Schangah schreef:Margeet ik ben het helemaal met je eensen voor de andere lees idd eens de boeken van Hempfling of bezoek eens de website paard natuurlijk. Op deze website staat interessante informatie over het gedrag van paarden. o.a. een paard leren door belonen ipv straf. Verkeerd gedrag negeren. Volgens mij worden kinderen tegenwoordig zo opgevoed en zijn lijfstaffen op school afgeschaft. Waarom doen we dat dan nog wel onze paarden aan?
Eeeeehhhhh....... even denken hoor: paarden zijn geen kinderen?

Verkeerd gedrag negeren is je reinste bullshit, dat werkt bij kinderen ook niet btw.
Verkeerd gedrag moet gewoon duidelijk gemaakt worden dat het niet mag, als het kan met "nee" zo zacht als je kunt, zo hard als je moet.
En vind je de kinderen van nu die op die manier worden opgevoed leuk? Ik niet....... ik vind het krengen. Dat gejank en gemiep als ze hun zin niet krijgn...... zélf straffen ze gedrag van papa en mama wat ze niet willen keihard af...... en het werkt prima, papa en mama doen alles wat die koters willen.....

TS: super dat het zo opgelost is, wss is je merrie ook weer rustiger in haar koppie, blijkbaar heeft ze wel die duidelijkheid nodig, ze neemt de ruimte die je geeft. Je hebt haar dus in de eerste instantie teveel ruimte gegeven, nu met dat longeren heb je (onbewust) die duidelijkheid weer terug gegeven, en weg probleem! Super gedaan!
en voor de andere lees idd eens de boeken van Hempfling of bezoek eens de website paard natuurlijk. Op deze website staat interessante informatie over het gedrag van paarden. o.a. een paard leren door belonen ipv straf. Verkeerd gedrag negeren. Volgens mij worden kinderen tegenwoordig zo opgevoed en zijn lijfstaffen op school afgeschaft. Waarom doen we dat dan nog wel onze paarden aan?