Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Imre schreef:Doen ze ook! Zeker in de winter, lekker wollig.Lijken hun oren nóg kleiner.
Maar het allerleukste is toch wel hun karakter. Ze worden al honderden jaren gefokt op karakter, niet op uiterlijk. Ben je een rotbok die bijt, schopt, niet wil werken, etc, dan ga je de worst in (letterlijk). De volgende staat namelijk al klaar. Als werkpaard heb je niets aan een onbetrouwbare knol die niet wil doen wat je zegt. Dat wil niet zeggen dat ze heel slaafs doen wat je vraagt, het zijn hele zelfstandige en eigenwijze paarden.
Maar ze willen wél voor je werken. Of beter gezegd; mét je werken. Zolang je ernaast staat zijn ze gemoedelijk en braaf, maar zodra je erop gaat zitten gaat er een knop om en worden ze ineens wakker. IJslands Vuur.
Gooya schreef:Goede uitleg Imre. Mijn (ex)vriendin heeft een ijslander. Jaren terug gekocht van die "Ijslandse man die in NL aan de kust is gaan wonen", denk dat je wel weet wie ik bedoel? Ik heb wel eens op die Ijslander mogen rijden, maar wat een felle donder was dat zeg! En ik zat zonder zadel, niet geheel op mijn gemak![]()
Nou je toch aan het uitleggen bent: een Ijslands zadel, het model bedoel ik dan. Wat is er anders dan een "standaard" zadel. Wat heeft een ijslander of een ruiter nodig, waarvoor een Ijslands zadelmodel is ontwikkeld?
Leuk dat jij ook filmpje en foto's geplaatst hebt.
Japeloup schreef:Sabm. had je foto's wel eerder gezien, maar vanaf mijn telefoon. Dus dat kijkt net niet lekker.
Maar zie en lees veel herkenbare dingen. Ik kan niet anders zeggen dat: doorgaan, vooral doorgaan. Komt helemaal goed!!