Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:...........
Flink vooruit rijden ga ik zeker proberen, uit reflex trek ik hem altijd meteen op de rem, terwijl hij dan idd juist nog meer de kans krijgt om te bokken..
Amiigo schreef:En als je een flinke ruk in z'n bek geeft en een klap tegelijk? Geen paard wat hier nog lang door ging
SaskiaKa schreef:Amiigo schreef:En als je een flinke ruk in z'n bek geeft en een klap tegelijk? Geen paard wat hier nog lang door ging
Shocking...
Mijn bek valt werkelijk open van de adviezen om er op los te rammen tot hij opgeeft. Slaan begint waar de kunde ophoudt...
Ik zie een paard met geen greintje respect voor de ruiter. Op iedere bok volgt geen enkele reactie van jou, hij komt er dus heel makkelijk mee weg. Waarom zou hij het dan niet doen? Hij wil niet voor je werken en op deze manier komt hij daar heel makkelijk onder uit.
Zodra hij draaft gaan je benen er af en je handen worden rommelig. Wil je paard zo graag vooruit, ga dan maar vooruit. Maar dan wel in jouw tempo. Wil hij hard? dan ga je nog veel harder! Net zo lang totdat hij opgeeft. Zet hem aan de bak. Been er aan, achterhand er onder, hoger instellen aan de voorkant (zonder grof in de hand te worden) Wees zelf onvoorspelbaar in je acties, zodat hij op moet letten. Hou hem extreem actief, een appuyementje of schouder voor kan je ook in een flinke middendraf rijden. Is hij braaf, dan mag hij naar zijn vriendjes, is hij stout, dan ga je door tot het schuim tussen zijn billen staat, al duurt het drie uur...
Reken er op dat dit gedrag niet in een week veranderd. Hij kent dit spelletje al heel lang en heel goed, maar winnen zal je. Ik las eerder van iemand de suggestie om iemand langs de kant te zetten om jou "wakker" te houden en aan te moedigen om te RIJDEN, dat vind ik een heel goed idee
Heel veel succes, ik weet dat dit een rot probleem is, maar het is niet onoverkomelijk.
SaskiaKa schreef:Amiigo schreef:En als je een flinke ruk in z'n bek geeft en een klap tegelijk? Geen paard wat hier nog lang door ging
Shocking...
Mijn bek valt werkelijk open van de adviezen om er op los te rammen tot hij opgeeft. Slaan begint waar de kunde ophoudt...
marshmellow schreef:Grondwerk ben ik een tijd heel druk mee geweest, maar ook daarmee was t paard altijd heel erg afgeleid waardoor ik zelf het nut er niet meer van in zag.
Toevallig ben ik vandaag na het rijden tijdens het uitstappen weer een beetje begonnen.
Vind het wel heel leuk om te doen, en een vriendin van mij die aan NH doet met haar paard pakt ook vaak wat oefeningen met die van mij mee.
marshmellow schreef:Hij stond altijd met andere in de wei, maar omdat hij ze sloopte, de merries dekte, en er achter aan bleef vangen tot ze er zowat dood bij neer vielen, hebben we hem nu alleen gezet.
Hij heeft wel paarden om zich heen, en kan er ook contact mee maken over het hek.
Pandora2 schreef:marshmellow schreef:Hij stond altijd met andere in de wei, maar omdat hij ze sloopte, de merries dekte, en er achter aan bleef vangen tot ze er zowat dood bij neer vielen, hebben we hem nu alleen gezet.
Hij heeft wel paarden om zich heen, en kan er ook contact mee maken over het hek.
Er is toch niet een '' stukje '' blijven zitten bij de castratie destijds?![]()
Klophengsten kunnen zich ook zo gedragen naar andere paarden toe...
marshmellow schreef:Hij stond altijd met andere in de wei, maar omdat hij ze sloopte, de merries dekte, en er achter aan bleef vangen tot ze er zowat dood bij neer vielen, hebben we hem nu alleen gezet.