Wat is de beste springtip die jij hebt gekregen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:26

Ik heb er eigenlijk 2 haha, maar ik heb dan ook 2 paarden dus voor ieder een tip.

De beste met mijn ene was wachten. Ik moest de sprong op me af laten komen ipv er als een gek naar toe rijden. Zo kan ik nu fijn ritme houden en komen we altijd uit voor de sprong.

Met mijn andere was de beste tip dat ik mijn handen niet naar zn oren maar meer naar zn mond dus langs de hals moet doen. Hij heeft een super lange hals en zo kan ik hem makkelijker ruimte geven zonder dat ik uit balans raak.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:26

Niet naar de sprong toerijden, laat de sprong naar jou toe komen.

oji

Re: Wat is de beste springtip die jij hebt gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:28

Haha Kim-Asterix...hetzelfde gelijktijdig gepist... :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:32

Niet springen als je paard ook niet springt, want dan doe je jezelf zeer :+ Haha nee die verzin in net zelf.

Ik moet altijd ''hoi'' roepen tijdens de sprong als het een spannende sprong is. En toen ik nog een pony ruiter was dat je boven de sprong al moet aangeven in welke galop je paard moet landen, hele goede tip destijds :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:59

WildDreams schreef:
@Annoya, nee klopt. Ik kan ook met gemak zonder zadel en zonder beugels springen, ook met alleen neckrope, heb het parcours (tijdens les) gewoon goed uit kunnen rijden. Maar scherpe bochten gingen wel wat minder soepel :P

Nog bedankt voor de mensen met de tip "Gooi je hart over de sprong, dan volgt de rest vanzelf."
Ben daardoor gisteren van mijn weigerings-angst afgekomen met hogere sprongen, en daardoor ook mijn record verbroken :D

:D hij werkt haha

Edit zie nu dat ik hem hier niet geplaatst heb? Ooit wel een keer gezegd iig

xSanneE_98

Re: Wat is de beste springtip die jij hebt gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:11

Bovenlichaam terug, voor me gevoel overdreven, en vooral over de hindernis heen kijken!

LindaColijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:33

Inderdaad kijken waar je naar toe wilt, niet waar je nu bent. Niet dat ik ooit een goeie springruiter ben geworden. :) Een stukje talent had wel prettig geweest!