Projectje.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Projectje.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:36

Kendra... ik begrijp je visie hier op... Als je er over nadenkt 'kan' het zijn dat die puber er zo over denkt en zo reageerd... maar andere scenario's zijn ook mogelijk... Stel bijvoorbeeld dat de vader niet zo meerwerkend was met Sul. dan had het paard een veel groter probleem en eindigde hij misschien bij de slacht...

Je kan zo is zo niet genoeg zeggen tegen mensen: laat een deskundig iemand een paard opleren, neem goed les zodat het goed opgevolgd wordt enz...

In deze zin vind ik het goed dat dit topic is geopend... Dit is weer een mooi voorbeeld hoe mis het kan lopen als men er verkeerd mee bezig is... En hoe het dan weer gecorigeerd wordt als er deskundige hulp bij komt.

Een heel nuttig topic is dit dus Lachen.

Edit: Het lijkt me zo is zo beter voor het paard dat het niet gecorigeerd moet worden en gelijk goed is ingereden... Je kan inderdaad een paard weer oplappen maar het brengt veel meer stress mee dan dat het ineens goed gebeurd.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:37

Kendra schreef:
Kom op dames .....
Het niveau van 'wij weten het allemaal zo goed' wordt nu wel erg hoog. Dit soort dingen gebeuren, dat weet iedereen - en de meesten zijn door schade en schande wijs geworden (ik tenminste wel Bloos , heb ook wel eens wat verknald hoor, jullie nooit??). En wat is er nu feitelijk aan de hand?
- Een paard dat gelukkig op tijd is 'gered' (petje af Sileulitha!), komt allemaal goed - geweldig toch! Is gelukkig vaak zo, mensen zeggen vaak dat een paard 'voor zijn leven is verpest', gelukkig is er meestal nog wel wat recht te breien;
- Een pruilende puber die zich dit een beetje anders had voorgesteld en nu zit te nukken (iedereen met praktijkervaring of een basiscursis psychologie zal beamen dat dit echt volstrekt normaal gedrag is, en ook dat het weer over gaat. Even wachten dus, beetje aardig zijn, die trekt wel bij of is er gewoon echt zat van - wat ook goed is);
- Een vader die toch wel voor rede vatbaar is en die in een paar dagen al heel wat wijzer is geworden, geweldig toch?

Met andere woorden: volgens mij valt het allemaal wel een beetje mee....

Idd! Het wordt weer vreselijk opgeblazen...

lindake schreef:
Kendra... ik begrijp je visie hier op... Als je er over nadenkt 'kan' het zijn dat die puber er zo over denkt en zo reageerd... maar andere scenario's zijn ook mogelijk... Stel bijvoorbeeld dat de vader niet zo meerwerkend was met Sul. dan had het paard een veel groter probleem en eindigde hij misschien bij de slacht...

Je kan zo is zo niet genoeg zeggen tegen mensen: laat een deskundig iemand een paard opleren, neem goed les zodat het goed opgevolgd wordt enz...

In deze zin vind ik het goed dat dit topic is geopend... Dit is weer een mooi voorbeeld hoe mis het kan lopen als men er verkeerd mee bezig is... En hoe het dan weer gecorigeerd wordt als er deskundige hulp bij komt.

Een heel nuttig topic is dit dus Lachen.

Edit: Het lijkt me zo is zo beter voor het paard dat het niet gecorigeerd moet worden en gelijk goed is ingereden... Je kan inderdaad een paard weer oplappen maar het brengt veel meer stress mee dan dat het ineens goed gebeurd.

Ik ben niet deskundig en ik heb deze zomer zelf mijn haflinger beleerd, en dat ging echt heel gemakkelijk. Ik denk dat het ook een beetje van het paard afhangt hoeveel ervaring je moet hebben. Een probleem zoals met dit paard had mijn haflinger bijv. nooit kunnen ontwikkelen, simpelweg omdat mijn haflinger niet zo gevoelig is. Als je met mijn haflinger mee zou 'steppen' zou ze nooit in paniek raken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:39

@ Kendra............... absoluut, schade en schande........ Ik heb ook zeker mijn fouten gemaakt, heck... ik kan ze nog steeds maken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:42

Hinke, je hebt er inderdaad paarden en ponies bij waar je bij wijze van spreken zo opstapt en wegrijd. Dat is dus bij die van jou wel min of meer het geval, maar niet bij mijn logé. Het is dus ook inderdaad paard-afhankelijk.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:02

heb je nog updates sul?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:10

Ja, ik ben vanmorgen vroeg op de rug van "Project" de bossen in geweest, ze is best nog rillerig met eerste keer opstappen, maar ik gebruik daarvoor nog even een opstapje zodat ik zeker weet, dat ik gelijk zit.
Buitenritje ging goed, ze ziet alles, is best kijkerig maar makkelijk te rijden. Eerste galopje hebben we ook achter de rug. Ze staat nu buiten te grazen, straks als het donker is gaat ze weer in de box.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:14

ooh lekker! Maar van rennen en zonder voetjes op devloer naar rillerig is best een hoop vooruitgang in een paar daagjes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:23

Ja, dat is zeker zo, ik ben ook erg tevreden. Maar we zijn er nog niet en dat zal ook nog wel even duren.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:38

super dat het zo goed gaat. Is nu al een heel andere paard zo te horen. EIgenaar nog langs geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:43

Nope. Nada.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:01

suleilitha schreef:
Ja, dat is zeker zo, ik ben ook erg tevreden. Maar we zijn er nog niet en dat zal ook nog wel even duren.

Nee jullie zijn er inderdaad nog niet, maar toch fijn dat je verandering merkt.....

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:35

das dan echte liefde voor je paard Boos!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:19

Nee inderdaad.......

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:42

Ach, als zo'n griet elke dag naast je bakrand stond, dan was je ook niet blij, want dan heeft het paard geen aandacht meer voor de ruiter. Althans, volgens het topic over paarden wegbrengen om te laten beleren dan Clown Komen ze wel elke dag, is het niet goed voor het paard, komen ze niet elke dag, dan houden ze opeens niet meer van hun paard Vork

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:46

Narya schreef:
Ach, als zo'n griet elke dag naast je bakrand stond, dan was je ook niet blij, want dan heeft het paard geen aandacht meer voor de ruiter. Althans, volgens het topic over paarden wegbrengen om te laten beleren dan Clown Komen ze wel elke dag, is het niet goed voor het paard, komen ze niet elke dag, dan houden ze opeens niet meer van hun paard Vork

Haha ik snap je punt Knipoog maar ik was toch wel even langsgekomen, al was het niet tijdens het rijden... toch even kijken hoe het met haar gaat....... beetje intresse tonen toch ?! Clown

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:18

Ongelooflijk,
net het hele topic doorgelezen. Ontzettend goed dat je dit al hebt weten te bereiken. Petje Af!

In dit geval is dit meisje geen paard waard.
Even snel een paard inrijden.. Even snel stoer doen tegen vriendinnen.. even snel opschepen
en natuurlijk even snel een paard verpesten
en waar beland het paard uiteindelijk?
in een stal of wei, zonder dat er naar omgekeken word.

verschrikkelijk dit soort meisjes.

ikzelf zou ook nooit een paard al inrijden, ben zelfs al bang dat ik mijn 5jarige ruin verpest Bloos
maar daar is les voor,

en als het meisje dit zonder begeleiding heeft gedaan..

In ieder geval ga ik dit volgen, vind het erg intressant, enhier kan ik misschien nog een hoop uit leren Pling

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:34

Een beetje intresse tonen mag wel vind ik. Ze kan het paard ook gaan borstelen (onderbegleiding als het nodig is). Of zijn stal uitmesten. Vind haar zo wel heel ongeinterseert overkomen. Ik zou wel heen gaan. NIet elke dag maar zeker toch wel een keer of 2 a 3 in de week. Ligt aan de afstand ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:35

De afstand is net iets verder dan een paar koprollen, ik had eerlijk gezegd ook al lang een teken van belangstelling verwacht.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:36

Ach wie weet is er nu al flauw van en staat het paard net zo te koop

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:07

tja je weet maar nooit.... maar ik vind inderdaad weinig intresse.. zeker als het op koprolafstand is.. ik had op zn minst toch sowieso wel gebeld (mocht het een lange koprol zijn of weinig tijd...) maar het lijkt mij dat als je tijd heb voor een paard dat je dat ook wel tijd heb om even langs te komen..

yv0nnuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:54

Heb net het hele topic gelezen. Knap hoor dat je al zo veel hebt weten te bereiken.
Toch jammer dat er nog steeds zulke mensen bestaan, die denken "even" een paard in te rijden (verpesten) en vervolgends ook nog niet eens om kijken naar het paard!
Heel veel succes nog verder!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:59

Och, bekijk het van de zonnige kant: anders had TS geen beleg op d'r boterham gehad als iedereen altijd alles goed zou doen Clown

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:23

Ik heb alles gelezen, jeetje niet te geloven zeg, wat dat meid doet om haar paard te verpesten en kapot te maken.

Super wat je allemaal doet voor deze paard, ik ben blij dat ze geholpen wordt.

Wie weet mag je haar wel kopen?? leuk voor je vriend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:28

No thanks haha, ik heb eigenlijk al eentje teveel en wil er niet nog meer bij hebben Lachen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:31

Jammer dan voor je vriend, maar ik geloof nooit dat die verwende meid ooit echt zal veranderen, misschien wel met de jaren, maar niet meer voor deze merrie.

Ik hoop dat je de vader in kan laten zien, dat het beter is als ze weer in orde is met het rijden enzo, dat ze verkocht wordt aan mensen die het goed met haar menen en er mee overweg kan.