Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

jamiroquai schreef:winchester?
Fja zo'n fjord had ik ook, maar die heb ik toch echt verkocht na een jaar. Was gewoon te sterk buiten, ik vond het gevaarlijk....
Knoesje schreef:Hoe leer je je paard om te stoppen als je "hooooooo" zegt?

Ik doe het dus alleen op de weg. Op de hei bind ik hem meestal om zijn hals, zodat hij niet aan de teugel vast zit zeg maar. Cassidy schreef:Niet waar.
Een paard kan altijd schrikken. Hij kan er altijd vandoor gaan. Hij kan altijd in paniek raken.
Maar er is een manier om hem uit die paniek reactie te krijgen.
Dat zijn aangeleerde reflexen. Dat is de One Rein Stop. En daarmee moet je niet wachten tot hij in volle rengalop er vandoor gaat. Jij moet ook sneller worden in het toepassen ervan. Dus neemt je paard de benen? Neusje naar je stijgbeugel toe en achterhand wegzetten.

Johanna59 schreef:Cassidy schreef:Niet waar.
Een paard kan altijd schrikken. Hij kan er altijd vandoor gaan. Hij kan altijd in paniek raken.
Maar er is een manier om hem uit die paniek reactie te krijgen.
Dat zijn aangeleerde reflexen. Dat is de One Rein Stop. En daarmee moet je niet wachten tot hij in volle rengalop er vandoor gaat. Jij moet ook sneller worden in het toepassen ervan. Dus neemt je paard de benen? Neusje naar je stijgbeugel toe en achterhand wegzetten.
Dat is handig.
Gaat niet één paard er meer vandoor.
Hoe simpel.

Ariebren schreef:Nog één tip, de enige noodrem op een paard is ???
Met beide handen één teugel beetpakken en dat lieve hoofdje helemaal omtrekken.

Valina schreef:Ariebren schreef:Nog één tip, de enige noodrem op een paard is ???
Met beide handen één teugel beetpakken en dat lieve hoofdje helemaal omtrekken.
Maar als je paard er volle gas vandoor gaat, en je trekt met beide handen in 1x het hoofd om,
dan ga je toch, met een flinke dosis pech (samen) over de kop?