@Mandarijn12: Vervelend dat je zo gespannen bent! Maar een week is ook nog best kort! Mijn advies: ga lekker poetsen, longeren, wandelen, zo ontdek je vanzelf welke dingen voor je paard wel/niet spannend zijn. (want zoals ik het nu lees, vind je op dit moment alles spannend omdat je niet weet waar hij op gaat reageren. Als je paard van stal is verhuisd, zal hij/zij ook nog moeten wennen aan nieuwe geluiden en andere paarden. Ik zou lekker rustig laten wennen en zo langzaamaan ontdekken of je paard eigenlijk wel zo schrikkerig is als waar je nu bang voor bent)
Ik ga daar straks ff mee aan de slag, thanks.
En daar was ik nogal enthousiast over/druk mee. Maar toch nog even een update:
). Woensdagavond voor het eerst echt alleen in de bak gereden (eerst met een andere ruiter&paard erbij, maar die gingen al vrij snel weg). Wel met touwtje, maar dat zit intussen al best los. Woensdagavond ging het niet heel soepel, Missy schoot er iedere keer vandoor en was erg druk. Maar: ik heb het touwtje iets strakker gezet, heb doorgereden en na 45 min "vechten" heeft ze toch nog 10 min netjes gelopen. En ik was dus niet superbang
(een beetje maar)
lees het nu pas sorry
Ik snap wel dat het heel moeilijk is.. je wilt hem niet kwijt maar elke keer ruzie is natuurlijk ook kl*te... Sterkte ermee
(en was alleen aan het rijden!
en alleen van doen kom je van je angst af.