Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angell81

Re: Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:42

Dat meen je niet |o

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:43

Het bestaat wel want ik doe dit dagelijks bij diverse paarden maargoed wat jij wil meid. Blijkbaar weet jij het veel beter toch?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:44

Ik zou het wel weten hoor. Ik zou zeggen: kom maar..........Niet geschoten is altijd mis.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:45

Bewijs haar ongelijk maar!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:48

TS wil heel graag geloven dat er geen oplossing is, zodat het niet aan haar rijstijl ligt. Dus wil ze het niet proberen. Waar ze het wel probeerde met instructeurs die met panty's om de tong bezig gingen en hulpteugels. Maargoed, ik vindt het onwijs zielig voor het paard dat hij geen hulp krijgt, en dagelijks met spanning loopt waar ik hem zo vanaf kan helpen. Maar het is niet anders.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:50

Daarom schreef ik ook dat ze het gewoon moet proberen. Ze heeft niks te verliezen alleen te winnen. Ze is dan sowieso een ervaring rijker. IK zou het wel weten. Maar ja.....wie ben ik?

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:51

Ik hoop dat het paard niet bestaat!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:52

dior_bokt schreef:
Mindfields.

jij had gezegt dat hij binnen 5 min weer goed loopte, en alleen maar ontspannen ging lopen,
Dit heb ik aan mijn lesgever gevraagd ,en aan andere mensen, en die zeggen dat dit niet bestaat.
Ze zijden tegen mij, ik ben er weken of maanden mee bezig .en dan denkt een ander dat even te gaan oplossen binnen 5 min,
Dit gaat niet alleen over die tong maar over het hele plaatje in het geheel,
Ik snap dat mensen graag opscheppen om te laten zien dat ze het echt wel kunnen, het gaat niet alleen over jou.
Maar ook een deel in het algemeen. ik heb geen zin om elke keer teleurgesteld te zijn omdat het toch niet gaat lukken.
Ik heb liever dat iemand eerlijk zegt van dan en dan, kan het beter gaan en hier gaan wij naar toe werken,
Dat klinkt een stuk overtuigender,

Dior, ik heb dit topic nu een tijdje gevolgd. Ik wil er alleen dit over zeggen. Tijdens mijn vakantie kreeg ik les en stond een instructeur die op zeer hoog niveau paarden traint aan de rand van de bak. Ik wist wie hij was. Hij vroeg of hij even op mijn paard mocht want hij had zijn twijfels of het zadel wel zo goed was voor mij. Hij erop en ik keek. Nu heeft mijn paard geen problemen. Maar de man ging alleen maar zitten en hij deed eigenlijk helemaal niets. Ik heb met open mond staan kijken want ik wist niet wat ik zag. Paard zag er in stil stand al totaal anders uit. Toen hij ging stappen was ik zo trots op mijn mooie paard. Wat een geweldig gezicht. Enne......ik kan zo niet rijden maar ben gewoon een L2-M ruiter dus echt niet helemaal een beginner. Maar zeg dus niet dat in paar minuten een paard enorm kan veranderen. Het is maar wie er op zit en wat die persoon kan.

Tevens blijkt dat jij niet weet wie Mindfields is. Van haar heb ik regelmatig post voorbij zien komen. Meisje geloof me, deze vrouw schept niet op. Of anders gezegd, ik vind het erg onbeleefd van je dat je zo'n aanbod afdoet met de zin : "Ik snap dat mensen graag opscheppen om te laten zien dat ze het echt wel kunnen, het gaat niet alleen over jou". Wij noemen dat in de psychologie projectie of anders gezegd: "wat je zegt, dat doe of ben je zelf".

Succes met je paardje en het oplossen van je probleem. Zal moeilijk worden meid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:55

OMG, er zijn mensen die dit allemaal serieus nemen :? ?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 20:58

Lovely schreef:

Ik denk eerder dat ik jou tips, niet serieus moet gaan nemen, :wow:
de tip van lovely.
Werkt goed he, je hakken uitdrukken en links en rechts net zo hard schoppen en trekken. Hoe is het met de drukking op zijn rug, is die al beter?

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:03

dior_bokt schreef:
Lovely schreef:

de tip van lovely.
Werkt goed he, je hakken uitdrukken en links en rechts net zo hard schoppen en trekken. Hoe is het met de drukking op zijn rug, is die al beter?

Hahaha, vind je het ook nog gek dat ze zo reageert? Maakt toch niet uit wat je zegt.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:03

dior_bokt schreef:
Lovely schreef:

de tip van lovely.

Huh, stel je nou vragen aan jezelf? :=

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:03

robeer schreef:
Daarom schreef ik ook dat ze het gewoon moet proberen. Ze heeft niks te verliezen alleen te winnen. Ze is dan sowieso een ervaring rijker. IK zou het wel weten. Maar ja.....wie ben ik?

Ik zoek iemand voor meerdere keren perweek,
en niet voor een keer in de zoveel tijd,
Stel dat de les niks word zit ik weer met een paard die overal weer aan moet gaan wennen. of verkeerde dingen die zijn aangeleerd weer moet gaan afleren,
Ik wil niet elke keer bezig blijven met andere lesgevers te gaan zoeken,
Vandaar dat ik er goed over na ga denken, bij wie ik ga lessen, om teleurstelingen te voorkomen,
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 12-12-11 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:04

Lovely schreef:

Hier staat het toch zelf, ;)
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 12-12-11 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:06

dior_bokt schreef:
Lovely schreef:

Hier staat het toch zelf, ;)

Oh zo, misschien leestekens gebruiken dan snappen mensen die wel gewoon nederlands kunnen het volgende keer ook.

En is die drukking trouwens beter, of rijd je maar gewoon door? Aangezien ik een paar pagina's terug nog las over harde plekken op zijn rug?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:08

_Esther_87_

Ik weet niet waar die drukkingen vandaan komen,
Dat is mij een raadsel, >;)
Als ik wist waar het vandaan kwam ging ik niet meer op hem rijden,
Ik weet dus niet waar het vandaan komt, ik rij nu al met twee dekjes in de hoop dat het weg gaat,
En ik smeer het in met zalf.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:12

dior_bokt schreef:
_Esther_87_

Ik weet niet waar die drukkingen vandaan komen,
Dat is mij een raadsel, >;)
Als ik wist waar het vandaan kwam ging ik niet meer op hem rijden,
Ik weet dus niet waar het vandaan komt, ik rij nu al met twee dekjes in de hoop dat het weg gaat,
En ik smeer het in met zalf.

Dit is een geintje he?
Drukkingen die onder je zadel zitten, komen van je zadel, punt. Enige oplossing om ze weg te krijgen, is niet meer met dat zadel rijden, of in ieder geval niet met welk zadel dan ook rijden tot het weg is. Kan namelijk best dat je zadel wel past, maar dat je een keer onvoldoende aangesingeld hebt, of het te ver naar voren hebt gelegd. Dan kan ook een passend zadel drukkingen veroorzaken.
Ga je doorrijden, dan kan ik je nu alvast vertellen dat het erger zal worden, die huid daar heeft rust nodig.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:13

Je wilde graag dat ik tips gaf. Hier komt ie
Is er nog hoop? Nee, want je neemt toch niets aan.
Is er een oplossing? Jazeker, blijf ver uit de buurt van het paard.

Is het je eigen paard?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:14

Esther het zadel is aangepast en opmaat gemaakt voor hem.
Het zadel ligt keurig stil op zijn rug en schuift niet,
het zit onder zijn huid, hij is daar dus niet kaal.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:16

dior_bokt schreef:

Zucht...laatste keer:
Eén keer te weinig of te laat aansingelen, kan een drukking veroorzaken. Eén keer je zadel wat te ver naar voren leggen, kan een drukking veroorzaken. Eén keer een klein vouwtje in je dekje of een minimaal scheefliggend dekje, kan een drukking veroorzaken. Dat wil dus NIET zeggen dat je zadel niet past, enkel dat het eenmalig niet helemaal perfect erop heeft gelegen. Dat kan gebeuren, maar het ontkennen is gewoon....nouja, dom.
Beste ts, het is godsonmogelijk dat je paard vanuit het niets een drukking heeft!!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:19

_Esther_87_

Ik zeg toch dat ik niet weet hoe hij aan die plekken komt. aan twee kanten op de zelfde plek naast elkaar,
Ik kan je er dus ook geen antwoord op gaan geven, omdat ik het zelf ook niet weet, ;)

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:19

_Esther_87_ schreef:
dior_bokt schreef:

Zucht...laatste keer:
Eén keer te weinig of te laat aansingelen, kan een drukking veroorzaken. Eén keer je zadel wat te ver naar voren leggen, kan een drukking veroorzaken. Eén keer een klein vouwtje in je dekje of een minimaal scheefliggend dekje, kan een drukking veroorzaken. Dat wil dus NIET zeggen dat je zadel niet past, enkel dat het eenmalig niet helemaal perfect erop heeft gelegen. Dat kan gebeuren, maar het ontkennen is gewoon....nouja, dom.
Beste ts, het is godsonmogelijk dat je paard vanuit het niets een drukking heeft!!

Heeft geen zin... Ze luisterd toch niet.
Ze is dr ook al zadelmaker bij... Is wel makkelijk als je overal verstand van hebt.
Maar waarom dan zoveel topics op bokt... Vast om ons wat te leren.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:20

Weggedrukte rugspieren zijn ook niet fijn, kan het zadel nog goed liggen maar als de spieren niet op de juiste manier gebruikt worden wordt het zadel dus niet door de spieren gedragen/omhoog geduwd. Dat gaat op de langere termijn dus ook niet fijn zijn.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:20

dior_bokt schreef:
_Esther_87_

Ik zeg toch dat ik niet weet hoe hij aan die plekken komt. aan twee kanten op de zelde plek naast elkaar,
Ik kan je er dus ook geen antwoord op gaan geven, omdat ik het zelf ook niet weet, ;)

Maar ik weet het wel!! Zulke plekken komen van een zadel, of eventueel een longeersingel of mentuig. DAT KAN NIET ANDERS!!
En om ervan af te komen, zal je dat zadel eraf moeten laten tot het weg is! Als je door blijft rijden, gaan de plekken op den duur kapot, en dan ben je de komende maanden uitgereden hoor.

Nogmaals, het heeft er geen ruk mee te maken of je zadel past of niet, ook een passend zadel kan in bepaalde gevallen een drukking veroorzaken!!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:26

Hij krijgt elke dag een schoon dekje op,
Dus schuren lijkt mij gewoon onmogelijk.
Het zit niet op de huid zelf maar daar onder,
Als ik er aan zit ,heeft hij geen pijn , hij geeft er geen reactie op, als je er met je hand op gaat drukken,