paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:52

Anya schreef:
ach meissie toch. Ik zal het je anders vertellen. Je paard maakt het helemaal niks uit of ze wel of geen bit in heeft. In beide gevallen doet ze wat nodig is om NIET TE HOEVEN WERKEN.

met andere woorden. Met bit, zonder bit. Maakt niet uit. ZE LACHT JE UIT.

En dat zeg ik niet om je te pesten. Ik heb ook zo'n lolbroekje aan mijn eerste paard. Zolang zij haar truckendoos te voorschijn kon halen om iets niet te hoeven doen, had ze lol. Dikke pret. Net als jouw pony.

En de enige manier om dat op te lossen IS GEWOON BETER TE LEREN RIJDEN. MET BIT OF ZONDER BIT. Zodat julllie samen lol hebben en zij je niet meer zo uitlacht.

Dat is waar het eigenlijk in essentie allemaal om gaat.
En dat is wat je eigenlijk niet wilt horen.

Oei eigenlijk wou ik dit niet plaatsen, maar nu jij dit zeg moet ik toch vertellen dat dit ook mijn mening is,
Dat paard leeft echt in luilekkerland ( denkt die zelf) , en baasje maar had laten werken!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:52

Sonja schreef:
Samster, ook jouw paard kan bitloos lopen. Elk paard kan bitloos lopen. Maar.... zoals een paard een onprettig bit kan hebben (waardoor sommige mensen concluderen dat het paard geen bit wil), kun je ook een bitloze optoming treffen die jouw paard niet prettig vindt...

Mijn painthorse had de pest aan een bosal, maar was op een freestylehalster of desnoods gewoon een stalhalster hartstikke fijn te rijden. Maar om nou na een keertje bosal (met daarop megaheftige reactie, ondanks verder heel cool paard) te concluderen dat dat paard "dus" niet bitloos kan lopen, vind ik wat prematuur...

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Amber is niet te rijden op een touwhalster. Ze reageert er heftig op en ze is dan moeilijk ontspannen te krijgen. Met zo'n kruislingshoofstel gaat het juist heel goed. Overigens maakt het haar niet veel uit of ik met of zonder bit rijd, ze reageert op beide hetzelfde.

Ik heb verder niet het hele topic doorgelezen, maar ik moet zeggen dat ik haar op foto 1 beter vindt lopen. Ze oogt daar m.i. toch echt actiever. En ik heb verder niks tegen bit, rijd zelf ook bitloos.

Anoniem

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:54

Hihi, ook een manier van een foto beoordelen, Cin, maar als je goed had gekeken had je gezien dat hij "slechts" naar rechts kijkt en in zijn lijf wel degelijk recht liep.... je hebt alleen naar de hals en het hoofd gekeken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:54

siskeh schreef:
dit zijn ook dingen die uit onderzoek komen, je mag niet voor niets een bitloos hoofdstel niet op de jukbenen of op het zweefende gedeelte leggen...

nee uiteraard maar alles wat niet goed bevestigd is kan schade aanleveren hoor, dat heeft niks met t hoofdstel zelf te maken ;)
Je legt t bit toch ook niet op de kiezen?
heb trouwens wel een aantal gebitten gezien van paarden op foto's en in t echt waar t paard met het birt erosie heeft en de voorkiezen afgebrokkelt zijn, dat lijkt me dan ook niet fijn toch?
Maar je moet gebruikdn wat jij en je paard fijn vinden:)
dat doe ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:56

capopjekop schreef:
Sonja schreef:
Samster, ook jouw paard kan bitloos lopen. Elk paard kan bitloos lopen. Maar.... zoals een paard een onprettig bit kan hebben (waardoor sommige mensen concluderen dat het paard geen bit wil), kun je ook een bitloze optoming treffen die jouw paard niet prettig vindt...

Mijn painthorse had de pest aan een bosal, maar was op een freestylehalster of desnoods gewoon een stalhalster hartstikke fijn te rijden. Maar om nou na een keertje bosal (met daarop megaheftige reactie, ondanks verder heel cool paard) te concluderen dat dat paard "dus" niet bitloos kan lopen, vind ik wat prematuur...

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Amber is niet te rijden op een touwhalster. Ze reageert er heftig op en ze is dan moeilijk ontspannen te krijgen. Met zo'n kruislingshoofstel gaat het juist heel goed. Overigens maakt het haar niet veel uit of ik met of zonder bit rijd, ze reageert op beide hetzelfde.

Ik heb verder niet het hele topic doorgelezen, maar ik moet zeggen dat ik haar op foto 1 beter vindt lopen. Ze oogt daar m.i. toch echt actiever. En ik heb verder niks tegen bit, rijd zelf ook bitloos.

pb :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:56

suleilitha schreef:
Hihi, ook een manier van een foto beoordelen, Cin, maar als je goed had gekeken had je gezien dat hij "slechts" naar rechts kijkt en in zijn lijf wel degelijk recht liep.... je hebt alleen naar de hals en het hoofd gekeken.....

hey je schiet in de verdediging :P dat mag toch niet????

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:01

suleilitha naar aanleiding van je foto?

Paard loopt daar ook nog niet lekker. Loopt wel braaf de brug op en met de oortjes naar voren. Maar is nog niet helemaal recht in de hals, druk nog wat weg. Paard oogt trouwens wel jong daar. Klopt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:02

Cindy, ik heb vroeger weleens fotos gezien van bonito dat ze tegen het nageeflijke aanliep.. als je die nou plaatst en dan een bitloze foto er tegenover, is het een duidelijker beeld en kan je een eerlijker antwoord krijgen :)
Nu krijg je alleen maar commentaar en schiet het niet op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:03

hier ook graag een oordeel over dan ;)

hoog en laag springen, maar dier is actief, is ontspannen, heeft lol (ik wat minder want hier zat ik voor het eerst sinds 2 jaar weer eens op een paard)
Afbeelding

Dit is mijn enigste eigenste, ziet er niet echt ongelukkig uit met een bit, en deze reed ik ook als jonkie met slof....... en er zijn echt grote namen die er nooit meer opwillen, en dat is niet helemaal onterecht
Afbeelding

Deze is hier 4 maanden onder het zadel en daar ging ik de zadelrubriek mee rijden op de dag van het paard in Dordrecht. Ze vond het berespannend, maar was desondanks redelijk rond te sturen
Afbeelding

en hier een 4 jarige die ik met slof rij
Afbeelding

zoek de tien verschillen cinnepin :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:03

Nee joh, ik schiet niet in de verdediging, ik leg even uit dat hij schuin opzij keek ;) alleen jij weet niet dat daar ergens iets tussen de bomen scharrelde, ik dus wel ;)
Ben wel benieuwd wat je verder nog meer ziet, overigens. Héb ik eindelijk een rijfoto geplaatst omdat jij dat zo graag wou, en komt er bijna geen commentaar ;)
Ach, ik heb nog wel eentje in een stoffig hoekie, ergens... vast wel....
Afbeelding
Ik hoop dat op deze het wat jij noemde "paardenlijk" beter zichtbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:04

Anya schreef:
suleilitha naar aanleiding van je foto?

Paard loopt daar ook nog niet lekker. Loopt wel braaf de brug op en met de oortjes naar voren. Maar is nog niet helemaal recht in de hals, druk nog wat weg. Paard oogt trouwens wel jong daar. Klopt dat?

idd wat ik dus ook zag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:05

suleilitha schreef:
Nee joh, ik schiet niet in de verdediging, ik leg even uit dat hij schuin opzij keek ;) alleen jij weet niet dat daar ergens iets tussen de bomen scharrelde, ik dus wel ;)
Ben wel benieuwd wat je verder nog meer ziet, overigens. Héb ik eindelijk een rijfoto geplaatst omdat jij dat zo graag wou, en komt er bijna geen commentaar ;)
Afbeelding

waar is de achterhand

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:06

haha heeft duidelijjk een sensibiliteitstraining nodig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:07

Anya, jouw commentaar klopt wel, ik was hem daar echt nog aan het inrijden. Splinterjong dier, en omdat ik toch alles binnenstebuiten en achterstevoren doe, maak ik ze eerst mak in terrein en verkeer alvorens ze in een bak moeten werken.
Cin, jij zei iets heel anders, dat ie niet rechtgericht was, maar recht of niet recht is wat anders dan niet of wel recht in de hals.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:08

Foto twee: paard loopt keurig in het spoor, is recht. Of de achterhand actief is, kan ik vanaf hier niet zien, zou bijna moeten gezien dat er door het water gelopen wordt :)

Anoniem

@ Roos omdat ik al eerder aangaf ik me niet meer ga verantwoorden tegen over bokkers die mij niet geloven :)
Als ik zeg dat mn paard t bit niet fijn vind moeten ze dat maar geloven en als ze dat niet doen, naja dna benk maar een leugenaar :P

@ de rest, ik ga geen foto's meer beoordelen, iedereen kan neerzetten wat ze willen, Aangezien jullie ook niet verplicht zijn om op mijn foot's te reageren en dat uit vrije wil deden?
Dat geeft niet t recht dat ik die van jullie ook maar moet beoordelen en dat heeft verder ook helemaal niet met bitloos of bit te maken :)
Kunnen we t netzogoed over de smurfen gaan hebbend as net zo offtopic

Anya

Kim: mooie verzameling foto's :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:12

Nou zeg Cin, eerst spui je een hoop commentaar over mensen die nooit foto's plaatsen, vervolgens trek ik alles ondersteboven omdat jij graag foto's wil zien en dan wil je er geen commentaar op geven? Jij voelde je aangevallen omdat jij "commentaar" kreeg, nu mag jij commentaar geven en je laat het zitten, jammer!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:13

Ik had t tegen jou sul ;) en heb jou foto's ook beoordeeld :P
Dat verplicht mij niet om nu ook andere foto's te gaan beoordelen, en van Kim had ik dus alw erkelijk wel eens foto's voorbij zien komen dus die vielen sowieso niet onder die catgorie mensen ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:14

Cinnepin schreef:
suleilitha schreef:
*foto even weg geknipt voor de Qoute*

waar is de achterhand

Achter de voorhand :D .
Paard moet zn achterhd wel gebruiken loopt door het water, Kleine kans dat die niet actief is van achter.
Leuk beesie Sul, En die foto's van kiwiko (Weet niet of ik het goed schrijf) Ook van die leuke beeste, Die 4jarige is echt om te kwijlen :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:15

Nou nee, Cin, dat vind ik geen beoordeling, die one-liners van jou die ook nog eens niet-onderbouwd zijn, eerlijk gezegd. Ik had echt meer van je verwacht ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:16

Oh Cinnepin, ga je nu ook al weg in je eigen topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:16

ja en zo kan je altijd wel redenen gaan bedenken he sam heb paarden door t water zien lopen die wel degelijk verder onder treden hoor ;) Ik vind hem dus niet ver ondertreden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:17

Anya schreef:
Oh Gast9373, ga je nu ook al weg in je eigen topic.

neehoor ben er toh nog? wil alleen wel ontopic blijven en ga me neit verplicht voelen ineens alle foto's te beoordelen die voorbij komen zoals ik jullie ook niet verplicht heb

maarja ik ga zo wel weg ja omdat ik ook nog andere dingen te doen heb dan alleen bokken, en sociaal leven heet dat :P

Anya

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:18

Volgens mij is dat hetzelfde jonge paard van over de brug. Dus dan is ondertreden niet aan de orde. Dan ben je bezig met ze aan van alles laten wennen buiten.

Maar veel plezier met je sociale leven :j