) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Echt krom werd ie, neus aan de grond en bokken maar. Eraf moest je. Ik ben niet zo'n held, bovendien lag er toen een boomloos zadel op waar ik niet goed in kon zitten. Heb flinke vliegles gehad.
En ik niet alleen. Kveld komt uit een lijn waarbij alle nakomelingen hun eerste periode onder het zadel bokken. Daar moet je doorheen. Uiteindelijk bleek bij hem ook vanalles aan de hand te zijn in zijn lijf. Hij is behandeld door een osteopaat, daarna hebben we weer twee maanden alleen grondwerk en werk aan de fiets gedaan en heeft een vriendin het rijden weer opgepakt. Bokken heeft ie sindsdien nog wel een paar keer aan de longe gedaan, echt indrukwekkende rodeo's waar ik spontaan de bibbers van kreeg (en op de grond ben ik juist niet zo snel onder de indruk). Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder en is ie soms zelfs te flegmatiek.
Maar het geeft wel aan dat niet opgeven soms heel fijne resultaten kan hebben.
Hopelijk kom je met de merrie ook tot een goed compromis. En beland je in de tussentijd niet in het ziekenhuis, of zij bij de slager.
suleilitha schreef:Hm, je gaat niet door voor de koelkast. Ook onder het zadel weet ze wel hoe ze de achterbenen moet gebruiken.
Bovendien, wat voor paard slaat nou zo van uit het niets een weidegenoot dwars door een omheining heen.
suleilitha schreef:Reden dat ze hem door de omheining heen ramde was gewoon omdat zij als eerste alle aandacht zal en moet hebben en dat kreeg ze niet. Ze is stikjaloers. Ik was nog blij dat de omheining niet van gaas was want ze dreunde hem er wel zo hardhandig doorheen dat hij in dat geval als paardenfriet er aan de andere kant zou zijn uitgekomen....
suleilitha schreef:Nee, want die huppelt er gewoon omheen. Verder is het ook naar het veulen een rare trut, want daar kijkt ze amper naar om, kwestie van af en toe drinken en dan oprotten.