Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
it_is_me schreef:Het abonnement heb ik inmiddels opgezegd, dus na dit kwartaal stop ik daar. Afgelopen herfst ben ik daar begonnen om wat meer ervaring met verschillende paarden te krijgen, om het rijden weer op te pakken en wat zekerder van mijzelf te worden. Dat is dus wel goed gelukt, alleen hun rijstijl past niet bij mij. In de les probeer ik dan die dingen uit te halen waar ik mij goed bij voel en voor de rest negeer ik dat dan maar.
it_is_me schreef:Dus eigenlijk zou het rechtrichten geen los onderdeel hoeven te zijn, maar zit het verweven in een goede rijstijl en heeft een goede lesgever daar oog voor.
En wat vind je dan van het grondwerken aan de hand?
Verder ben ik hierin geinteresseerd, omdat mijn draver moeite heeft met zijn balans en zeer senibel is.
michelle933 schreef:Ik heb vandaag mn vzpony weer gereden. Die rij ik 1 x in de week.
Pony heeft altijd last gehad van zn rug en is nooit ontspannen gereden.
In de galop gaat die altijd mooi naar beneden,en maakt die zn rug bol. Dat voel ik dan ook echt, dan lijkt t net alsof die aan t poepen is. maar in draf doet tie dit niet.
Vandaag veel overgangen gemaakt en figuren gereden.
Toen ging ik halt houden. En gaf ik hem been en ik hield normale druk op me teugels, opgegeven moment ging die hangen in mn hangen en liet die niet los. Na 2 minuutjes, ging die.. Naar ontspanning. Weeej ik was echt blij en trots op hem.
Alleen als ik weer in stap ging was die er weer uit.
Paar weken geleden, was mij dit echt niet gelukt.
superwoman schreef:michelle933 schreef:Ik heb vandaag mn vzpony weer gereden. Die rij ik 1 x in de week.
Pony heeft altijd last gehad van zn rug en is nooit ontspannen gereden.
In de galop gaat die altijd mooi naar beneden,en maakt die zn rug bol. Dat voel ik dan ook echt, dan lijkt t net alsof die aan t poepen is. maar in draf doet tie dit niet.
Vandaag veel overgangen gemaakt en figuren gereden.
Toen ging ik halt houden. En gaf ik hem been en ik hield normale druk op me teugels, opgegeven moment ging die hangen in mn hangen en liet die niet los. Na 2 minuutjes, ging die.. Naar ontspanning. Weeej ik was echt blij en trots op hem.
Alleen als ik weer in stap ging was die er weer uit.
Paar weken geleden, was mij dit echt niet gelukt.
eh, waarom geef je been als je stil staat en niet naar voren wilt?
Het hangen is daar natuurlijk een reactie op en dat noem ik niet erg positief.
Ookal trek je niet, is het toch een vorm van met druk aan de teugel krijgen (niet rijden)
ipv wanneer je het paard actief in stap, draf of galop rijdt en hij met een normale aanleuning gaat zakken in de hals.
Snap je?
it_is_me schreef:Superwoman je doet eer aan je naam en slaat de spijker op z'n kop!Dat klopt inderdaad van die buitenteugel!
Mijn paard gaat steeds sneller lopen.
Yamcha schreef:Als ik dat bij merrie doe, steigert ze tot ze achterover gaat.... En terecht. Echt, dat moet je nooit meer doen.
superwoman schreef:Michelle, ik snap de oefening wel, maar ik vind hem erg ongenuanceerd omschreven en ik vind de oefening niet geschikt voor m"beginners". Wanneer je aan het leren bent om aan de teugel te rijden,moet je dit vanuit de activiteit doen. Ecjt van achter naar voren.
Ik ben wel benieuwd naar die les(sen) van die instructeur van de olympische spelen....... Wie was dat dan?
Wat yamcha bedoeld is dat wanneer ze been geeft en de rem erop zet,dat haar paard gaat steigeren (en die van mij ook) daarom zou ik die oefening anders omschrijven en zeker niet "zomaar" doen.