Baily12 schreef:
Ik zie geen verschil.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
horseyfries schreef:Vind jij dat nogal zweverig klinken? Dus jij hebt met je rijles nooit dat je onbewust bepaalde dingen doet, zoals bijv. te ver naar voren of naar achteren zitten terwijl je denkt dat je rechtop zit, tenen naar buiten draaien terwijl je denkt dat je benen recht hangen, onbewust tikken met je been maar denken dat je been stil hangt, je handen plat leggen zoals pianohandjes terwijl je denkt dat je ze rechtop houdt, en ga zo maar door?
Jij hebt totale controle over je eigen lichaam en weet perfect wanneer je recht zit, je benen recht hangen, je benen stil hangen, je handen rechtop staan, enz. enz.?
Zo ja, kom dan alsjeblieft hier eens langs, ik geef je gratis les want zo'n leerling ben ik nog nooit tegengekomen.
Zo nee, dan is je lesgever dus ook héél zweverig bezig als hij/zij je BEWUST maakt van wat je lichaam (fout) doet? Dacht het niet hé?
Oftewel, je moet eerst weten wat je doet om vervolgens een nieuw bewegingspatroon te kunnen ontwikkelen. Een paard kun je dit niet mondeling vertellen dus je zult een andere methode moeten vinden om hem te laten weten dat zijn achterbenen niet achter hem aan mogen slepen maar onder zijn lichaam moeten. Daarvoor moet hij zich ook eerst bewust worden dat zijn achterbenen niet snel genoeg naar voren gaan en daarvoor kan de bandage dus helpen.
Marchador schreef:Zelf kende ik het niet en ik heb er een dubbel gevoel over.
Aan de ene kant denk ik dat dit een goed hulpmiddel kan zijn. Aan de andere kant als ik kijk naar mijn o zo brave pony, die zal van slag raken als ik dit bij haar zou doen.

vilouma schreef:Behalve dat ik het onveilig vind, vind ik het ook erg vergezocht eerlijk gezegt. Je kan het rijtechnisch niet meer oplossen,dus laten we er maar van alles aanknopen? Nee zo vind ik het geen rijden meer.
. Ik lees even mee.