionairs lezen.
een paar andere trainigsdingen, maar dat heb je ook als je van instructeur veranderd.
Want ik heb van alle instructeurs die ik ooit gehad heb, wat geleerd.
Maar omdat revolutionair te noemen?
Daarom sta ik open voor vele dingen, als er maar geen Anky achter staat.
En nogmaals ik draag nooit iemand op handen. (kan mijn rugje niet aan
)
Als iemand mij kan les geven en kan laten voelen hoe iets werkt en hoe iets moet voelen dan probeer ik dat en ik ben geen ruiter die de top wil berijken maar een ontspannen op eigen benen lopend paard die heel veel plezier heeft in het werk.
Er zijn vele wegen naar Rome en ik sla nu deze weg in, dat is het leven keuzes maken hoord daarbij, en ik zie wel waar de weg eindigt of doorgaat.
(sorry voor het offtopic gaan maar het moest er even uit.)
Maar nu allemaal weer even ontopic.
Eerst balans dan oefeningen rijden of oefeningen rijden om balans te krijgen?