Romana01 schreef:'zijn dit niet trouwens beide beelden uit een filmpje?
nee zijn foto's :p
en niet naar het paard kijken, ga het proberen, zodra ik weer op het paard zit,

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alicia2u schreef:@xVerax: Ik was al bezigTypen duurt lang.
Wat me bij jou opvalt is dat je veel spanning lijkt te hebben in je been. Je maakt je been wel goed lang, maar ik heb het idee dat je wat teveel op je beugel steunt. Je enkel kan in zo'n eindstand niet meer fijn meeveren. Kijk dus of je je enkel iets losser kan houden. Dit kan door je beugel een gaatje langer te maken of door je voet en knie wat te bewegen (op je tenen gaan staan en weer laten zakken).
Het grootste probleem zit in e bovenlijf. Ook jij neigt naar een iets te bolle onderrug volgens mij, maar het is minimaal. Je draagt je hoofd wat naar voren. Dit is vooral zwaar voor je nek en schouders. Probeer of je tijdens het rijden je nek lang kan maken door een onderkin te maken. Op die manier komt je hoofd wat rechter boven je schouders.
Ook jouw rompbalans wordt verstoord door je armen: je strekt ze teveel en ook jouw duimen zijn niet het hoogste punt. Hierdoor wordt je instabiel omdat je je core-spieren niet optimaal kan gebruiken. Ook voor jou geldt dus; draai je duimen naar boven, zodat ze het hoogste punt van je handen zijn en zet je ellebogen in je zij (denk aan de klitteband in mijn vorige post). Hierdoor komen je handen waarschijnlijk iets boven de pommel van het zadel, in plaats van ervoor. Let er dus goed op dat je je knokkels niet openhaald in het begin, omdat je ook wat de neiging lijkt te hebben om je handen wat naar beneden te duwen.
Ik vind het moeilijk andere opmerkingen te maken aan de hand van de foto. ik heb het gevoel alsof je teveel spanning maakt in je hele lijf, maar daarvoor zou ik je in het echt moeten zien rijden. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust (of per pb).