Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
door de herkenning zoals beugels die een eigen leven leiden door spanning in de bil/bekkenpartij. Ik ga ook regelmatig 'overnieuw' zitten. En ik vraag me idd af wat er gebeurt met een ander zadel. Ik heb zelf een snoeihard stubbenzadel, wat mijn onderkant behoorlijk gevoelig maakt. Ik merk dus dat ik dit- onbewust- opvang door mijn billen te spannen, en mezelf zo iets uit het zadel te hijsen. Toch maar eens vragen of ik juf haar zadel eens mag lenen.Citaat:Longeren met kaptoom ken ik inmiddels wel.Citaat:Tov, ik heb nog nooit met kaptoom gereden. Kaptoom gaat toch via ring op de neus? Hoe maak je dan de teugels vast?

).
hallo russel, leuk dat je hier langskomt
succes met bijlezen 

).
Had het net met Amanda erover dat een CR instructeur wellicht iets zou zijn aangezien dat niet eens zoveel verschilt van 'het nieuwe rijden' zoals de instructeurs in dit topic het aanpakken.

dan pak ik mn springzweepje, waar ik haar nieteens mee raak of
en na paar minuutjes zweepje
russel! 

Doe het regelmatig om te checken hoe ze onder me is. Al zit ik er zelf ongetwijfeld vaak naast. HAHA moet mijn gevoel met rijden nog gelijk afstemmen. soms denk ik iets en is het tegenovergestelde waar
) en ontspannend ook.Apple schreef:Halthouden dmv benen lang maken idd (en ik mijn geval ook wat meer hakken uitdrukken). De eerste keer had ik echt zoiets van 'WTF, maar dan staan we toch niet stil', uitgeprobeerd en verhip paard stond stil ook![]()
Wellicht is dit allemaal gewoon ook wat logischer voor de paarden in kwestie.
, een woest schudt-gebaar met zijn manenbos en vervolgens braaf blijven staan.