Boos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:52

ietjepietje schreef:
de boodschap komt wel door
@spookyfan:: ik gallopereen en dan is het meteen stappen want hij is nogniet rond genoeg

Oh dus je mag nu ineens weer wél galloperen?
Je komt erg ongeloofwaardig over. Eerst zeg je dat je alleen mag stappen en nu mag je wel galloperen..

Miss_Blimm

Re: Boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:28

Is dit een echt serieuze vraag?!?

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:58

Wat kan iedereen moeilijk doen...........ik snap ietjepietje wel!

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:56

Ietjepietje,
Ik vind dat je hier niet goed bezig bent. Ik ken de instructeur namelijk heel goed en ik ben daar ook zeer positief over, en ik vind het helemaal niet netjes wat voor dingen jij hier allemaal tegen hem zegt. Ik vind nl dat hij prima les geeft en ik vind ook dat jij je instructeur zeker niet de schuld mag geven. Dus ik vraag me af waar jij hier mee bezig bent!?

marique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:14

miepmiep1 schreef:
ja dat is ook zo.
ik hoop voor de pony dat het goed gaat en dat het niet erger word, en ach de instructeur komt er vast wel over heen die zal het wel naast zich neer kunnen leggen

die is er allang overheen..
ik ken die namelijk goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:08

mieneke12 schreef:
Wat kan iedereen moeilijk doen...........ik snap ietjepietje wel!

Ik vind dat ietjepietje moet stoppen met zich gedragen als een verwend nest, en gewoon eens zonder tegenspraak moet doien wat haar gezegd wordt.

Discipline is zo gek nog niet.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:02

oeiii... lastig!!! ik weet hoe dat is. ik heb een shetlander die morgen 3 word. eerder als ik met hem wandelde en het ging net lekker, croste hij er vandoor, of beet hij me. nu heb ik mede dankzij de hulp van een bokker, en manier bedacht die goed werkt. probeer je niet te laten opfokken door berichtjes die je irritand vind op dit forum, want dat is een heel mooi begin om met je woedde om te kunnen gaan. als je iemand hier irritand vind, gewoon laten praten ;)

wat bij mij heel erg goed werke was lange lijnen! ik ben er nou sins een paar weekjes mee bezig, en hij is laannnggg zo vervelend niet meer :D hij is erg dominant, en op deze manier kan ik hem goed de baas, en kan hij zijn energie lekker kwijt.
mischien ook wat voor jou om te gaan oefenen met je paard? of aan de dubbele longe? op die manier kan je ze heel goed recht krijgen! als je haar dan eenmaal recht hebt, vraag dan aan iemand om haar aan de longe te klikken, en ga gewoon ff lekker zitten :P
maar ik weet zelf ook hoe ongelooflijk irritand het is als je paard/pony het vertikt om recht te lopen :P bij mij komt dat omdat ik bij lange lijnen mijn ene teugel iets strakker hou, wat ik zelf niet merk maar idefix wel. dan gooi ik ff mijn teugels losser, en na 15 sec loopt hij weer recht. nou heb ik natuurlijk wel de mazze dat hij niet is verpest of wat dan ook ;)

ik zou echt eens gaan longeeren of lange lijne!

veel sucses

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:13

loveidefix schreef:
oeiii... lastig!!! ik weet hoe dat is. ik heb een shetlander die morgen 3 word.

Jij bent begonnen met het beleren van je shetlander toen hij twee was?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:21

Froexiie schreef:
loveidefix schreef:
oeiii... lastig!!! ik weet hoe dat is. ik heb een shetlander die morgen 3 word.

Jij bent begonnen met het beleren van je shetlander toen hij twee was?

ja, duhh :P hij moet toch leren stil te staan bij het poetsen, voorwaards te gaan op 'stap' en stil te staan als je druk op het halstertouw geeft en hoo zegt ;) of niet dn? met echt beleeren ben ik nu bezig, en ja dat kan :P ik weet wat ik doen, en krijg door meerder volwassenen beglijding dus no worry :+ ik rij er niet op, als je dat dacht hoor :(:) k lijk wel gek :P

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:23

Ja sorry dat begreep ik uit jouw bericht ;)
Maar dan is het goed :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:30

Froexiie schreef:
Ja sorry dat begreep ik uit jouw bericht ;)
Maar dan is het goed :)

oke ;) nee, op zijn 2e beleeren vind ik zelf te vroeg, en ik ben voor best vroeg beleeren (op zijn 3e voor de kar).
het karretje is nu weg, maar als hij trug komt gaat idefix voor de kar :D

xEliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:51

Heel misschien moet je zoals andere al zeggen gaan stappen en lange teugel geven, maar dan denkt het paard ook juist?
Want als het paard niet doet wat je zegt moet je blijven proberen tot het wel lukt. Maar als je dan als je boos bent aan de teugels gaat zitten trekken is ook niet zo goed.

lonni_kirby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:11

tot 10 tellen of nog meer en juist niet aan je paard zitten, daar snapt het paard dan niks van en gaat het evht nie goed

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:15

Eeh .. tot 10 tellen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:27

Af stappen, rondjes rennen, en dan weer opstappen.
Maar ik heb he even een beetje doorgelezen, en ik snap dr geen bal vam dan mag je alleen stappen, en nu ineens galloperen?

marique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:37

Anthonia5 schreef:
Eeh .. tot 10 tellen?

dat helpt heel goed hoor als je boos bent