Ja dat is ook zo. Ze leren het alleen door te doen natuurlijk.
Als we gaan laat ik weten hoe het gegaan is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

op de hulpen na dan waar hij nog niets van snapte
eerste keer zonder longe, stap, draf, galop, draf, stap, klaar! Wat nou inrijden?? Meteen de Z ring in!
)
. Ik was een beetje overdonderd dus beetje passief gereageerd. Maar het is goed gegaan en daarna was hij weer zijn oude ik.Wendy_Komen schreef:Gewoon proberen Odeale! 1 manier om erachter te komen![]()
Super Izzy, maar nogmaals, zou dolgraag foto's filmpjes van dat lekker ding willen zien! (Hoofdfoto vraagt om meer zeg maar)
Filmpjes moet ik nog eens in het weekend proberen maken als mijn vriend mee komt. In de week is het 's avonds toch iets te donker in de piste om goed te kunnen filmen jammer genoeg.
Daarna zelf weer verder gedaan.
Dat is weer wat trainen tot dat dat in evenwicht komt zeker?
Die springruiters kijken vaak ook nog niet te veel om naar een ander. Vandaag dan wat langer gereden en ook de galop er weer bij genomen. Links altijd correct in het aanspringen, rechts i de moeilijke kant maar 2x goed kunnen laten aanspringen
Ze is nog wel snel afgeleid als ze andere paarden hoort hinniken of als er een ander paard in de piste komt maar ja dat moet ze maar leren!
. Met name die die echt alleen springen dan. Die rijden zo dwars door je oefening heen. Met Deamen rijd ik nog niet met anderen maar met mijn merrie moet ik nu regelmatig bij de vereniging rijden en dan ook als ze aan het inrijden zijn voor de springles
heb al een poosje niks van me laten horen dus ik zal even een update geven haha. vorige week voor de 2e keer naar buiten geweest en dit ging super! wel loop ik een beetje tegen het probleem dat ie met zn hoofd gaat schudden (op en neer) wanneer we ongeveer 20 min aant rijden zijn. ik heb al tips gehoord dat het waarschijnlijk vermoeiing is en dat ik dan beter gelijk kan stoppen. voor de zekerheid heb ik de tandarts ook even langs laten komen en die heeft alles weer mooi bijgeveild, maar dit heeft nou niet echt spectaculair geholpen
. sinds jullie ok allemaal nog aant begin van het inrijden zijn vraag ik me af of jullie dit ook herkennen?
. Lijkt me wel spannend voor het eerst met anderen in de bak. Ben wel benieuwd hoe hij zal reageren. Maar hij is niet bang dus het zal wel meevallen. Denk eerder dat hij enthousiaster zal zijn.
Maar leuk dat je er weer bent! Ik rijd ook bij huis en mijn bak is ook echt prut nu
.
Al met al ben ik weer super trots op dr!!
Uiteindelijk is het toch fijner om ze thuis te hebben!

FahyaFemke schreef:jaa ik lees dus ook zo af en toe nog mee. maar heb het te druk om alles bij te lezen en te beantwoorden. en dan vind ik dat rot om sommigen over te slaan en dan antwoord ik maar helemaal niet meer hihi.
ik lees nu even kort dat alles in ieder geval goed gaat. alleen odeale, hij kan zo opkroppen omdat hij misschien wel weg wil, maar weet dat het niet mag. dan ga je het dus maar onder de ruiter uiten. snapje?
. 
) was ik zeer tevreden. En dus weer trots als wat op der.