slofteugel te strak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:49

Air schreef:
Als je daadwerkelijk voorwaarts-neerwaarts rijd, en je paard is 100% gezond, waar komt het staken dan vandaan? Komt dat zomaar uit de lucht vallen?

Waar lees jij in GODSNAAM dat mijn paard staakt?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:50

JoycexLynn12 schreef:
Natuurlijk zal Air een punt hebben maar ik vind dat zij een hele groep betrekt tot 1 bepaald standpunt, namelijk háár mening.

Ik voel me aangesproken als zij zegt dat ik niet meer om mijn paard geef omdat ik met slof rijd.

En ik rijd voorwaarts en neerwaarts! :D

Waarom heb je dan een slof nodig om je paard in een krul te laten lopen en waarom knikt je paard dan in bij de verkeerde halswervel?

Oh, sinds wanneer is het skala der ausbildung mijn mening?

lovemario

Re: slofteugel te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:51

en air, sinds wanneer heb jij ht recht om te zeggen dat ik niiks om mn paarden geef???

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:51

JoycexLynn12 schreef:
Citaat:
Jij kan vinden dat je fijn rijdt, maar is het voor je paard ook fijn als ie gedwongen in de krul moet lopen? Hij knikt in bij de verkeerde halswervel, dat is geen nageeflijkheid.
Dat is niet pmdat ik dat zeg, dat is gewoon wat nageeflijkheid is.
Daarnaast neem je de rol van TS een beetje over. Het is niet jouw topic.

*probeert zich in te houden*

Dus wat jij nu zegt is ik mijn paard gedwongen in de krul trek? Jeetje, je weet echt niet waar je het over hebt, iig niet nu tegenover mij.

Mijn paard is een paard wat prima nageeflijk loopt, zowel in de oprichting als lang en laag en goh, ook nog eens over de rug! *\o/*

Oh wacht, dus als je het zelf zegt is er niks mis, maar als ik het zeg, nou dan is het belachelijk?

Merenque: Alleen wordt er hier beweerd dat er kennis is van de werking van de slof.... dat heet dan geen onwetendheid meer.

lovemario

Re: slofteugel te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:52

air, waarom ontloop je mn vraag?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:53

Jij leest iets en bedenkt er zelf nog de helft bij.. ik heb namelijk nergens gezegd dat ik een slof gebruik omdat mijn paard niet aan de teugel loopt hoor.
En in de krul lopen doe ik mijn paard niet, mijn paard volgt mijn hand en heeft vertrouwen in mij, het laatste wat ik wil is haar namelijk pijn doen.

En als er al een miscommunicatie is tussen ons laat ze me dat meeeeeeeeeeeeeeer dan duidelijk merken, waarna ik MEZELF ook verbeter.

Ik heb zo zin om je uit te nodigen eens te komen kijken bij mn training :D Denk alleen niet dat dat heel slim is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:54

lovemario schreef:
en air, sinds wanneer heb jij ht recht om te zeggen dat ik niiks om mn paarden geef???

Ik ben niet degene die dat gezegd heeft.
Jij hebt gezegd dat je weet wat de werking van de slof is.
Daarop stelde ik deze VRAAG:
Air schreef:
Ah... dus om iemand geven betekend dat je diegene opzettelijk pijn moet doen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:55

JoycexLynn12 schreef:
Air schreef:
Als je daadwerkelijk voorwaarts-neerwaarts rijd, en je paard is 100% gezond, waar komt het staken dan vandaan? Komt dat zomaar uit de lucht vallen?

Waar lees jij in GODSNAAM dat mijn paard staakt?

Zucht.... ''Daarnaast neem je de rol van TS een beetje over. Het is niet jouw topic.''

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:55

Ook mensen die beweren dat ze het wel weten kunnen de juiste kennis missen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:56

Ik heb toch gezegd dat ik mijn paard voorwaarts en neerwaarts rijd? En jij gaf daar een antwoord op dus nam ik aan dat dat voor mij bedoeld was.

En ik neem haar rol niet op me hoor, ik vind dat TS gelijk heeft met alles wat ze gezegd heeft :j En ik vind dat ze aangevallen word zonder rede, net zoals andere hier.
Laatst bijgewerkt door Bloem24 op 18-08-11 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:56

sorry ik heb niet alles gelezen wel een groot gedeelte.

Air mag ik u vragen waneer je je paard pijn doet als je met slof rijdt?
MITS het in verkeerde ruiterhanden licht.

Als Lovemario de werking weet en er goed mee om kan gaan, dan hoeft zij toch niet haar paard pijn te doen?
ik neem aan dat de slof ook goed gebruikt kan worden in de goede ruiterhanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:57

Gewoon rijden zonder slof, moet je je er ook geen zorgen over maken ;)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:58

Robin_S schreef:

haha ja dat snap ik ;)
ik vind het ook een ontzettend interessante discussie.. vandaar ;)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:59

Air schreef:
JoycexLynn12 schreef:
Als ik de TS was had ik niet eens meer gereageerd, altijd die discussies op bokt....

TS missschien kun je in je omgeving vragen hoe je slof zit, ik denk niet dat wij het zo vanaf de foto kunnen beoordelen!

Oh en TS, ik pak ook af en toe de slof erbij hoor.. Ik rijd L2 met winst, heb mijn paard goed voor elkaar maar eens een dagje schoudervoor en travers oefenen pak ik hem er soms bij!
Slof hangt losjes maar ik rijd net even lekkerder, natuurlijk kan mijn paard die dingen ook zónder slof maar zodra ik de slof gebruik vraag ik net iets extra's.
Schaam ik me ook totaal niet voor.

Achja, want stel je voor dat er ook nog mensen zijn die wel om hun paard geven en de schuld bij zichzelf durven neer te leggen :oo

Als je een slof nodig hebt heb je je paard NIET correct voor elkaar. Kan je bij hoog en laag beweren dat je dat wel hebt, alleen heb je dan absoluut geen slof nodig en zal je nieteens er aan denken, laat staan er om hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:59

Miekemuis_ schreef:
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/251407_2322686232696_1415809031_2748532_1993984_n.jpg (foto inzet volte, hij liep dus niet achter de LL maar gaf stelling)
Volgens mij loopt mijn paard hier netjes nageeflijk, met een gewone trens!

Nageeflijkheid is niet hetzelfde als 'in de krul'. Het is dus ook niet aan een hoofdfoto te zien of het paard wel of niet nageeflijk in z'n gehele lijf is.
Ik denk dat het plaatsen van deze foto wel aangeeft hoe de meeste mensen 'nageeflijkheid' zien en eigenlijk bezig zijn met 'in de krul'.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:59

JamieShanin schreef:
sorry ik heb niet alles gelezen wel een groot gedeelte.

Air mag ik u vragen waneer je je paard pijn doet als je met slof rijdt?
MITS het in verkeerde ruiterhanden licht.

Als Lovemario de werking weet en er goed mee om kan gaan, dan hoeft zij toch niet haar paard pijn te doen?
ik neem aan dat de slof ook goed gebruikt kan worden in de goede ruiterhanden.

Enig idee wat voor druk het geeft op het bit of op de neus?

Mensen die correct willen leren rijden grijpen niet naar de slof, die is dan namelijk niet nodig.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:00

JamieShanin schreef:
Robin_S schreef:

haha ja dat snap ik ;)
ik vind het ook een ontzettend interessante discussie.. vandaar ;)

ja, maar dan moet ik me zorgen maken of ik mn nek wel of niet ga breken :+

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:01

Daar is iedereen vrij in Air, maar vind het wel cru dat jij keihard gaat roepen dat ze dan niet om een paard geven en opzettelijk pijn doet.
Ik denk namelijk dat niemand dat wilt doen!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:02

Maar als ik jou profiel bekijk Air, zie ik een bitloos hoofdstel.. omdat er geen bit in het paard zijn mond hangt word de drukverdeling dus verdeeld over de neus.

Denk je dat dat leuk is voor een paard? Rijd ik liever met een halsstertouw om haar nek, doen we ook nog namelijk :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:03

Wat is dan de moeite om je in te lezen in iets VOORdat je het gebruikt? Waarom eerst dingen doen, en pas als het te laat is er over gaan nadenken?
We hebben niet voor niks hersens gekregen..

Lovemario, waarom open je een topic als je toch nooit iets anders wil horen dan dat een paard jou opzettelijk er af wil gooien?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:04

JoycexLynn12 schreef:
Maar als ik jou profiel bekijk Air, zie ik een bitloos hoofdstel.. omdat er geen bit in het paard zijn mond hangt word de drukverdeling dus verdeeld over de neus.

Denk je dat dat leuk is voor een paard? Rijd ik liever met een halsstertouw om haar nek, doen we ook nog namelijk :D

Mag ik vragen wat dat met deze discussie te maken heeft?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:05

ik stel 1 simpele duidelijke en korte vraag, en dat is of die te strak hang ja of nee. meer vraag ik niet

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:05

Air schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Mag ik vragen wat dat met deze discussie te maken heeft?

wat heeft het me de discussie te maken of je om je paard geeft ja of nee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:05

Citaat:
ja, maar dan moet ik me zorgen maken of ik mn nek wel of niet ga breken :+

Wel TS, op die ene foto lijkt je slofteugel niet te strak. Als het altijd zo is zal het nog wel meevallen (bij ons op stal zie ik ergere dingen).

MAAR: als je je slof gebruikt omdat je anders je pony niet kan houden, vind ik dat je wel op zoek moet gaan naar andere manieren om hem wél onder controle te leren houden (en dan heb ik het niet over hulpteugels of andere). Zo leer je tenslotte paardrijden!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:06

lovemario schreef:
ik stel 1 simpele duidelijke en korte vraag, en dat is of die te strak hang ja of nee. meer vraag ik niet

Ja volgens mij heb ik dat ook gelezen en niet met de vraag dat je alleen maar wilt horen dat het paard je er opzettelijk afgooid