Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TessaKaizoku schreef:Oh ik ben dus niet de enige met het stuiterprobleem! Als pony opeens van galop naar draf gaat stuiter ik er bijna af! Voeten uit stijgbeugels etc, iemand tips daarvoor?
En barrelover dat klinkt als een goed voorstel! Misschien moet je om een stapje vooruit te maken eerst weer even een stapje achteruit doen! Helemaal niet erg knap hoor om dat besluit te maken!
Ik heb volgende week maandag mijn eerste examen ( vwo ) dus ben druk bezig met leren daarom reageer ik niet zo veel!
Somebitch schreef:TessaKaizoku schreef:Oh ik ben dus niet de enige met het stuiterprobleem! Als pony opeens van galop naar draf gaat stuiter ik er bijna af! Voeten uit stijgbeugels etc, iemand tips daarvoor?
En barrelover dat klinkt als een goed voorstel! Misschien moet je om een stapje vooruit te maken eerst weer even een stapje achteruit doen! Helemaal niet erg knap hoor om dat besluit te maken!
Ik heb volgende week maandag mijn eerste examen ( vwo ) dus ben druk bezig met leren daarom reageer ik niet zo veel!Ontspannen.
Mallorka schreef:@lies1994 @TessaKaizoku @somebitch
Doorzitten op mijn paard lukt mij al helemaal niet. Het duurt zowat een uur flink werken (overgangen, voltes, slangevoltes, veel bochtjes enz enz) wil ze een beetje gaan nageven en omlaag komenAltijd met het hoofd in de lucht en dan lukt doorzitten me dus echt niet. Het vervelende is dat àls ze dan eiiindelijk een beetje relaxed omlaag komt, ìk dus inmiddels helemaal kapot ben en mijn benen als pap zijn! De leeftijd (mijne
) zal ook wel meespelen, maar soms denk ik dat ik het noooit zal leren. Hoewel... op het hafje waar ik soms op rijd, lukt het me wel aardig denk ik
![]()
Is het heel belangrijk om goed te kunnen doorzitten?? Ik hoef niet op wedstrijd ofzo![]()
Mallorka schreef:Het vervelende is dat àls ze dan eiiindelijk een beetje relaxed omlaag komt, ìk dus inmiddels helemaal kapot ben en mijn benen als pap zijn!
Somebitch schreef:^^ Als je paard zo loopt kan je beter NIET doorzitten, dat is echt slecht voor de rug. Pas als hij zijn rug gebruikt en los laat kan je gaan doorzitten en dan zal je zien dat het ook 100x makkelijker is.![]()
Maar je leert het wel hoor, je moet je alleen bewust worden van jou lichaam. Als jij niet kan ontspannen kan je paard dat ook niet.![]()
Ja het is zeker moeilijk om te ontspannen, en je paard moet ontspannen en zijn rug gebruiken anders schiet je er sowieso niks mee op.
lies1994 schreef:Mallorka schreef:Het vervelende is dat àls ze dan eiiindelijk een beetje relaxed omlaag komt, ìk dus inmiddels helemaal kapot ben en mijn benen als pap zijn!
Zóóó herkenbaar. Omlaag komen doet ponylief wel maar als ik weer lekker bezig ben met proberen in galop te komen zijn mn benen aan het einde van de rit ook helemaal slap.
Daarom ben ik er laatst ook vanaf gevallen.haha helemaal uit het niks in draf schoof ik er gewoon naast.je had het moeten zien
lies1994 schreef:Hoe zit zo'n bodyprotector?zo te horen ist niet veelheb het eigenlijk nooit uitgeprobeerd.ben.er wel benieuwd naar.
TessaKaizoku schreef:Heeft iemand soms wat concrete tips om (lichamelijk vooral ) meer ontspannen paard te rijden? Dingen waar je op kan letten terwijl je aant rijden bent vooral
lies1994 schreef:Zo rug breken,krijg nu al pijn als ik er aan denk. Lijkt me toch wel een van de ergste dingen die je kan breken (en nek).en dan ook nog eens op meerdere plaatsen.