Er is ook vele malen bewezen dat onderzoeken werkelijk niet deugen, daar kun je je ogen ook niet voor sluiten.
En het gaat helemaal niet om de hoeveelheid die naar de slager ging, van mijn part is dat 99%. Waar het om gaat is dat je niet kunt aantonen dat die schade werkelijk zuiver en alleen door ruitergewicht is aangebracht. Helmaal niet omdat een heleboel andere dingen veel meer voor de hand liggen, nl verkeerde voeding, huisvesting, beslag etc en training of een combinatie daarvan en dan hebben we het nog niet een sover genetische factoren....
Overigens gingen er nooit zoveel paarden naar de slager als nu het paardenbestand zo explosief gegroeid is,
omdat het hebben van een paard voor elke ruiter haalbaar is...
Ik heb veertig jaar bewust paardenhouderij en fokkerij meegemaakt en gezien hoe het van elitesport naar alledaags is gegaan, de opgang van de maneges in de jaren 80... ik heb een heel ander beeld van paardenhouderij dan de mensen van na 1980....
Ik heb gezien hoe allround paarden die zondags gewoon nog voor de wagen gingen, moesten veranderen in aparte springpaarden en dressuurpaarden en hoe ze nu weer terugfokken naar allround, want dat was zo gek nog niet...
Ik gebruik niet vaak mijn "ik was er bij dus ik weet er best iets van kaart" maar hier zwaai ik hem toch even hoor.