Shanna schreef:D
Dressuurproefje is nog niet eens B niveau, puur voor de ervaring mee gedaan.
Springen doen we om de week, en vind de merrie super leuk om te doen. Zoals ik al eerder vermelde zijn het lage hindernisjes (40/ 50 cm) of cavaletties of draf/ galop balken. Meer voor de controle van de passen en om haar bewust te maken wat ze met haar benen doet en voor de behendigheid dan dat het moeilijk is. Ik zie geen reden waarom ik die lessen niet zou mogen mee volgen.
Het probleem met prive-instructie (een andere dan mn huidige instructrice) is dat die verdomd lastig te vinden zijn. Ik heb er al een aantal aan huis gehad, maar die vielen toch tegen en waren uiteindelijk dus veel te duur.
Ik wil namelijk niet met hulpteugels rijden, ik wil ook geen zweep of sporen bij het rijden. En ik wil wel graag dat de instructie op mijn paard stapt om te voelen waar ik tegen-aan loop als ik er zelf echt niet meer uit kom.
Dan ook nog betaalbaar, en in de buurt (ivm reiskosten welke soms duurder zijn dan de les zelf), is erg lastig om in mijn regio te vinden.
Toen ik mn huidige instructrice nog niet had kwam ik aan de instructeurs/ instructrices door overal kenbaar te maken dat ik iemand zocht (advertenties, maar ook aan de hoefsmid en ruitersportzaak vragen of die iemand wisten)en daar ging ook altijd flinke tijd overheen. Het klinkt makkelijker dan het is, goede instrucie "nemen".
Tuurlijk mag je springlessen nemen. Echter ik zou het geld voor andere lessen gebruiken omdat je daar veel meer aan hebt.
Goede en betaalbare instructie vinden lastig? Kan inderdaad zo zijn, maar het is niet onmogelijk. Kwestie van prioriteiten leggen. Wat betreft hulpmiddelen voor bij het rijden in de ruimste zin des woords (teugels, sporen, zweep etc) Als het zonder kan top, soms kan het je net even helpen. Sporen en zwepen is soms al voldoende om ze bij je te hebben en met het JUISTE gebruik kan het helemaal niet kwaad. Ik zeg niet dat je van je principe af wil stappen, absoluut niet. Wel is er evt voor open staan en kijken naar het hoe, wat, waarom en hoelang belangrijk.
Verder zeg ik niks meer. Vele tips zijn er gegeven. Wordt weinig tot niks mee gedaan en je zult zelf ook in de spiegel moeten kijken (voordeel je hoeft alleen maar naar je paard te kijken naar zijn gedrag) Zolang je alles blijft weerleggen en niet openstaat voor alternatieven zul je niet veel verder komen. Alleen erg oneerlijk naar je paard toe. Ik kan het niet anders verwoorden.