TessaKaizoku schreef:Om me heen kijken gaat hem niet worden denk ik, we rijden altijd in een binnenbak
Ohww ja sorry

Dan heb je d'r niks aan
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TessaKaizoku schreef:wel es goede zitlessen gehad ?Heeft iemand soms wat concrete tips om (lichamelijk vooral ) meer ontspannen paard te rijden? Dingen waar je op kan letten terwijl je aant rijden bent vooral
debravanesch schreef:Nu heb ik een hele andere angst.
Net telefoon gekregen dat de hoeven van mijn paardje heel week/zacht waren (de straal dan). Lesgeefster denkt aan rotstraal (3 van de 4 hoeven)
Hoefsmid gebeld, met zijn kennis van de hoeven van mijn paardje is hij er vrij zeker van dat het dat niet is, maar dat de nieuwe straal de oude wegduwt (soort vervelling) 23 mei komt hij om te bekappen, als hij vroeger kon ging hij iets laten weten.
Ondanks dat hij zei dat ik me geen zorgen moet maken doe ik dit toch!!!!!!!!! ik haat die onzekerheid en ben bezorgd (dit is toch ook een vorm van angst he!)
Ik ga morgen zelf eens langs en ook maar een aan de hoeven ruiken
Mallorka schreef:Ik vind van wel. Ben ook vaak overbezorgd om de beestjes.
Ik zou zo lang niet kunnen wachten. Is er niet iemand die je kent die er ook kijk op heeft?
Diva92 schreef:Ik meld me hier ook even na een tijdje te hebben meegelezen
Ik rij al 8.5 jaar ongeveer en hoewel ik vroeger op zowat ieder paard stapte lijkt het alsof ik stukken voorzichtiger wordt met de jaren en dus bijgevolg ook wel wat angstiger voor bepaalde paarden. Zo ben ik 2x na elkaar van een paard gevallen (nota bene de 2 eerste lessen in een nieuwe manege) en heb ik er nooit meer op gereden. Een andere keer waardoor ik serieus ben geschrokken, is toen het paardje dat ik reed schrok van iets ervandoor ging, struikelde, viel en dat mijn been eronder lag. Ik heb een paar weken nadien terug op dat paard gereden maar ik kon gewoon niet ontspannen, want wat als die zou schrikken en weer vallen?![]()
Maar waarom me dan nu pas in dit topic melden? Omdat het daarstraks een les was die ik niet snel zal vergeten denk ik
Aangezien het nu al langer licht is en dat het warm is vond de leraar het een leuk idee om in de buitenpiste te rijden. Er kwamen echter af en toe een paar regendruppels over en er stond toch wel een beetje wind. De meeste paarden hadden hier geen moeite mee, maar de kolos van 1.80m groot (met een gewicht van zeker over de 600kilo) die ik reed zag om de zoveel meter een spook waardoor die of uitweek of een sprong naar het midden maakte of vertrok in een halve galop. Dat heeft denk ik iets van 5min geduurd toen ik iets had van: "okee, ik wil van paard wisselen want dit kan niet goed komen, ik weeg maar 55 kilo dus als die kolos beslist dat er ineens een heel groot spook naast hem staat en er zwaar vandoor gaat dan kan ik die echt niet meer tegenhouden". De leraar vond het geen probleem want die had ook gemerkt dat de kolos meer schrikte dan aandachtig was naar mij toe en dus kreeg ik een heel fijn paardje. Die moet nog veel leren en is niet altijd gemakkelijk maar ze is niet stout en niet echt schrikachtig. Echt leuk om te rijden en aangezien dat zij nog veel moet leren kan je er als ruiter ook veel van leren![]()
Maar toen er weer een buitje over de buitenpiste kwam ging er een paraplu open in de hoek en plots was die hoek heel erg eng. Maar ik ben blijven doorzetten en ze maakte gelukkig geen rare bokkensprongen want ze week echter alleen maar uit en sneed de hoek eigenlijk voor een groot stuk af. Maar ik ben er uiteindelijk in geslaagd van haar de hoek te doen ingaan, ze ging weliswaar een beetje sneller in die hoek maar ze ging er tenminste in
De eerste galop ging goed (ze heeft nog wat moeite met de galop) maar de 2e was weer iets te spannend aangezien de paraplu nu langs de andere kant was en toch weer enger was gewordenGevolg was dat mijn teugels strakker waren en dan wordt ze een beetje agressief in de galop door met haar hoofd op en neer en heen weer te gaan en er ineens een bokje bij te doen. Maar ben er toch de hele tijd blijven op zitten en ben door gegaan, dus daar ben ik dan best wel weer tevreden over .
Maar toch vond ik het allemaal heel spannend en ben ik blij dat het allemaal goed is afgelopen!
Het is een beetje een lang verhaal geworden maar wou het even kwijt en vond het dan ook een goeie gelegenheid om me in dit topic te melden