Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimmie25501 schreef:Bedankt voor alle tips! Ik ga proberen op iedereen te reageren.
Hilary, We zijn ook bezig met gewicht. Ik voer nu 1 kilo maislijnzaadbrok per dag, maar pas twee weken. Daar zal je pas iets van gaan zien in drie maanden ofzo. Maar ik ben er mee bezig! De ontworming is goed, er is getest, en daar kwam niks uit. Ik weet overigens niet zeker of hij artrose heeft, maar daar gaan we van uit. Ik ga hem er ook niet op laten testen.
xxdomiixx, ik ga overleggen over bloedonderzoek. Waarschijnlijk vinden mijn ouders het namelijk niet zo nodig, en vinden ze dat ik eerst moet overleggen met mijn instructrice. Dus dat ga ik doen. Met het voer ben ik bezig door maislijnzaadbrok te geven. Voor de manier van trainen vroeg ik eigenlijk juist hier tips. Doordat ik het niet meer weet. Ik rijd altijd max een half uur, met heel veel stappen tussendoor. Dan train ik stap, draf en galop en eigenlijk alleen het doorlopen. Ik zal niet helemaal stoppen met rijden, maar ik ga het rijden wel verminderen.
Dat heeft hij denk ik ook. In de winter was hij overigens prima voorwaarts hoor. Oke, ik zal daar eens naar gaan kijken. Maar dat doe ik denk ik weer als de muesli op is. Anders koop ik wel heel veel dingen en daar worden mijn ouders niet blij van. Bedenk alsjeblieft dat ik nog maar 15 ben.
Cowgirl, dat kan. Elk paard is anders. Ik denk overigens niet dat dat paard bij jou op stal 1.87 m is. Maar ik ga kijken naar dat seniores ding. Overigens kan ik zelf niet twee keer per dag naar stal gaan. Dat red ik echt niet met school. Wat is glucosamine? Ik geef ook buteless high strength bij de muesli. Is dat ongeveer hetzelfde?
Sokje_6, Ik zal gaan kijken naar die dierenarts. Kan ik gewoon op internet zien waar ik die kan bereiken?
Piekosjj, Bedankt. Hij krijgt 10 kilo hooi. Ik zal nu echt maar eens gaan kijken naar een dierenarts.
Ygritte, Bedankt. Even over het met sporen rijden, mijn instructrices zeiden op een gegeven moment allebei dat ik weer zonder moest gaan rijden. Dus nu helpen ze mij weer daarmee.
Amigo_stan, Dat klopt. Hij vindt het heel erg leuk om op de wei te staan, maar op een gegeven moment wil hij ook weer graag naar binnen. Iets uit laten lezen uit de chip heb ik wss niks aan. Dat kost alleen maar geld, en wat heb ik er dan aan wat er uitkomt? Dat hij ouder is.
Weidebloem, Ik geef buteless high strength om zijn gewrichten soepeler te maken. Maar ik weet overigens niet eens zeker of hij artrose heeft.
linnie050, daar zal ik ook even naar gaan kijken.
blondie11, hij staat sowieso in een hele fijne kudde. Met ongeveer zes andere paarden. Ik wil dat eigenlijk niet veranderen, want ik merk dat hij dat heel fijn vindt. Ik kan hem als ik wil op de boswei laten zetten, dan staat hij 24/7 buiten. Maar dan komt hij of alleen of met maar één paard te staan. En eigenlijk wil ik dat niet.
tarek, in de wei loopt hij wel best hard. Hij is ook de baas van de kudde en dan moet hij soms ingrijpen. Dan kan hij echt wel hard lopen. Net als in het bos. Of als ik hem longeer. Maar hij is wel liever lui dan moe.
pleiada, ik weet zeker dat hij 20 is. Want ik ken hem al best lang.
abc, het klopt dat mijn zadel een tijdje niet gepast heeft. Ik kocht hem van mijn instructrice en ik dacht dat het goed zat. In september kocht ik hem en in oktober kwam ik erachter dat het niet goed was doordat de osteopaat het zei. Toen ben ik heel lang op zoek geweest, want hij heeft echt een hele moeilijke rug (en ik ook). Maar in ongeveer februari/maart dit jaar heb ik eindelijk een goede gevonden die goed past. Maar er is wss wel lang gereden met een niet passend zadel. Is een chiropractor hetzelfde als een osteopaat? Die is nml in maart weer geweest.
JustLizz, oke. Ook daar ga ik naar kijken.
Kimmie25501 schreef:Dat klopt wel. Maar Oreo is wel 1.87m dat is erg groot.
Mijn stalhoudster zei dat het ook kan dat op een gegeven moment het hart het niet meer aankan om alles het hele lijf door te pompen. Maar ik ga gewoon maar afwachten wat de DA zegt.
Kimmie25501 schreef:De dierenarts is net geweest.
Er kwam uit dat hij een veel te hoge hartslag had. Een normaal paard zit tussen de 20 en 40. Oreo had 60.
Verder heeft ze een bloedonderzoek gedaan. De te dikke benen konden komen door het hart.
De uitslag van het onderzoek komt morgen of maandag binnen.
Ik moet maisolie bij de muesli gaan geven. Ook gaat ze nog even op een rijtje zetten wat voor voer ik nog meer kan gaan geven.
Ik mag nog wel rijden. Ik mag in principe elke dag stappen in het bos en twee dagen draven en galopperen. Maar ik moet goed kijken naar zijn lijf. Als hij weer afvalt, is dat dus te veel.
Maar hij kan nu nog pijnvrij leven.
Maar mijn vader weet het nog niet zo goed. Want hij heeft zo iets van " als je niet kan rijden, heb je er niet zo veel aan". Ergens klopt dat ook wel, want ik wil graag trainen en verder komen. Maar ik wil echt nog geen afscheid van Oreo nemen. Maar mijn vader wil echt geen twee paarden hebben.
Dus daar moet ik nog even naar gaan kijken.