Angstige ruiter #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:29

jaa dat snap ik!
je bedoelt de keuze of je je paard wel o niet houd?

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:54

ja die keuze.. de moeilijkste die er bestaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:05

NessesDuke schreef:
ja die keuze.. de moeilijkste die er bestaat!

zonder twijfel...
ik persoonlijk zou het nog even proberen, weg kan ie over een maand ook nog, maar terug niet meer..
als ik me je verhaal goed kan herinneren gingen jullie foto's maken en schrok je paard ergens van?
Ik denk dat op het moment dat hij schrikt, jij zijn schrikreactie onbewust "versterkt" heb omdat je zelf ook enorm schrok.
begrijpelijk, maar jij moet er zelf aan wennen dat jij als 'leider' het paard weer gerust moet stellen.
Ik denk dat jullie met grondwerk nog verder kunnen komen dan jij denk! neem er les in, probeer het eens!
En bekijk je verhaal is vanuit je paard; doordat jij je paard niet gerust kon stellen, is hij misschien ook een beetje het vertrouwen in jou kwijt geraakt, net als jij in hem.
Maar ik ben van mening dat je dat echt wel weer op kan bouwen, dat vertrouwen kan je echt wel terugwinnen, maar dan moet jij er 1000% achter staan en voor gaan, anders werkt het niet.
En met rijden, ga gewoon "lekker hobbelen", niks van m vragen, gewoon ontspannen rijden en jullie band weer opbouwen!

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:45

ja doe ik ook hoor, ik ben niet actief op zoek naar een nieuwe baas voor mijn paardje hoor!
hij is me veel te kostbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:56

+:)+
succes ermee dan! en hou ons een beetje op de hoogte hier :)

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:23

Maar natuurlijk!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:04

Vanavond weer paardrijden op de manege :) Als we naar buiten gaan neem ik m'n favo paardje mee als dat kan (van m'n avatar), wel stuk pittiger, vooral met de kou nu dus leg de lat meteen weer iets hoger hihi :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:49

aaah ik ben zo blij! :D Het ging goed! Ik heb op t paard gereden waar ik altijd op reed, die best pittig/voorwaarts kan zijn, EN ik was m'n bodyprotector vergeten :P Dus voor mijn gevoel 2 'grote' stappen gezet! Was ook een stuk minder bang en helemaal niet gespannen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:50

super wilke!! lekker doorgaan zo! :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:52

haha jaa! :D Dus eigenlijk als ik terug kijk heb ik gewoon weer hetzelfde gedaan als voordat ik was gevallen :P
Maar nu is het een kwestie van m'n bijrijdpaarden leren vertrouwen :)

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:53

Goedzo!! Ik ben blij voor je, en een derde stap: het was opeens best koud vandaag!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:54

Jaa inderdaad, dus ik dacht dat ie nog frisser zou zijn, maar ik kon 'm overnemen dus hij had al gereden. Volgens mij was 'ie best moe :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:57

Wilke93 schreef:
haha jaa! :D Dus eigenlijk als ik terug kijk heb ik gewoon weer hetzelfde gedaan als voordat ik was gevallen :P
Maar nu is het een kwestie van m'n bijrijdpaarden leren vertrouwen :)

alles op z'n tijd! eerst weer vertrouwen hebben in het rijden algemeen, en je dan pas op die paarden gaan fucussen :)
vind het belangrijker dat je ook "vreemde" paarden zonder (veel) angst kan rijden, dan maar 2/3, heb je uiteindelijk toch meer aan :)
maar denk ook dat dat wel goed gaat komen met die paardjes en jou hoor :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:01

Nja de paarden op de manege zijn niet vreemd meer, ik heb altijd op hem gereden dus daarom vertrouw ik 'm ook al is 'ie wat pittiger, die bijrijdpaarden zij wel vreemd voor me :P Maar we zullen zien hoe het gaat lopen! :j Heb er iniedergeval weer zin in hihi

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:19

Super goed nieuws wilke!!!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:32

Heel goed Wilke!
Ik heb gister weer gelest, wat op zich goed gaat, maar dit is zo'n lastig paard! Je doet het maar minimaal 99 % goed en anders gaat ze sterren kijken, krom lopen, niet voorwaarts zijn etc. Nu ben ik geen hele slordige ruiter, maar elk klein dingetje straft ze af: ongelijke teugeldruk, teveel (boven)beendruk, net niet nagevelijk genoeg rijden etc. Zij wil het perfect hebben. Heb ook een aantal andere paarden van haar gereden en dat ging dan gewoon prima, maar op deze is het echt een uitdaging! Frustrerend, maar heel leerzaam! Ze schoot zelfs 2 keer weg zonder dat ik zelf schrok dus we gaan vooruit:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:46

als je er zelf niet meer van schrikt is dat zeker een hele vooruitgang!!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:51

Verbaasde me zelf ook dreamer! Dus we gaan echt de goeie kant op!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:18

Wel lastig inderdaad, maar lijkt me ook heel leerzaam ja! :j Wat goed van je dat je zelf niet schrok!

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:09

Super goed zeg!! Leuk om zo dit allemaal te volgen.. Voel ik me niet zo alleen hahahaa
(plus de rest dat alleen mee leest, en zich er -nog- voor schaamt)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:34

Vandaag voor De 3e x gereden, op t paard waar ik de 1e x op zat. Ennn heb zonder longe gereden! *\o/* niet mijn keus eerste instantie, al zat het er wel aan te komen. Maar ze waren de longe vergeten. Maar paardje had gister al gesprongen en de dochter had m al 20 min voorgereden. Hij was mooi rustig. Het ging super goed! :D was ook helemaal niet gespannen en dat merkte zij ook heel erg op :j jeeeej *\o/* ze zei: je zit er echt heel anders op, je durft 'm nu ook door te rijden, ook in de galop. De eerste keer hield je m vooral in.

Gewoon 'alles' gedaan zonder de longe, dus ook beide kanten op gegaloppeerd! :) hij test me wel uit maar niet dmv bokken oid. Hij weigert dan beetje om mooi rond te lopen :P maar dat is voor mij ook nieuw dus even wennen hihi

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:39

Whow wat goed zeg!!

ik heb vanaaf weer les, eerst longeerles en daarna onder t zadel :)
Ben weer benieuwd... hij staat al 2 dagen stil....

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:44

Scheelt denk ik wel dat ie eerst goed gelongeerd wordt dan :j Succes vanavond! +:)+

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:49

Hey

Ik kom ook even een update plaatsen. Bij mij lukt het rijden beter, alles op het gemakje, heb wel nog niet gegaloppeerd maar ik wil eerst aan mijn houding werken, soms zit k nog teveel gespannen en ik merk dat dit komt doordat ik mij vooral nog onzeker voel. Stilaan komt het vertrouwen terug, dankzij mijn lessen en ik heb gisteren ook een half uurtje dan nog alleen gereden.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:14

Goed dat het beter gaat! :j Het komt vanzelf wel weer, merk inderdaad ook dat als je weer wat zekerder van jezelf bent alles veel makkelijker gaat :)