ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:00

Kinke schreef:
Ik vraag me trouwens af waarom je niet hebt gereageerd op het enorm lieve aanbod van Yamcha betreffende Mindfields? Ik zou een gat in de lucht springen en door het hele topic stuiteren.

Ja ik ook haha. Lessen zijn al duur zat en dan ook nog van een goede pff die zijn moeilijk te vinden hoor ;)

Anoniem

Re: ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:50

Nu, graag of in ' t geheel niet :)

Wèl jammer, maar ik ben er dan klaar mee, hoor :)

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:01

Heeft de TS gezegd dat ze het niet wil Yamcha? Heb ik dan overheen gelezen :o

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 16:06

Omdat die pbs die ik krijg, daar word je niet echt vrolijk van :n
Yamcha ik vind het echt super aanbod die ik van je gekregen heb :D maar ik heb het hier ook overlegt en ik zoek iemand voor
Elke week . zo dat ik geen trugval krijg in het rijden en als dan wat is dat ik meteen geholpen kan worden en geen weken of maanden later pas
geholpen kan gaan worden.
En ik mag ook niet iemand anders mijn dingen laten betalen ,en dat wil ik zelf ook niet dat iemand voor mij dingen gaat betalen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:46

Krijg je nog steeds pb's over Mindfields dan? Zo ja, laat je niet beinvloeden, zoek zelf hier op bokt eens een paar rij-topics over haar en vorm dan zelf je oordeel.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 16:47

Kinke schreef:
Krijg je nog steeds pb's over Mindfields dan? Zo ja, laat je niet beinvloeden, zoek zelf hier op bokt eens een paar rij-topics over haar en vorm dan zelf je oordeel.

ja die krijg ik nog steeds.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:51

tja, er is maar 1 manier om er echt achter te komen...doe eens een proefles :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:02

soms word je hier zo moe van, dan wil je advies gaan geven en dan lees je weer andere dingen kom je op andere gedachten en wie moet je dan geloven en waar ging het dan ook alweer om ??? o ja dat we mekaar helpen, fake of niet fake als je iemand wil helpen moet de intensie goed zijn toch, maar wat als de intensie van de TS ook in twijfel getrokken moet worden...pfffff ....te ingewikkeld ....ik pas....

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:05

Boompje1985 schreef:
soms word je hier zo moe van, dan wil je advies gaan geven en dan lees je weer andere dingen kom je op andere gedachten en wie moet je dan geloven en waar ging het dan ook alweer om ??? o ja dat we mekaar helpen, fake of niet fake als je iemand wil helpen moet de intensie goed zijn toch, maar wat als de intensie van de TS ook in twijfel getrokken moet worden...pfffff ....te ingewikkeld ....ik pas....

bitloos, tonguitsparing, enkel of dubbel gebroken, met smaakje zonder smaakje, met rollers en smaakje, tonglepel en dan hebben we nog rubber erom heen, genoeg keus maar eerst nog een keer na laten kijken door de tandarts!!!! zo dit was mijn advies!!! lekker puh!

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:06

Kinke schreef:
tja, er is maar 1 manier om er echt achter te komen...doe eens een proefles :)

Hier ben ik het mee eens _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:25

dior_bokt schreef:
Omdat die pbs die ik krijg, daar word je niet echt vrolijk van :n
Yamcha ik vind het echt super aanbod die ik van je gekregen heb :D maar ik heb het hier ook overlegt en ik zoek iemand voor
Elke week . zo dat ik geen trugval krijg in het rijden en als dan wat is dat ik meteen geholpen kan worden en geen weken of maanden later pas
geholpen kan gaan worden.
En ik mag ook niet iemand anders mijn dingen laten betalen ,en dat wil ik zelf ook niet dat iemand voor mij dingen gaat betalen.

Meis, ik snap het, is oké.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:32

TS, misschien wonen jij en MF niet bij elkaar in de buurt, dus misschien kan je jouw woonplaats/regio hier plaatsen en is er een lieve bokker die bij jouw in de buurt woont wel bereid om eens te komen kijken naar het rijden en kan hij/zij je helpen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:07

bitloos, tonguitsparing, enkel of dubbel gebroken, met smaakje zonder smaakje, met rollers en smaakje, tonglepel en dan hebben we nog rubber erom heen, genoeg keus maar eerst nog een keer na laten kijken door de tandarts!!!! zo dit was mijn advies!!! lekker puh!

Welk bit moet ik dan gaan gebruiken ? De tonglepels bitten werken alle drie niet bij hem

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:13

dat is een kwestie van uitproberen en dan niet een keer maar een paar weken.
Sommige paarden moeten erg wennen aan een ander bit en dan pas kan je zeker zeggen of het geschikt is of niet.
Zou beginnen met een onscherp bit enkel of dubbelgebroken zoals een trensje en daar eens een paar weken met rijden.
Zo zacht mogelijk proberen te blijven met de bitten

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:16

meisje2000 schreef:
dat is een kwestie van uitproberen en dan niet een keer maar een paar weken.
Sommige paarden moeten erg wennen aan een ander bit en dan pas kan je zeker zeggen of het geschikt is of niet.
Zou beginnen met een onscherp bit enkel of dubbelgebroken zoals een trensje en daar eens een paar weken met rijden.
Zo zacht mogelijk proberen te blijven met de bitten

Oke bedankt ik rij hem met een dubbelgebroken watertens
Hij moet ook altijd aan nieuwe dinge wennen

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:29

En bitloos?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 20:34

xSimonee schreef:
En bitloos?

Ik wil liever met een bit rijden. die bitten die je mij via de pb stuurde daar ga ik even voor kijken
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 29-10-11 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:36

TS Mindfields is bij mijn paard geweest, ze heeft in 1 sessie vervelend gedrag bij hem afgeleerd dat ik niet wist op te lossen op een vriendelijke manier en zij dus wel. Verder nog een gezellige middag gehad, dus als er pb's worden gestuurd om haar in een ander daglicht te zetten...spreek ik uit een goede ervaring.

Dan adviseer ik om in het leven altijd alles zelf te ervaren om zelf te kunnen oordelen. 1 lesje kan geen kwaad en wie weet kan je daar al zelf een heleboel mee doen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 20:39

russel schreef:
TS Mindfields is bij mijn paard geweest, ze heeft in 1 sessie vervelend gedrag bij hem afgeleerd dat ik niet wist op te lossen op een vriendelijke manier en zij dus wel. Verder nog een gezellige middag gehad, dus als er pb's worden gestuurd om haar in een ander daglicht te zetten...spreek ik uit een goede ervaring.

Dan adviseer ik om in het leven altijd alles zelf te ervaren om zelf te kunnen oordelen. 1 lesje kan geen kwaad en wie weet kan je daar al zelf een heleboel mee doen.

daar heb je gelijk in russel :) alleen ik heb vershilende pbs gehad en die ging over dingen waar je niet blij van word maar ik weet ook niet wat daar van waar is :o

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:40

Hoe oud is de pony eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:41

Tja, ik weet wel dat er rellers zitten die het leuk vinden om haar erg dwars te zitten en het openlijk niet meer durven omdat ze een ban krijgen, maar achter de schermen het fijn vinden om te stoken..

Hebben ze toch weer hun zin. Jij niet de hulp die je verdient en waar je zeker wat aan zult hebben en zij de lol dat ze haar weer dwars kunnen zitten. Welkom op bokt :P

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 20:43

russel schreef:
Tja, ik weet wel dat er rellers zitten die het leuk vinden om haar erg dwars te zitten en het openlijk niet meer durven omdat ze een ban krijgen, maar achter de schermen het fijn vinden om te stoken..

Hebben ze toch weer hun zin. Jij niet de hulp die je verdient en waar je zeker wat aan zult hebben en zij de lol dat ze haar weer dwars kunnen zitten. Welkom op bokt :P

Oke maar sorry dat ik het zeg maar het zijn verschilende pbs ze zullen toch niet liegen tegen mij om mij dwars te gaan zitten :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:44

Niet om jouw dwars te zitten maar haar en het zijn altijd groepjes.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:49

dior nog slechter dan dit kan je paard niet worden door de hulp van mindfield.
Daar heeft de vorige instructeur wel voor gezorgd.
Door mindfield kan het alleen maar beter worden dus geef haar die kans.
Een gemeen woord over iemand (ook al is het door meerderen) is snel gezegd en hoeft niet per definitie waar te zijn.
Ik heb het zelf meegemaakt dat er bepaalde mensen jaloers waren op mij omdat ik getrouwd ben met iemand die niet bepaald arm is en dat konden zij niet hebben en begonnen mij tegenover anderen zwart te praten.
Je moet niet met haar omgaan wantr ze is een verwende trut en doet uit de hoogte.
Heb een hop mensen bij me gehad die me niet mochten zonder dat ze me kenden maar me op den duur wel een kans hebben gegeven om tre laten zien dat ik juist het tegnovergestelde ben en dus helemaal omgeslagen zijn.
Zij zijn nu mijn vrienden omdat ze mij die kans hebben gegeven en ik die heb aangepakt.
Zoals ik al zei mensen staan snel klaar met een oordeel maar degene die de hulp nodig heeft ( jij dus) moet oordelen en niet afgaan op wat een paar anderen zeggen

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:11

meisje2000 schreef:
dior nog slechter dan dit kan je paard niet worden door de hulp van mindfield.
Daar heeft de vorige instructeur wel voor gezorgd.
Door mindfield kan het alleen maar beter worden dus geef haar die kans.
Een gemeen woord over iemand (ook al is het door meerderen) is snel gezegd en hoeft niet per definitie waar te zijn.
Ik heb het zelf meegemaakt dat er bepaalde mensen jaloers waren op mij omdat ik getrouwd ben met iemand die niet bepaald arm is en dat konden zij niet hebben en begonnen mij tegenover anderen zwart te praten.
Je moet niet met haar omgaan wantr ze is een verwende trut en doet uit de hoogte.
Heb een hop mensen bij me gehad die me niet mochten zonder dat ze me kenden maar me op den duur wel een kans hebben gegeven om tre laten zien dat ik juist het tegnovergestelde ben en dus helemaal omgeslagen zijn.
Zij zijn nu mijn vrienden omdat ze mij die kans hebben gegeven en ik die heb aangepakt.
Zoals ik al zei mensen staan snel klaar met een oordeel maar degene die de hulp nodig heeft ( jij dus) moet oordelen en niet afgaan op wat een paar anderen zeggen

ik snapje wel hoor :j alleen het maakt je wel gewoon onzeker als mensen dat gaan zegen