@ Somebitch: van die teugels heb je helemaal gelijk hoor. Die 2e galop dat die niet zo vlot ging was ook helemaal daar aan te wijten dus ik ben het volledig met je eens. En zoals je zegt, die paraplu was heel erg eng voor haar dus ik kan het best bergijpen dat ze die hoek niet zo fijn vond. En ik ben er idd heel blij mee dat ze ook zo haar best heeft gedaan om toch niet te gaan flippen
Ze is er ook netjes voor beloond geweest
Maar zoals je zelf zegt, het is makkelijker om het te denken of te zeggen dan het te doen maar heb zoveel mogelijk mijn best gedaan (had beter gekund hoor!) om haar te tonen dat we best wel door die hoek konden zonder aangevallen te worden. Maar van al die dingen leer je weer natuurlijk 
Stijgbeugel verliezen is toch altijd een beetje eng idd maar goed dat je hem weer zo snel bij je had!
haha
vond ik doodeng en was ik een paar maanden zoals jullie/jou maar nu spring ik gwn 90 cm enzo met die pony
Paard was vervelend en fris en schoot een paar keer op een wel irritante manier opzij met zon soort duik ofzo. De 1e keer dacht ik naja, kan gebeuren en de 2e keer had ik er goed de balen in en ben maar blijven stappen. Pff moet er volgende week weer op en dan wordt t aanpakken...maar ik knijp hem nu al
iemand nog tips behalve blijven zitten?