Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en met springen blijf ik lekker heel makkelijk zitten en anders ga ik slaawn!
aerdenhout1 schreef:Weet je wat het is maaikelhorse...Bij dit soort topics krijg je de ervaren ( en een paar die denken het te weten) paarden mensen over je heen.Slechte ervaringen met jonge kinderen die "maar even" een paardje in gaan rijden zijn ons welbekend. De topics van dat het mis is gegaan en ze hulp zoeken zijn legio! Waarschijnlijk zijn we daarom zo fel tegen een 12 jarige die even een shet gaat beleren en vervolgens vraagt of dat met sporen kan. Aan al je antwoorden en vragen is duidelijk dat je gewoon nog niet de ervaring hebt van een volwassene, of in elk geval ouder iemand. Dat is zeker geen schande, maar ik denk dat jij toch ook het beste met de pony's voor hebt en ze niet onhandelbaar wil maken zodat ze uiteindelijk misschien wel bij de slager belanden.
Ook voor NH of VD moet je ervaring hebben, ook daar kan heel veel mis gaan.
Wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen is...zoek hulp. leer daar van of ga nog een paar jaar lessen op de manege.
Veel kijken naar oude rotten in het vak en niet bang zijn om iets te vragen! Daar leer je het meeste van.
Citaat:niet bang zijn om te vragen?
maaikelhorse schreef:nee, ik heb geen zadel en ook geen hoofdstel, ik ben 1.50 ong. ik ben aan de lange kantmaar 33 kg. dus niet heel zwaar, maar ik vind zelf ook dat ik te lang bent, ik heb het met de eigenaar besproken, hij zij las je er op kunt rijden doe dat dan maar.