Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AlexandraM schreef:Ik heb dat ook na mn laatste val... alles wat sneller gaat dan ik wil vind ik niks. In de stap heb ik er geen moeite mee, wel in draf als ze te voorwaarst zijn en er een hoog tempo in hebben (bang dat ze dan in galop springen). galop heb ik nog niet gedurft, wel in een les met een lespaard lang geleden maar niet op paarden van particulieren. Toevallig nu een paardje gereden waar ik me wel heel prettig bij voel, zo erg dat ik zelfs laatst aant denken was een klein galopje te wagen buiten, mja toen schoot ze me toen ze begon met draven 2 galopsprongen weg omdat ze ergens van schrok en toen durfde ik toch niet meer. Stomme is dat ik sowieso zekerder van mezelf ben als ik alleen ben of dit nu in de bak of buiten is.
Enige dat ik denk dat je kunt doen is soms toch een klein stapje proberen te zetten ondanks dat je t wat eng vind... Galop is voor mij echter zo groot dat ik erover denk wat lesjes mee te rijden op een manege omdat lespaarden toch anders zijnDenk dat als ik daar weer echt zonder moeite durf te galoperen en in draf geen moeite meer heb met een wat sneller paard dat de stap om het te doen bij bijrijdpaarden ook een stuk kleiner is. mijn angst is ook echt bang zijn dat ze niet of in ieder geval moeilijk terug komen... als ik t toch niet prettig vind wil ik gewoon gelijk terug naar draf
connepon85 schreef:Op Paard&Lifestyle schrijft Melissa een column over het overwinnen van haar angst. Ik merk dat dit bij veel ruiters speelt en dat het goed is dat daar over gesproken wordt. Er lijkt toch nog wel een taboe op te rusten.
Melissa's columns kun je hier vinden: http://www.paardenlifestyle.com/category/melissa/
Misschien dat Melissa ook wel meepraat in dit topic. Zoja, hoi melissa! haha
Mellis86 schreef:Hier is idd de blogger van paard & lifestyle. Er is ook nog een ander topic Conny "angsthazen verzamel u". De taboe is idd enorm, hier ga ik waarschijnlijk mijn volgende blog over schrijven. Maar gelukkig boeken de meeste mensen allemaal wel stap voor stap vooruitgang.
Aan ons om de taboe te doorbreken.
TessaKaizoku schreef:Hier ben ik weer eens![]()
Ik heb nu al 2 weken niet gereden vanwege mijn examens en moet eerlijk zeggen ik heb het niet echt gemist ook. Vooral de angst niet.
Nu begin ik me om de een of andere manier weer angstig te voelen. Ben zo bang dat ik er af val en dan dood ga ofzo... ik kan die angst maar niet accepteren lijkt het wel..