MarcelDufour schreef:Ik ken Pytje en haar paard toevallig dus heb iets meer informatie. Een tijdje terug sprong haar paard met een behoorlijk redelijk voorbeen- en ruggebruik idd door te training met sprongen waarbij hij meer ruimte kreeg om te vouwen en zijn lijf beter te gebruiken.Pytje schreef:Ik denk dat mijn vraag aan je aandacht is ontschoten, dus plaats ik hem nog een keer. Als ik te ongeduldig ben, mijn excuses.
Ik zit zelf met een vraagje over bepaalde oefeningen. Mijn paard is nogal een heet type, heeft erg veel vermogen, maar kan toch soms wat laks worden en een voorbeen laten hangen. Wat zou je als oefeningen in de training en met losrijden aanraden om hem vlugger te maken?
In de trainingen doe ik:
- in-uitjes (ook met sprong erachter op 6m en dan van beide kanten springen)
- dubbel op 6m en 7m afwisselend
En met losrijden probeer ik een aantal keer dicht te rijden en hem een fout te laten maken. Maar die fout wil niet altijd lukken. (mocht je een beeld bij het paard willen hebben, het gaat om Pylades uit m'n profiel, Katja kent het paard ook).
Alvast bedankt!
Dat heeft, in mijn ogen, gewoon met talent te maken. Aan een flauw voorbeen valt weinig te doen. Van dicht rijden wordt het niet beter, eerder slechter, want je doet iets wat een paard met een lang voorbeen nou juist niet kan. Eerder zou ik wat groter rijden, dan dicht. Bovendien als je vaak genoeg een paard een fout laat maken, dan raken ze daar ernstig aan gewend, met het effect dat ze er op den duur helemaal niks meer om geven. Hoe oud is je paard?
PS, ik las je vraag nog eens goed en je schrijft dat je paard veel vermogen heeft. Dat zie je veel vaker met dat soort paarden. Kan zijn dat als je hoger mag en gaat rijden dat het opgelost is. Het is bekend dat dat soort paarden pas moeten werken als het hoger is.
Ik denk dat in dit geval vooral de oplossing ligt in het voldoende ruimte geven en het dressuurmatige stuk zo goed krijgen dat je in de ring de galop voldoende kunt verkleinen om hem die ruimte te geven.
Heb je de indruk dat er dingen in je training veranderd zijn de laatste tijd Pytje waardoor het voorbeen weer verslechterd is?
sas1965 schreef:Ik vind je hand heel prima op deze foto maar je martingaal lijkt erg kort.Hihi, ik zal maar on-topic blijven maar hou wel van een scherpe geest, en wie de bal kaatst....... maar ik was bang dat je je slangentong vriendinnen ging missen dus vandaar![]()
Daarbij wel dus even met verbazing over de hoogte van de handen gelezen ik hoor inderdaad intructeurs ook heel veel handen laag brullen.
Dus deze handen zijn niet te hoog?
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7PD8RAOH.jpg[ /img]