Angstige ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SV1992

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 12:45

Heel fijn al die reacties! :)

@ Somebitch: van die teugels heb je helemaal gelijk hoor. Die 2e galop dat die niet zo vlot ging was ook helemaal daar aan te wijten dus ik ben het volledig met je eens. En zoals je zegt, die paraplu was heel erg eng voor haar dus ik kan het best bergijpen dat ze die hoek niet zo fijn vond. En ik ben er idd heel blij mee dat ze ook zo haar best heeft gedaan om toch niet te gaan flippen :j Ze is er ook netjes voor beloond geweest ;) Maar zoals je zelf zegt, het is makkelijker om het te denken of te zeggen dan het te doen maar heb zoveel mogelijk mijn best gedaan (had beter gekund hoor!) om haar te tonen dat we best wel door die hoek konden zonder aangevallen te worden. Maar van al die dingen leer je weer natuurlijk :)

Stijgbeugel verliezen is toch altijd een beetje eng idd maar goed dat je hem weer zo snel bij je had! :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 12:47

@debra, ach wat een leukerd zeg (zit even op je profiel te spieken).
Ik kan niet zeggen dat we er weinig ervaring van krijgen,van die eigenwijze dondertjes heb ik wel heel veel geleerd :P haha

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:05

Ja inderdaad. Ik denk dat je daar veel meer van leert dan van een brave. het is en blijft natuurlijk altijd wel iets enger

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:24

Ja dat wel.kan er af en toe nog flink onzeker van worden.
Ik durf ook nog niet echt aan te pakken als ie aan het klieren is.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:39

hier hetzelfde. Ik heb wel heel wat bijgeleerd vandaag van de hoefsmid, ja je hoort het goed, van de hoefsmid, over gedrag van paardjes

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:52

Oh wat interessant!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:01

nee ik heb het niet...
mijn manier?
het paard vertrouwen ik denk altijd bij mezelf vallen hoort erbij en ik ga niet dood ofzo hoogstwaarschijnlijk iets gebroken gata wel weer over
ik reed vroeger niet zo goed en mijn 4e les ging het paar ervandoor :oo vond ik doodeng en was ik een paar maanden zoals jullie/jou maar nu spring ik gwn 90 cm enzo met die pony
ik enk altijd maar het gebeurt dat hoort erbij maar het is niet elke keer zo:)

en gewoon alles op je eigen tempo doen en niet stoer doen je bent zoals je bent en als jij niet alles bambambam wil doen dan ode je dat niet
vraag anders of iemand het paard aan de longe wil houden kan het er zowizo niet vandoor gaan :j
(ik bedoel niet de hele bak door:D)

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:34

groot gelijk prugelpiet

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:08

Ik ben altijd bang dat ik mijn rug breek. Zoals iedereen wel weer is dat echt mijn zwakke punt. ik ben blij om te horen dat het best goed gaat met een aantal van ons hier.

Hebben jullie ook als het mooi weer is dat je zoveel zin hebt om op buitenrit te gaan?

als bar doorgereden is ga ik dat gewoon doen. stoute schoenen aan, bp om, cap op en gaan!

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:19

Ik durf de buitenpiste nog niet eens met mijn beestje. heb hier eens een nare ervaring bij gehad, vandaar

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:32

En dan maak ik het nog erger,ik heb al spanning in de binnenbak want ze zijn van bodem verwisseld.eers hadden we gewoon bakzand maar nu is dat weg gehaald en is het gewoon een harde bodem met tapijtsnippers er op.dus als ik daar in nu zou vallen heb ik meer pijn dan op het zand.

Maarre,zeker doen met barre naar buiten!hoe is het trouwens met de 'her-opvoeding'? :P

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:46

Ik ga morgen mijn eerste proef rijden. Ben ook angstig en in eigen tempo bezig. Gaan nu voor de ervaring van beide een proef rijden. Als ze te druk is, ga ik er niet op. Doel is plezier hebben.
Ik merk zelf dat als het paard druk is, ik angstig wordt. Zodra iemand mij dan vertelt wat ik moet doen enz, rij ik wel verder en gaat het eigenlijk goed. Naar voren denken.
Ben heel benieuwd morgen.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:51

Ik duim voor je morgen

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:11

Komt helemaal goed.als je wat paginas terug gaat zie je dat ik ook angst had voor mn eerste officiele proeven maar waar kwam ik mee thuis.....2 bekers voor de 1e prijs. :D
Ik wens je veel succes en plezier!

Makkertje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:14

Hier ook eentje.. 4 jaar geleden een zware valpartij mee gemaakt met me paardje tijdens een buitenritr
en sinds dien heb ik een angst om te gaan rijden..
Ik en een vriendin van mij zijn steeds beetje bij een beetje proberen om weer te beginnen,
stappen gaat goed maar als hij een rare stap zet, zakt allemoet me weer in de schoenen en
zit zwaar gespannen op me paard.. Waardoor hij mij erg uit gaat proberen..
Dus we beginnen gewoon weer vanaf de longeerlijn, stapje voor stapje.. En steeds verder gaan..

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:18

Welkom hier!
Goed dat je weer helemaal bij het begin begint.zo kom je er,vind ik,het beste over heen.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:55

En ik heb het gedaan!!! Vond het erg eng en moest veel overwinnen maar heb het proefje gereden. Heb mijn doel dus ruimschoots gehaald.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:04

Gefeliciteerd!
Hoeveelste ben je geworden? :D
Top dat je het gedaan hebt!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:10

gediskwalificeerd denk ik haha. Ben 2x de ring uitgegaan. Stonden lage hekjes op 1 korte zijde en Kato had bedacht dat ze al genoeg had gedaan.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:51

Ooww haha deugeniet :P maar goed dat je het gedaan hebt.daar kan je al trots op zijn.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:21

haha het gaat om de ervaring toch?! volgende keer weer beter denk ik dan maar weer! vind het wel gaaf dat je het hebt gedaan!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:34

Ik ben eigenlijk ook best trots. Kato heeft het super gedaan, is niet niks om het terrein af te gaan zonder ander paard en dan ook nog moeten rijden. Voor mij was het ook erg spannend maar het doel is behaald. De volgende keer proberen meer ontspanning te krijgen. Hield de teugels, nu ik de foto's zie, erg strak en viel voorover. Meer gaan zitten, daar moeten we heen.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:27

Super dat je het gedaan hebt.

Ik ga morgen waarschijnlijk, voor de eerste keer met mijn paardje, tijdens het gezamelijke uurtje rijden. Ik ben benieuwd hoe ze hierop reageert.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:50

Heb een tijdje niet gereageerd omdat het beter ging, maar gister ben ik er 2x achter elkaar afgedonderd en ben dus weer bang :\ Paard was vervelend en fris en schoot een paar keer op een wel irritante manier opzij met zon soort duik ofzo. De 1e keer dacht ik naja, kan gebeuren en de 2e keer had ik er goed de balen in en ben maar blijven stappen. Pff moet er volgende week weer op en dan wordt t aanpakken...maar ik knijp hem nu al :o iemand nog tips behalve blijven zitten? :')

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:55

aan de longeerlijn; weer vertrouwen krijgen