sneeuwpop schreef:Als je met je instructeur gaat praten, vraag dan gelijk je geld terug ; -)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sneeuwpop schreef:Als je met je instructeur gaat praten, vraag dan gelijk je geld terug ; -)
Ik denk dat wat boeken lezen je al een stuk op weg kan helpen. Als je de theorie begrijpt is het makkelijker om een goede instructeur te vinden.
Als je echt had geweten dat je paard aan het been moest lopen, had je nooit zo lang door gesukkeld. En ook het sturen met je buiten teugel is volgens mij iets wat je nog niet 100% begrijpt. Is niet erg hoor, je wordt er niet mee geboren..

sneeuwpop schreef:Ik ben van mening dat wanneer je een paard scherp aan het been heb gezet, je dit niet verleerd. Sommige paarden lopen van zichzelf vlot en veel mensen denken dat ze aan het been zijn....
Er is nog veel werk aan, maar je bent pas begonnen, dus geef jezelf ook even tijd 
dus ook niet TE hard zijn voor jezelf! Snollygoster schreef:sneeuwpop schreef:Ik ben van mening dat wanneer je een paard scherp aan het been heb gezet, je dit niet verleerd. Sommige paarden lopen van zichzelf vlot en veel mensen denken dat ze aan het been zijn....
Ja, dat kan goed zijn dat die paarden uit zichzelf ook gewoon vlot waren, 't waren best pittige beestjes.
In ieder geval heeft Bokt me nu wel de ogen geopende, ik dacht dat ik goed bezig was, maar er is nog ontzettend veel werk aan me.. Ik kan niet wachten om te beginnen *zucht*
wees blij dat jij de mentaliteit hebt om echt te willen leren! Dat siert je. Snollygoster schreef:sneeuwpop schreef:Als je met je instructeur gaat praten, vraag dan gelijk je geld terug ; -)
Ik denk dat wat boeken lezen je al een stuk op weg kan helpen. Als je de theorie begrijpt is het makkelijker om een goede instructeur te vinden.
Als je echt had geweten dat je paard aan het been moest lopen, had je nooit zo lang door gesukkeld. En ook het sturen met je buiten teugel is volgens mij iets wat je nog niet 100% begrijpt. Is niet erg hoor, je wordt er niet mee geboren..
Neen, ik ga m'n geld niet terugvragen, ik ben niet boos op mijn instructeur of zo. Ik heb ontzettend veel bijgeleerd bij hem, maar nu zitten we eenmaal op een punt waar we vastlopen. Ik ga ook niet gelijk stoppen met lessen bij hem, ik ga gewoon een eerlijk gesprek hebben en enkele dingen van hier laten lezen, en dan zie ik wel wat ie erop zegt. Instructeur geeft trouwens ook les aan mijn moeder, dus het zou wel erg ongemakkelijk gaan worden als ik bij hem zou stoppen aangezien mijn moeder en ik meestal samen rijden.
Ga ik op zoek gaan naar een andere instructeur? Ja, dat wel, ik kan gerust hier en daar de goede dingen van verschillende instructeurs meepikken
Ik wist wel dat er nog heel veel werk aan mijn paardje was, maar ik heb eigenlijk nooit echt een paard zelf dingen moeten 'leren', en dat heeft mij ook wel de das omgedaan. De paarden die ik voor anderen heb gereden waren wel aan het been en daar ging alles dus een stuk vlotter bij.
Sturen met de buitenteugel, ja, ik snap 'm wel, maar dat vind ik nog steeds ingewikkeld. Er is mij vroeger aangeleerd om vanuit je binnenhand te werken, dus ik heb soms nog moeite om van die binnenteugel af te blijven, maar ik let erop, en zo'n dingen zegt mijn instructeur dan ook wanneer ik het doe
Dan hoeft ze nog niet definitief over te schakelen maar ik ben er wel zeker van dat hij haar kan leren samen te werken met dit dier en de aanleuning correct en rustig te krijgen.