Paard loopt te diep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: Paard loopt te diep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:13

haha tja die moest er nog achter geplakt worden Bloos Haha!

Maar neem aan dat ik duidelijk genoeg ben in mijn verhaaltje

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:37

mooi gezegd klompie, ik sluit me daar helemaal bij aan , naar voren, neus eruit en recht maken. Je paard komt dan vanzelf in de hand en dan hoef je er aan de voorkant echt niet aan te prutsen!!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 12:15

suzanne_noyb schreef:
Suusje92 schreef:
btw dat van vanmiddag(dinsdag).. niks beters te doen?

Nee. Klopt. Hoezo? Heb je niet horen klagen.

Nee moet ik klagen dan? Om een stomme discussie over zoiets te beginnen?? Beetje raar hé? om door de school te gaan bleren terwijl 3-kwart niet weet waar we 't over hebben?
Laatst bijgewerkt door Suusje92 op 20-11-08 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 12:17

klomp schreef:
haha tja die moest er nog achter geplakt worden Bloos Haha!

Maar neem aan dat ik duidelijk genoeg ben in mijn verhaaltje

duidelijk genoeg Lachen zal het nog even nalezen voor de zekerheid bne 't een kleien beetje vergeten Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:44

succes in elk geval, geduld is een schone zaak, hier moet je echt de tijd voor nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:53

Aan je been en hand volgen zijn niet echt dingen die je zou moeten vergeten Nagelbijten / Gniffelen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:55

Lovely schreef:
Aan je been en hand volgen zijn niet echt dingen die je zou moeten vergeten Nagelbijten / Gniffelen.

Ach, iedereen moet het leren en ook die kans krijgen daarvoor.
Wat voor de één klinklare koek is is voor een ander nog onbekend.
Toen ik op de manege begon, wist ik dat ook niet hoor Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:40

klomp schreef:
Lovely schreef:

Toen ik op de manege begon, wist ik dat ook niet hoor Lachen

Maar met een (jong) paard behoor je gewoon les te nemen, dat is wel zo eerlijk tegenover het paard.
Fouten maken, dat kan niet anders, maar je moet wel je best gaan doen om die fouten niet steeds weer te maken en je rijstijl te verbeteren... Zonder les zal je imo véél meer fouten maken, terwijl je met simpel lessen er zoveel kunt voorkomen...

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 13:48

[/quote]

Toen ik op de manege begon, wist ik dat ook niet hoor Lachen[/quote]

Maar met een (jong) paard behoor je gewoon les te nemen, dat is wel zo eerlijk tegenover het paard.
Fouten maken, dat kan niet anders, maar je moet wel je best gaan doen om die fouten niet steeds weer te maken en je rijstijl te verbeteren... Zonder les zal je imo véél meer fouten maken, terwijl je met simpel lessen er zoveel kunt voorkomen...[/quote]

Ik ga ook op les bij monique shurer weet niet of 1 van julie haar kent? ze rijd met knaapie zz-zwaar?

Nou ja in ieder geval ik ga bij haar les nemen. Heb haar al vaker les zien geven en haar manier bevalt me heel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:05

Al rijdt iemand ZZZZZZZZZZZZZ, dan zegt dat toch niks, het gaat er niet om of iemand weet ik veel wat voor nivo rijdt, maar of de kwaliteit van lesgeven goed is en daar hoef je geen ZZ-zwaar instructie voor.
Enfin, succes.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:23

Suusje92 schreef:
Ik ga ook op les bij monique shurer weet niet of 1 van julie haar kent? ze rijd met knaapie zz-zwaar?

Nou ja in ieder geval ik ga bij haar les nemen. Heb haar al vaker les zien geven en haar manier bevalt me heel erg goed.

Fijn dat je les gaat nemen. hopelijk snel Knipoog
Het is idd belangrijk dat het klikt tussen beide en dat je dus alles snapt en kan uitvoeren wat zij zegt, dat is namelijk niet vanzelfsprekend.
succes!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:07

suleilitha schreef:
Al rijdt iemand ZZZZZZZZZZZZZ, dan zegt dat toch niks, het gaat er niet om of iemand weet ik veel wat voor nivo rijdt, maar of de kwaliteit van lesgeven goed is en daar hoef je geen ZZ-zwaar instructie voor.
Enfin, succes.

sorry hoor, maar ik zeg toch neit dat ik speciaal iemand zoke die zz is? ik vroeg of iemand haar kende? want zij rijd zz-zwaar met knaapie en of iemand haar dus bij een zz-zwaar wedstrijd ofzo heeft gezien? Kan mij geen ruk schelen of die gene nu grand prix is of m1 ofzo? als ie maar weet wat hij doet tijdens de les en mij iets kan leren en foute dingen opmerkt en goed draaid.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:24

heb besloten dat als het volgende week niet goed gaat en ik er dan echt super zeker van ben dat de fouten bij mij liggen ga ik acuut les nemen. Ik word het zelf eigenlijk ook een beetje zat om elke keer topics te openen en dan tegen mensen in te gaan, heeft totaal geen nut. Volgende week ga ik dus les nemen als het heel slecht gaat. Hopelijk lukt het dan wel, want zelf prutsen werkt niet en dat is al vaak genoeg tegen mij gezegt, maar toch bleef ik koppig en dat ga ik veranderen, ik open nu alleen een topic over praktijkproblemen als het echt nodig is. Of als ik gewoon een handige tip zoek.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:28

Ik denk dat je te koppig bent om te zeggen dat het jou fout is. : Je blijft het iedere keer doen, vorige keer emt dat topic over Tjeerd zei je dit ook al Knipoog

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:37

Jetske schreef:
Ik denk dat je te koppig bent om te zeggen dat het jou fout is. : Je blijft het iedere keer doen, vorige keer emt dat topic over Tjeerd zei je dit ook al Knipoog

people can change

RockerNr11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:38

Te diep lopen is vaak een teken dat jij niet optijd ontspant in je hand. En als je ontspant met je hand moet je meer been geven maar weer tegenhouden dat hij niet harder gaat, dan komt hij ook vaak omhoog.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:54

Nee moet ik klagen dan? Om een stomme discussie over zoiets te beginnen?? Beetje raar hé? om door de school te gaan bleren terwijl 3-kwart niet weet waar we 't over hebben?

Op wie doel je hier?

Rhenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:08

mijn paard loopt ook te diep. Heb geleerd juist niet je handen hoger te doen. Dan hangt het paar als het ware op jou handen. Succes er mee

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 08:39

Rhenie schreef:
mijn paard loopt ook te diep. Heb geleerd juist niet je handen hoger te doen. Dan hangt het paar als het ware op jou handen. Succes er mee

dat heb ik al door ja, dan gaat hij op mijn handenhangen en dat voelt zwaar irritant, maar hij heeft het dinsdag heel braaf gedaan. Hebben de friesen mensen onder ons ook last van dat ze juist te diep gaan lopen in galop en in stap en draf eigenlijk weinig tot minder? Ik merk bij hem in galop dat hij zo loopt: als hij omhoog komt diep en als hij met zijn voorbenen weer op de grond is en zijn achterbenen er van af loopt hij niet diep? hij beweegt zijn hoofd op een neer, terwijl hij m hel netjes stil kan houden

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:25

Eh, heel eerlijk gezegd ben ik pas echt met galop begonnen toen hij in stap en draf netjes liep en recht was op 2 teugels. Dus heb hem eerst sterker gemaakt in de achterhand alvorens aan galop te beginnen. Als je paard recht is en sterker in die achterhand, gaat de galop al vaak sneller goed. Een fries heeft vaak toch wat meer moeite met galop. Wel ging ik zo nu en dan op buitenrit of op het strand een galoppie trekken, maar dan hoef je enkel rechtuit en gas erop Haha!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 12:03

wil ook wel ga denk volgende week met iemand van stal afspreken of we met zijn tween of drieen nara buiten kunnen.

suzanne_noyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:01

je moet niet pas les nemen als je paard niet doet wat je wil en je hem dus al hebt verpest, maar meteen vanaf het moment dat je hem gaat rijden, en vooral een fries.

Dit "probleem" had je ook in je vorige topic, en toen wilde je ook alleen horen dat het aan het paard ligt.
Er staan hier namelijk zoveel tips tussen dat het wel goed moét gaan maar jij wil dat helemaal niet. jij wil alleen maar aandacht, en horen dat je rotpaarden rijd.

En dat door de school schreeuwen, das nie waar. We hadden het met elkaar er over, en wij weten wel waar het over gaat.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 11:12

suzanne_noyb schreef:
je moet niet pas les nemen als je paard niet doet wat je wil en je hem dus al hebt verpest, maar meteen vanaf het moment dat je hem gaat rijden, en vooral een fries.

Dit "probleem" had je ook in je vorige topic, en toen wilde je ook alleen horen dat het aan het paard ligt.
Er staan hier namelijk zoveel tips tussen dat het wel goed moét gaan maar jij wil dat helemaal niet. jij wil alleen maar aandacht, en horen dat je rotpaarden rijd.

En dat door de school schreeuwen, das nie waar. We hadden het met elkaar er over, en wij weten wel waar het over gaat.

als je had gelezen weet ik ook zeker dat 99,9% bij mij ligt. Ik vraag niet om aandacht als ik dat wil ga ik wel in het centrum van zwolle staan met een bord bovenop me hoofd aandacht? Dat vorig topic dat is afgerond. Ik heb het paard niet verpest als dat beest verpest was dan had ik het allang van de eigenaar gehoord of van een ander van stal die mijn rijstijl niet waardeert. Ik ga ook zeker weten les nemen daar ben ik al 100% zeker van. Dus dat les nemen gaat komen en ik spreek dan ook af dat ik bij de basis ga beginnen zowel voor mij als het paard langzaam opbouwen en leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:13

Nou succes dan, en eh... hou jezelf eens een spiegeltje voor Knipoog

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 11:16

suleilitha schreef:
Nou succes dan, en eh... hou jezelf eens een spiegeltje voor Knipoog

sorry hoor, maar waarom moet ik mezelf een spiegeltje voorhouden? graag nadere uitleg.