NessesDuke schreef:ja die keuze.. de moeilijkste die er bestaat!
zonder twijfel...
ik persoonlijk zou het nog even proberen, weg kan ie over een maand ook nog, maar terug niet meer..
als ik me je verhaal goed kan herinneren gingen jullie foto's maken en schrok je paard ergens van?
Ik denk dat op het moment dat hij schrikt, jij zijn schrikreactie onbewust "versterkt" heb omdat je zelf ook enorm schrok.
begrijpelijk, maar jij moet er zelf aan wennen dat jij als 'leider' het paard weer gerust moet stellen.
Ik denk dat jullie met grondwerk nog verder kunnen komen dan jij denk! neem er les in, probeer het eens!
En bekijk je verhaal is vanuit je paard; doordat jij je paard niet gerust kon stellen, is hij misschien ook een beetje het vertrouwen in jou kwijt geraakt, net als jij in hem.
Maar ik ben van mening dat je dat echt wel weer op kan bouwen, dat vertrouwen kan je echt wel terugwinnen, maar dan moet jij er 1000% achter staan en voor gaan, anders werkt het niet.
En met rijden, ga gewoon "lekker hobbelen", niks van m vragen, gewoon ontspannen rijden en jullie band weer opbouwen!