Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Amanda schreef:Over mijn punten maak ik me niet druk hoor
Ik vind het veel belangrijker dat hij gehoorzaam is en we ontspannen door de baan kunnen.
Ik heb Jim 1x Calmitan gegeven, toen was het een groot dressuurfestijn en was ik bang dat hij ging flippen op zo'n groot grasveld. Dat is op basis van magnesium. Ze worden er niet rustig van, maar het haalt de scherpe randjes er vanaf, zodat je als ruiter net even wat meer door kan dringen.
Bij Jim dan. Want hij vergeet mij op zulke momenten nog wel eens
Ik heb er 1 liggen, maar geen idee of ik die ga gebruiken. Wil het liever zonder doen.
Citaat:abra, jij zegt dat je paard zich sterk maakt ,maar hij kan zich pas sterk maken als ie iets heeft om zich tegen af te zetten. op het moment dat jij daar je weerstand weghaald heeft ie niets meer om aan te hangen of te trekken. jouw paard duwt zich zo te lezen steeds van het achterbeen af -strekt zich uit -drukt rug weg en duwt onderhals eruit en strekt nek tegen de hand. eerste reactie van mij is been, flink been naar voren schoppen echt en je hand los.> op het moment dat je het strekmoment onder je voelt, en haal je gevoel maar terug ...je voelt het gebeuren.. dan weer terug op houding en zit .
Abra_ schreef:.. Het hek net het zelfde, dan gooit hij zijn hoofd er over en gaat wat rond zitten kijken. Volgens degene die mij geholpen heeft is het omdat hij al snapt wat hij moet doen, dat vind hij niet leuk dus probeert eens iets anders... Als je 2 keer een volte na elkaar doet doet hij de volgende draai gewoon iets anders...
Blijheid schreef:Als ik nog tips mag vragen, ik merk dat ik moeite heb met mijn bovenbenen. De spier die aan de achterkant van mijn bovenbeen hoort te liggen, gaat er steeds onder liggen (help, is dit duidelijk?). Ik stop dan, ga weer goed zitten, rijd weer verder, maar ik kan het maar kort goed houden. Ik span ergens iets aan, maar ik ben er nog niet achter wat, en hoe ik dat kan voorkomen. Ik merk wel dat de stukjes dat die spier op de goede plek ligt, ik mijn onderbeen ook op de goede plek houd, meestal heb ik mijn onderbeen net te ver naar voren.
Wat ik wel heel moeilijk vind, als ik die bovenbeenspier goed leg, zit ik voor mijn gevoel teveel voorop, niet meer op mijn kont. Ik wil liever niet nog een nieuw probleem aanleren.
Citaat:Massimo's: ik heb nu al 2 jaar een Massimo trail. Wat wil je weten?