Ik raad de oefening iig af.
Lessen van die goeie ruiters zijn heel gaaf,alleen wel erg duur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
michelle933 schreef:superwoman schreef:Michelle, ik snap de oefening wel, maar ik vind hem erg ongenuanceerd omschreven en ik vind de oefening niet geschikt voor m"beginners". Wanneer je aan het leren bent om aan de teugel te rijden,moet je dit vanuit de activiteit doen. Ecjt van achter naar voren.
Ik ben wel benieuwd naar die les(sen) van die instructeur van de olympische spelen....... Wie was dat dan?
Wat yamcha bedoeld is dat wanneer ze been geeft en de rem erop zet,dat haar paard gaat steigeren (en die van mij ook) daarom zou ik die oefening anders omschrijven en zeker niet "zomaar" doen.
Maar ik zet de rem er niet op?
Ik hou normale teugel druk. Maar omdat ik wat dieper/zwaarder ga zitten en me handen niet iets wat naar voren doet blijft ze staan. Ook al geef ik been druk.
Paar x van paterick vd meer. Dat was echt gaaf. Maar alweer ff geleden.
it_is_me schreef:Superwoman, bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik ga ermee aan de slag!
Yamcha schreef:[Op het moment dat je niet nageeft, dus zelf niet toegeeft in je handen, en been geeft, geef je gas, en je remt tegelijk..
michelle933 schreef:Je kan mij dit niet kwalijk nemen..
En dat doe je wel. Beetje jammer.
Zoals ik al zei, ik heb dit zo geleerd.
Dus kan ik niks aan doen.
Maar na alle tips in dit topic let ik er wel meer op. Vooral op andere paarden, die miss wel zoude stijgeren
superwoman schreef:it_is_me schreef:Superwoman, bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik ga ermee aan de slag!
graag gedaan. Wat ook nog belangrijk is, is dat je weing doet met je binnenhand. Zeker op de volte of in een bocht, kun je je hand naar naar voren (richting de mond) brengen tot waslijntjes. Paard blijft dan (als het goed is) hetzelfde doorlopen. Het is een goede controle en maakt je steeds bewust van je binnenhand. Ik gebruik hem (de oefening) nog steeds vaak
mika11 schreef:Bedankt voor de uitleg.
Dat in stap zal ik gaan proberen![]()
Het is een brave merrie, maar wel met looplust en snel 'heet' te krijgen.
Het ontspannen van mijn hand vind ik ook moeilijk.
Volgens mijn instructrice, ontspan ik niet alleen, maar geef ik veel te veel, zodat m'n paard weer lang wordt.
Het is dan maar net de kunst, om te ontspannen maar toch genoeg contact te houden.
Dat stukje ontbreekt het mij nog vaak aan.
Yamcha schreef:Moet je eens op mijn merrie proberen, zij wordt dan woedend, die komt dan echt omhoog. En terecht. Ik vind echt dat je zulke dingen niet moet doen.