shetlander hengst inrijden, met of zonder sporen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

Re: shetlander hengst inrijden, met of zonder sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:53

Jakoline joehoe wat een grappig topic zeg :')

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:56

Ja jongens we weten het nu wel! Meisje is 12 jaar, hoe waren wij op die leeftijd??

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:56

Nou, ik niet zo in ieder geval :')

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:00

ik ook niet. :)
ik had wel een shetlander maar daar reed ik niet op . :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:02

En ik heb nog nooit sporen gebruikt, laat staan dat ik daarmee in de buurt van de koker kwam. _O-

sorry, hier word ik nou eenmaal melig van

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:04

hahaha. :')

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:05

femke27 schreef:
En ik heb nog nooit sporen gebruikt, laat staan dat ik daarmee in de buurt van de koker kwam. _O-

sorry, hier word ik nou eenmaal melig van

Hier wordt ik ook melig van :+
Heb ook nog NOOOIT sporen gebruikt :o

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:06

Toen ik 12 was was ik helaas al te groot om shetlander hengsten in te rijden :+ en ik denk dat die sporen meer in het gras prikte dan in de buik/koker of andere delen van de shetlander.

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:10

ooh , ik rijd nu iedere dag op mn shetlander. Ik ben 1.67 en dat vind hij helemaal niet erg. Want ik hem mn beugels lekker kort dan kan ik goed lichtrijden :D
en nu loopt hy zelfs Z dresuur :D
Ohja ik heb ook nog een roze dekje en een roze hoofdstel gekocht.

Sorry. penny aanval :9

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:11

Hoi Maaike,

Ik kan me voorstellen dat wanneer je de vraag krijgt dat je pony's mag (in)rijden, dat je dan blij bent.
Het klopt dat je vraag over sporen duidelijk maakt dat je niet zoveel weet van paardrijden. Maar alles valt te leren.
Ik begrijp je enthousiastme. Niet iedereen heeft de luxe van manegelessen, eigen pony, en/of mensen om zich heen die je kunnen begeleiden bij je hobby.
Goed dat je zo'n vraag durft te stellen.
Domme vragen bestaan niet...... domme antwoorden wel....
En uit je antwoorden blijkt dat je nadenkt over hoe de dingen aan te pakken en dat je het beste voorhebt met je pony. Laat je niet van de wijs brengen.
Ken jij mensen die je op weg kunnen helpen? Lees boeken en blijf vragen stellen!!!
Voor een pony inrijden lijk je me nog niet ervaren genoeg; maar poetsen, verzorgen, wandelen, etc. is een goed begin. Ik hoop dat jij iemand vind die je verder kan helpen in deze hobby.
Alleen door ervaring en goede adviezen wordt je wijs.

Heel veel succes en plezier gewenst.
Senna

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:14

ik ga springen op een fallabella! ceuwl he
ze heeft een gouwden zadeltjuh en een rozeemet gouwden hoofdstel :D en met springen blijf ik lekker heel makkelijk zitten en anders ga ik slaawn!

Srrry samen met jakoline een suuuperpenny aanval!

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:15

jaa want op falabella's kan je rijden want ze zijn minipaardjes. :D

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:15

*oke even serieus.*

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:16

Daarom shetjes zijn ponys en veeeel te klein duhhh

*serieus heid heerst*

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:17

aerdenhout1 schreef:
Weet je wat het is maaikelhorse...Bij dit soort topics krijg je de ervaren ( en een paar die denken het te weten) paarden mensen over je heen.Slechte ervaringen met jonge kinderen die "maar even" een paardje in gaan rijden zijn ons welbekend. De topics van dat het mis is gegaan en ze hulp zoeken zijn legio! Waarschijnlijk zijn we daarom zo fel tegen een 12 jarige die even een shet gaat beleren en vervolgens vraagt of dat met sporen kan. Aan al je antwoorden en vragen is duidelijk dat je gewoon nog niet de ervaring hebt van een volwassene, of in elk geval ouder iemand. Dat is zeker geen schande, maar ik denk dat jij toch ook het beste met de pony's voor hebt en ze niet onhandelbaar wil maken zodat ze uiteindelijk misschien wel bij de slager belanden.
Ook voor NH of VD moet je ervaring hebben, ook daar kan heel veel mis gaan.
Wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen is...zoek hulp. leer daar van of ga nog een paar jaar lessen op de manege.
Veel kijken naar oude rotten in het vak en niet bang zijn om iets te vragen! Daar leer je het meeste van.

Citaat:
niet bang zijn om te vragen?

ik denk dat dit meiske het voort wel laat om vragen te stellen -O-
ts ik zou zeggen laat die spoortjes maar lekker af die heb je echt niet nodig,en verder wens ik je heel veel plezier met die ponys,en ik hoop dat je een leuke tijd met ze hebt.

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:21

maar als ze ze niet in kan rijden?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:27

tja dan moet ze op les :+

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:30

Sporen zijn er voor bedoelt om je hulp te verfijnen, en als je een pony in gaat rijden weet dat dier niet eens wat een hulp is. Dus mijn antwoord lijkt me duidelijk? Nee dus.

En verder, vind ik het een beetje onzin dat er weer meteen met penny dit en dat in de rondte gegooid moet worden. Penny periodes hebben we allemaal wel gehad en dat hoort er een beetje bij, geef gewoon je mening en stop met dat belachelijk maken. Laat iedereen toch eindelijk eens een keertje in zijn waarde gadverdamme zeg.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:30

Dan wordt ze eraf gegooid mag ik hopen. Een kind dat niet weet of ze sporen mag gebruiken bij het inrijden van een shet zou nooit op zo'n pony mogen.
Ga inderdaad lekker beginnen met poetsen en knuffelen en laat het inrijden aan een ervarener iemand over. Bij het inrijden benen losjes op de singel dus bij de koker heb je niks te zoeken ;)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:33

Meis, ik heb niet alle reacties gelezen.. Gelukkig zijn er op deze pagina al een paar mensen die je gewoon tips geven. Maar inderdaag, sporen zijn om je hulp te verfijnen, dus zal ik als ik jou was zeker niet mee beginnen. Als je met je spoor de koker van je pony kunt raken, dan ben je echt te groot, en geef je totaal een verkeerde hulp, dus denk dat het wel mee zou vallen. Vraag iemand met wat meer ervaring hulp en dan kunnen jullie vast veel plezier hebben van deze pony's. Een paard/pony inrijden is niet niets, dus schaam je niet om hulp te vragen..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:48

[quote=''Unoo"]
daniella74 schreef:
suus_ schreef:
ik begrijp er echt geen fiets van

Dan zitten we igg al samen op die fiets :+

Eerst zat ik ook op die fiets, maar toen ben ik er ineens afgevallen. Toen viel het kwartje :P[/quote]
HAHAHA.
^^

Unoo is een kwartje.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 06:48

Paardje_13 schreef:
tja dan moet ze op les :+

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om gewoon normaal te reageren. Dit soort kinderachtige reacties maakt de sfeer in het topic er niet beter op.
Als je geen tips hebt, geef dan gewoon geen antwoord.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:27

maaikelhorse schreef:
nee, ik heb geen zadel en ook geen hoofdstel, ik ben 1.50 ong. ik ben aan de lange kantmaar 33 kg. dus niet heel zwaar, maar ik vind zelf ook dat ik te lang bent, ik heb het met de eigenaar besproken, hij zij las je er op kunt rijden doe dat dan maar.

Ik ben erg blij dat je de pony niet gaat inrijden en ook erg blij dat je ondertussen door heb dat je nog niet zo erg ervaren bent.
Je wordt ervaren voornamelijk door goed les en als je goed les kan krijgen op verschillende paarden is dat helemaal geweldig. Aantal jaren rijden zegt imo niks, omdat je dat dus ook al die tijd niet goed kan doen..
Paardrijden is heel moeilijk en ook de beste professionele ruiters leren nog nog regelmatig nieuwe dingen.
Juist door te rijden zonder begeleiding, leer je vaak dingen verkeerd aan en dat is erg moeilijk om weer af te leren. De beste ruiters krijgen meestal de meeste keuze in verzorgpaarden/pony's, dus nogmaals is les een goede investering voor jezelf.

Ik heb dit stukje van jouw gequote om je nog iets in te laten zien.
Je schreef eerder dat de eigenaar er geen verstand van had.
Als zo iemand dan zegt dat je er wel op kan, kun je dat beter ook niet al te serieus opvatten.

Ik hoop dat je ondertussen wat geleerd heb!
Succes!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:46

ik ben ook 12 maar ik ga ook niet een shet inrijden en al helemaal niet met sporen ;)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:10

Lucy_1 schreef:
Volgens mij worden jullie allemaal effe gigantisch in de zeik genomen! _O- Heerlijk dat commentaar! :D

Dan zou het een super 1-april grap zijn :+ (Wel een beetje vroeg, maarjaaa :P )