Wanneer komen er pics van jou, ik ben zo benieuwd naar Goof
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Amanda schreef:En waarom zit jij er lekker op (diepe zit, wrongen, zweetbladen)? En waarom ligt het goed (kussens, tussenkanaal, vorm boom)?

Vroegah was dat inderdaad wel gebruikelijk, maar dan heb ik het echt over minimaal 15 jaar geleden. Het zadel in het linkje van mijn onderschrift is een wat ouder model, maar heeft al veel meer een dressuurmodel dan de echte ouderwetse IJslanderzadels. Vroeger hadden de meeste zadels een ribzit en flinke stegen (kussens die achter de lepel nog een stuk doorlopen) en hingen de ruiters in tölt achterin het zadel en werden de paarden in tölt met hun kop in de lucht getrokken. Daarin is de laatste jaren gelukkig een enorme verandering ontstaan en worden ook de IJslanders meer en meer in alle gangen nageeflijk gereden.

Leuke pony! Er zijn ook zat IJslanders met een smalle schoft, maar binnen de bekende merken is er veel beschikbaar voor korte, ronde paarden.
Veel van wat ik hier voorbij zie komen herken ik. Voelen, bewuster worden van je lichaam, blokkades opheffen, veren in je gewrichten, ik heb het allemaal opnieuw moeten leren, maar als het dan eenmaal lukt... Wat is paardrijden dan fijn! knollentuin schreef:Net een heerlijke les gehad,sportschoolwerk voor t paard,maximale concentratie voor mij. Plaatsing van gewicht,behoud evenwicht,gaaf! En helemaal leuk japeloup was er ook,dus wij hebben onze. Boktmeeting alweer gehad
Jammer genoeg, dat mis ik wel enorm... Ga zo warm douchen en dan optijd naar bed
ik vind de boekjes die bit heeft uitgegeven het zijn er 2 waaronder een in samenwerking met david de wispelaere wel heel helder,ik haal zelf veel uit steinbrecht,m aar ik snap dat sommige mensen er niet doorheen komen..droge kost ik zou graag meer boeken hebben ;van die echte naslagwerken.. denk dat dat mn nieuwe goede voornemen wordt
Qua paardrijden zijn de mensen hier nog wel van de oude stempel. Ikke niet LOL 
lange teugelwerk is heel leuk om te doen, goed voor je conditie ook
en ook goed voor je paard natuurlijk, weer anders als met het werk aan de hand of dubbele lijnen. Piet is een heerlijke man om les van te krijgen, hij is zo enorm enthousiast, aanrader, mocht iemand twijfelen om een keer te gaan lessen bij hem.